Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از رفع بیماری کرونا با توجه به رسمی شدن مرز کیله سردشت در سال گذشته، زیرساخت‌های لازم اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم مناطق مرزی کیله سردشت ایجاد می‌شود. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، مرداد سال گذشته بود که هیات دولت با پیشنهاد وزیر کشور مبنی بر ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر از مرز کیله سردشت موافقت کرده و این مرز رسمی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سال دو سال گذشته نیز سفرهای مقامات دو کشور ایران و عراق و مذاکرات آنها نیز در این زمینه انجام شد چون این گمرک از ابتدای فعالیت، برای تسریع در صادرات کالاهای واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرده بود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرز کیله سردشت دروازه ترانزیت به خاک اقلیم کردستان عراق به عنوان مصرفی‌ترین بازار خاورمیانه است افزود: باید مبادلات مرزی با عراق به بیش از 26 میلیارد دلار در سال برسد.

رسول خضری با تاکید بر توسعه بازارچه‌های مرزی اظهار کرد: بی‌شک توسعه این بازارها باعث ارز آوری برای کشور، گسترش مبادلات مرزی برای تجار و بازرگانان و نیز توسعه صادرات محصولات می‌شود.

مرز کیله سردشت؛ کلید توسعه روابط اقتصادی ایران و عراقصادرات 44 میلیون دلاری کالا از مرز کیله سردشت به کشور عراقبازار کیله سردشت به مرز رسمی تبدیل می‌شود

وی افزود: فعال شدن معابر کوله بری به شکل کارت الکترونیکی نیز سبب افزایش رفاه مردم و کاهش قیمت کالاهای اساسی می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی کولبران توسط دولت دانست تصریح کرد: 95 و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی وارد کشور شده و تنها نیم درصد قاچاق از طریق معابر کولبری است.

وی گفت: بنابراین بی‌توجهی به معیشت مرزنشینان سبب خالی شدن این مناطق از سکنه شده در حالی که با ایجاد بازارچه‌های مرزی می توان وضعیت زندگی آنها را سامان داد و امنیت و منافع ملی کشور را تامین کرد.

فرماندار سردشت نیز با اشاره به ظرفیت کوله‌بران در بازارچه کیله سردشت افزود: هم اکنون معابر قاسم‌رش و بازارچه کیله با هم ادغام و کوله‌بران ساماندهی شده و به صورت نوبت‌بندی در این مرز مشغول به کار هستند.

اقصی نخشی‌پور اظهار کرد: سال گذشته دولت مرز کیله سردشت را به عنوان گذرگاه رسمی اعلام کرد و بنابراین در حال پیگیری ایجاد زیرساخت پس از کرونا در این منطقه هستیم چون اگر زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در آن تامین شده و مسافر و گردشگر از آن عبور و مرور کنند در وضعیت اشتغال و معیشت مردم منطقه تاثیر بسیار مثبتی برجای خواهد گذاشت.

وی در ادامه گفت: هم اکنون محور مواصلاتی آن نیز که 10 کیلومتر از شهر سردشت به مرز کیله است به پیمانکار واگذار شده که روکش شود و تاکنون چهار کیلومتر آن بهسازی شده است.

فرماندار سردشت تصریح کرد: باید اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز توسط مسئولان واگذار شود تا شاهد ساماندهی بیش از پیش کوله‌بران در این زمینه نیز باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تجهیز و ساخت مرز جدید رسمی کیله سردشت انجام شود.

ارسلان شکری اظهار کرد: به زودی در مرز کیله سردشت سالن تجاری و مسافری به صورت موقت آغاز به کرده و در این بازه زمانی نیز مقدمات لازم برای اجرای طرح اصلی فراهم می شود.

انتهای پیام/7548/ ت

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرز کیله سردشت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاهی چهره واقعی این کشور را به دنیا نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی،۱۴ اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلی ارومیه برگزار شد، افزود: برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاهی چهره واقعی این کشور و رژیم صهیونیستی را به دنیا نشان داد و این بیداری دنیا علیه رژیم صهیونیستی نشان از این است که اهداف انقلاب در مسیر درست خود حرکت می کند و روز بروز به اضمحلال رژیم کودک کش صهیونیسم نزدیک می‌شویم. 

وی با اشاره به اینکه مسئله غزه به یک مسئله بین المللی تبدیل شده است و نباید بگذاریم این مسئله به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: حساسیت نشان دادن دانشگاهیان آمریکا و سراسر جهان نشان از این است که دنیا به حقانیت شعار "مرگ بر اسرائیل " رسیده است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سکوت برخی چهره ها و افراد داخل کشور در خصوص وحشیگری آمریکا و اسرائیل یاد آور شد: عده ای در داخل در زمان اغتشاشات تریبون دار حمایت از حقوق زن بودند اما اکنون در مقابل وحشیگری آمریکا و اسرائیل سکوت کرده و لال شده اند. 

حجت الاسلام قریشی با اشاره به دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دین اسلام اولین مسئله که مورد تاکید قرار گرفته مسئله تعلیم و تربیت است و پیامبر معلم اول بشریت است. 

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت جایگاه ویژه در دین اسلام دارد بنابراین ضروری است تمامی دستگاه ها، دولت و مسئولان به آموزش و پرورش کمک کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: باید طبق تاکیدات رهبر انقلاب، معلمان از نظر مسائل مالی و معنوی توانمند و تقویت شوند، سند تحول بنیادین اجرایی شود، معاونت پرورشی تقویت و به الگو سازی در جامعه معلمین توجه شود همچنین در مقابل نیز انتظار می رود معلمان هویت دینی، ملی و اسلامی دانش آموزان را تقویت کنند و افتخارات و داشته های کشور را به جامعه بشناسانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت