Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@02:18:11 GMT

اقتصاد هوشمند در دستورکار وزارت اقتصاد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۳۱۹۴

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت اموراقتصاد و دارایی گفت: بحث اقتصاد هوشمند از جمله برنامه‌های مهمی که در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  علی عبدالهی با بیان اینکه اقتصاد هوشمند یک واژه جدیدی در دنیا است، افزود: برای اینکه این مفهوم مدل یا مفهوم سازی شود جلسات مختلفی در هسته اندیشه ورزی اقتصاد هوشمند با حضور خبرگان صنعت، متخصصان فناوری‌های هوشمند ساز و استادان دانشگاه برگزار و خوشبختانه این مفهوم شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت اموراقتصاد و دارایی گفت: هدف اصلی این برنامه استفاده از فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های مختلف اقتصادی است.  وی افزود: برای مثال در بازار سرمایه یک زمانی هسته معاملاتی، معاملات برخط و معاملات اینترنتی برقرار بود اکنون باید به سمت معاملات الگوریتمی رفت.  عبدالهی تصریح کرد: بورس‌های دنیا امروز از هوش مصنوعی و سیستم‌های بیگ دیتا استفاده می‌کنند برای اینکه هم بتوانند هزینه‌های معاملاتی را کاهش دهند و هم اثر بخشی سرمایه گذاری را بالاتر ببرند.  وی ادامه داد: برنامه‌ای که در بازار سرمایه کشور در دستور کار خود قرار گرفته توسعه این گونه معاملات و پردازش درست داده‌ها است.  رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد گفت: نخستین گام برای اقتصاد هوشمند مفهوم سازی بود که یک مدل مفهومی و ادبیات موضوعی برای آن تبیین شود که برای رسیدن به این هدف یک هسته اندیشه ورزی اقتصاد هوشمند تشکیل شد. وی افزود: گام بعدی اجرا کردن این مفهوم بود که یک برنامه یا نقشه راه طراحی شد.  عبدالهی تصریح کرد: این نقشه راه سال گذشته طراحی وهم اکنون در دستور کار شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور برای تصویب و ابلاغ است.  وی ادامه داد: اکنون برنامه عملیاتی اقتصاد هوشمند در حال تدوین است که یکی از اجزای این برنامه بکارگیری فناوری‌های هوشمند در مجموعه‌های سازمانی همچون بلاکچین، اینترنت اشیا، تحلیل داده‌ها و ... است.  رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد گفت: اقتصاد هوشمند برای کشور فرصت است و باید به سمت سرمایه‌گذاری در فناوری‌های بلاکچین، اینترنت اشیا و فناوری‌های اطلاعاتی حرکت کرد تا هم اثربخشی مجموعه‌های سازمانی ارتقا پیدا کند و مهمتر از آن هزینه‌ها کاهش پیدا کند.  وی افزود: برای مثال بکارگیری بلاکچین با ساده سازی و بهینه سازی فرآیند‌ها می‌تواند ۷۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد.  عبدالهی اضافه کرد: همچنین بکارگیری هوش مصنوعی در عملیات فناوری اطلاعات حوزه بانکداری ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.  وی گفت: بطور کلی از فناوری‌های هوشمند می‌توان در تشخیص علائم کرونا و سایر بیماری‌های فراگیر و دادن مشاوره‌های پزشکی از راه دور استفاده کرد.  رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد افزود: همچنین در این شرایط ضرورت توسعه پهنای باند اینترنتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا استفاده از پلت فرم‌های آموزشی و آموزش مجازی بهتر عملیاتی شود.  وی گفت: سواد دیجیتالی در سطح جامعه باید افزایش پیدا کند تا بهتر بتوانند از ابزار‌های آموزش مجازی استفاده کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند