Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@05:56:04 GMT

غافل‌گیری عشایر سمیرمی توسط باران و گرگ‌ها + تصاویر و فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۲۷۲۲

غافل‌گیری عشایر سمیرمی توسط باران و گرگ‌ها + تصاویر و فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم گفت: بارش شدید باران و برودت هوا و همچنین حمله گرگ‌ها به گله گوسفندان عشایری که پیش از موعد به این منطقه کوچ کرده بودند را غافل‌گیر کرد.

سید نورمحمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: طی بارندگی چند روز گذشته صاعقه باعث تلف شدن تعدادی از گوسفندان عشایر شد و مشکلاتی را برای آن‌ها نیز ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم افزود: کوچ زود هنگام عشایر به منطقه سمیرم در بارندگی های اخیر عشایر را دچار مشکلاتی کرد؛ البته نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سمیرم و  اداره امور عشایر این شهرستان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج بسته‌های غذایی و کمک‌های امدادی بین عشایر شهرستان توزیع کردند.

وی تصریح کرد: بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱.۵ میلی‌متر بود که باعث روانه شدن سیلاب در کوه و دشت‌های این شهرستان شد.

به گزارش فارس، کوچ زودهنگام عشایر و همچنین بارندگی‌های شدید در منطقه سمیرم باعث شد تا برخی از عشایر در راه دچار سرمازدگی شده و همچنین گرگ به گله‌های آ‌ن‌ها حمله کرده و سبب تلف شدن تعدادی از گوسفندان آن‌ها شد که با ورود جمعیت هلال‌احمر این افراد نجات پیدا کردند.

 انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کوچ عشایر سمیرم امدادرسانی به عشایر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان،گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های خراسان‌ جنوبی در آماده باش کامل هستند. 

محمد علی کاووسی، امروز ۱۳ اردیبهشت در گفت وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: بنا بر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، گفت: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها