Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه باران شدید در بسیاری از نقاط استان باعث جاری شدن سیلاب شد، گفت: بیشترین آسیب تخریب مزارع کشاورزی در ماهان است. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

مجید سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌های شب گذشته در استان کرمان و میزان خسارات اظهار داشت: بر اثر وقوع سیلاب بخشی از مزارع کشاورزی در بخش ماهان تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چند چاه تلمبه کشاورزی نیز در این بخش آسیب جدی دیده است گفت: سیلاب باعث آب‌بردگی جاده‌های روستایی و کشاورزی در بخش ماهان نیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه در روستای امیرآباد ماهان نیز تعدادی از خانه‌ها دچار سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند افزود: شب گذشته در جاده هرات شهربابک سیلاب چند ماشین را با خود برده است اما سرنشینان آنها نجات یافتند.

وی از قطعی برق سه روستا در منطقه گردشگری بخش چترود خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش چترود نیز بر اثر لغزندگی یک خودرو و برخورد با تیر برق برق سه روستای منطقه گردشگری بندر قطع شده است.

گزارش|روایتی هولناک از شبی سیلابی در روستای جهر / سیل تمام هستی مردم را برد / چرا چاره‌ای برای روستاییان اندیشیده نشد؟ + تصاویرکرمان| ویرانی سیل در روستای "جهر" اندوهجرد به روایت تصویرکرمان| سیلاب راه ارتباطی روستاهای گردشگری چترود را مسدود کرد؛قطعی برق روستاها

وی با بیان اینکه راه ارتباطی این روستاها نیز بر اثر سیلاب مسدود شده است گفت: با فروکش کردن سطح آب راه روستاهای بندر، همقاوند و پای‌سیب بازگشایی می‌شود و ماموران اداره برق در تلاش برای وصل برق این روستاها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه 150 دام عشایر بردسیر نیز بر اثر سیلاب تلف شدند افزود: تعدادی از عشایر نیز که گرفتار سیلاب شده بودند، نجان یافتند.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی شدید در بسیاری از نقاط داشته‌ایم که شهرداری‌ها در حال جمع‌آوری این آب‌ها هستند تصریح کرد: در حال ارزیابی از میزان خسارات از سیلاب در استان هستیم.

انتهای پیام/511/ز

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در ۶ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر ۸۸۳ میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه ۷ اردیبهشت درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به ۶ روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب‌شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده