Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق فلسطینی‌ها برای به محاکمه کشاندن رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق طرح دعوی فلسطین علیه مقامات رژیم صهیونیستی در این دادگاه استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره افزود: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مهر تایید بر این حقیقت زد که اختیارات قانونی این دیوان شامل سرزمین فلسطین اشغالی که شامل کرانه باختری و از جمله قدس شرقی و نوار غزه نیز می‌شود.

المالکی در ادامه از دیوان کیفری بین‌المللی خواست که مقدمات اولیه برای صدور تصمیم خود را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

در همین حال، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گزارش بنسودا را شجاعانه و مسئولانه خواند.

وی تأکید کرد: افتخار می‌کنم که وظیفه دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی برای احقاق عدالتی که این دیوان به خاطر آن تشکیل شده، به فاتو بنسودا واگذار شده است.

 دادستان دیوان کیفری بین‌المللی پنجشنبه در گزارشی حق فلسطین را برای مراجعه به این دیوان به منظور پیگرد قانونی اسرائیل به دلیل جنایات و تخلفات خود به رسمیت شناخت.

فاتو بنسودا اعلام کرد که فلسطینی‌ها می‌توانند از طریق این دادگاه علیه مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات مرتکب شده علیه آنها اقدام قضایی کنند.

این گزارش ۶۰ صفحه‌ای دلایل و چگونگی صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی در اقدام درباره جرایم مرتکب شده در فلسطین را توضیح می‌دهد.

در همین حال، سازمان اروپایی "دیده‌بان یورو مدیترانه‌ای برای حقوق بشر " در بیانیه‌ای از تصمیم دیوان کیفری بین المللی استقبال کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: گزارش دیوان کیفری بین‌المللی یک گام مهم بوده که زمینه تحقق عدالت در حق فلسطینی‌های قربانی جنایات جنگی اسرائیل در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی را فراهم می کند.

دیده‌بان یورو مدیترانه‌ای برای حقوق بشر در ادامه از طرف‌های ذی‌ربط و قربانیان و نزدیکان آنها خواست که برای کمک به دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی در تحقیقات خود در این باره شواهد و اسناد در اختیار خود را ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي فلسطين دادستان دیوان کیفری بین المللی دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

یک رسانه فرانسوی از کاهش صادرات تجهیزات دفاعی این کشور به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لوموند گزارش داد که فرانسه صادرات دفاعی خود به اسرائیل را به کم‌ترین حد رسانده است، اما روابط نظامی خود با این رژیم را به طور کامل قطع نکرده است.

این روزنامه فرانسوی به نقل از برخی منابع در دولت این کشور گزارش داد: یک اراده و عزم روشن در فرانسه وجود دارد مبنی بر اینکه نباید از عملیات نظامی در غزه حمایت شود.

این منابع تاکید کردند که فرانسه در اواخر ماه اکتبر صادرات اجزای مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه‌ای را تعلیق کرد.

اخیرا «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه با «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به‌صورت تلفنی در رابطه با تلاش فرانسه برای اجرای آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه درباره آزادی همه اسرا و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین (غزه) گفتگو کرد.

وی همچنین خشونت غیرقابل قبولی را که در کرانه باختری در جریان است، محکوم کرد.

همچنین «ناتالی برودرست» معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز بار دیگر درخواست کشورش برای آتش‌بس فوری در منطقه و آزادی بی‌قیدوشرط همه اسرا در درگیری اسرائیلی و فلسطینی را تکرار کرد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد