Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از نقاط استان ایلام در حدی محروم است که علاوه بر اینترنت و تلویزیون حتی آب نیز ندارد، این موضوع مسلما دانش‌آموزان این مناطق را از تحصیل عقب می‌اندازد، اما هنوز هستند معلمانی که از زندگی خود گذشته و به دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کمک به محرومین و مستضعفین جز واجبات است و هر کس به توان خودش می‌تواند به نیازمندان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد نیازمند و مناطق محروم نیاز به احساس دلسوزی و تاسف از هیچ سمت و سویی ندارد و تنها با یک جامعه پویا از فقر و نیازمندی خود خارج می‌شوند.

برای کمک به محرومین نیازی به ثروتمند بودن نیست و در بسیاری از روشهای نیکوکاری به پول احتیاجی نیست.

در آستانه روز معلم خبرنگار فارس برآن شد تا با آموزگارانی که در راه معلمی و آموزش درس زندگی را نیز می‌آموزند گزارشی تهیه کند، این معلمان همگام بــا دیگر همکارانشان در اقصی نقاط کشور، با اعتقاد بر لزوم «استمرار آموزش در هر شرایطی» تلاش می‌کنند تا آموزش را در هر شرایطی در قلب دانش‌آموزان جاری سازند.

محمد الله دادی معلمی دلسوز و زحمتکش شهرستان ملکشاهی که ۲۰ سال از خدمت خود را در روستاهای محروم به تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول است.

این معلم مهربان شهرستان ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، می‌گوید: ۲۶ سال خدمت کرده ام که به مدت ۶ سال در مرکز شهرستان و ۲۰ سال در روستاهای محروم شهرستانم به بیش از ۵۰۰ دانش آموز آموزش داده‌ام.

اما این معلم مقداری با دیگر معلمان متفاوت است، چرا که او علاوه بر آموزش در مدرسه سازی و حتی انجام امورات روزانه دانش‌آموزان نیز به آنان کمک می‌دهد.

محمد الله دادی در خصوص کارهای فیزیکی مدارس روستاهایی که احتیاج به مرمت داشته‌اند، می‌گوید: در حد توان خودم پیش قدم بوده‌ام و با کمک خیرین و کمک دوستان تعلیم و تربیت خدماتی به دانش آموزان محروم از قبیل ساخت مدرسه، رفت و آمد، هزینه جهت خرید از بوفه به دانش آموزان محروم داشته‌ام.

وی در خصوص هدف و احساس رضایت بعد از آن هم می‌گوید که بعد از انجام این خدمات احساس آرامش روحی دارم و هدفم از این کارها خشنودی خداوند و مشارکت خود در کارهای خیر و همچنین تشویق دیگران برای خدمت به محرومان است.

روایت دیگری از فداکاری در روستای محروم زردلان 

از سوی دیگر و در یکی دیگر از نقاط محروم ایلام، معلمی هست که تمام سختی‌ها را به جان خریده و تنها به علت عشق و علاقه زیاد، 10 سال 5 روز از هفته را در روستایی دور افتاده به نام زردلان مشغول تدریس است.

منطقه‌ای که هیچ چیز ندارد مگر عشق...

روح الله کاکی معلم از خود گذشته‌ای که با ۱۲ سال سابقه کار ۱۰ سال از آن را در روستای زردلان، یکی از دهستان‌های بخش جزمان در شهرستان هلیلان از توابع استان ایلام تدریس می‌کند؛ وی از شرایط سخت این روستا می‌گوید: تنها امکانات روستای زردلان، برق است و متاسفانه خبری از شبکه‌های سراسری تلویزیون، آنتن موبایل و اینترنت نیست، آنجا حتی آب لوله کشی هم ندارد و حتی ما مجبوریم به چشمه برویم و آب را با دبه به مدرسه بیاوریم.

وی افزود: من ۵ روز در هفته را در کانکسی که توسط آموزش و پرورش به ما اختصاص داده شده است را زندگی می‌کنم و این شرایط بسیار برای من و معلمان دیگر سخت است.

کاکی ادامه داد: روستای زردلان روستایی با امکانات بسیار کم است و خیلی از خانواده‌ها زندگیشان فقط با یارانه اداره می‌شود، این روستا جای کار زیادی دارد از فرهنگ سازی بر خانواده‌ها گرفته تا تهیه امکانات اولیه.

کاکی از بی‌توجهی مسوولین می‌گوید: تحمل این وضع بعد از ۱۰ سال مقداری سخت است و اداره آموزش و پرورش در این خصوص کاری انجام نمی‌دهد چرا که به این موضوع که نیروهای حاضر در مناطق خیلی دور و محروم مشغول معلمی هستند در مضیغه قرار دارند، اعتقادی ندارد.

پدری که بزرگ شدن فرزندانش را نمی‌بیند

وی افزود: من شاهد بزرگ شدن بچه‌هایم نیستم و بعد از ۵ روز تدریس در این روستا فقط پنجشنبه و جمعه‌ها به خانواده‌ می‌پیوندم، آن هم به علت خستگی راه و تدریس تنها به استراحت کردن می‌پردازم.

این معلم فداکار تصریح کرد: من همیشه مدیون فداکاری و گذشت همسرم بوده و هستم و به علت سختی کارم همیشه شرمنده او هستم.

انتهای پیام/9708

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت ایلام دانش آموزان تلویزیون دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود