Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@20:04:49 GMT

کارگر، یعنی سرمایه انسانی متعهد و ستون فقرات صنعت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۳۸۴۱

کارگر، یعنی سرمایه انسانی متعهد و ستون فقرات صنعت

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: کارگر به مثابه سرمایه انسانی، موتور محرک شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی خنیفر، مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: کارگر به مثابه سرمایه انسانی، موتور محرک شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی است. اگر به شرایط کرونایی کنونی کشور دقت کنیم، بار چشمگیری را کارگران بر دوش کشیدند و به عنوان ستون فقرات عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هر سازمان، ارکان اساسی از جمله؛ سرمایه، تجهیزات، اطلاعات و منابع انسانی مهمی دارد، اظهار داشت: همه این ارکان با منابع انسانی ترکیب و عامل محرک کل سیستم می‌شوند. اگر تجهیزات وجود داشته باشد، اما نیروی انسانیِ مهارت یافته در کنارِ تجهیزات نباشد، هیچ حرکت مفیدی را در خط تولید نخواهید دید.

خنیفر بیان کرد: در شرایط تحریم‌ها منابع انسانی مهارت یافته نشان داد با بومی سازی بسیاری از قطعاتِ الزامی، به عنوان سپری مقاوم در برابر تحریم‌ها برای لحظه‌ای کمر خم نکرد. اگر گریزی به اوایل انقلاب بزنیم، در آن دوره وقتی خارجی‌ها دست ما را خالی کردند و رفتند، همین منابع انسانی بود که با تکیه بر تجربه و دانشِ خود توانست موتور حرکتِ صنعت کشور را روشن نگه دارد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز برای آشنایی با عمقِ تاثیرِ سرمایه انسانیِ متبحر و متعهد می‌شود به مصادیق دیگری اشاره کرد و ادامه داد: طی چند ماه اخیر یکی از کارگران متعهد و البته با تجربه این شرکت، در اقدامی ابتکاری گریس‌های از رده خارج را احیا و جلوی ضرر چند ۱۰۰ میلیونی را گرفت.

این مقام مسئول بیان داشت: در حوزه تولید محتوا نیز یکی از کارشناسان جوش در این شرکت با ۲۰ سال تجربه و تحقیق و جمع آوری اسناد کتابخانه‌ای توانست با بهره از تجربه‌های خودش و افراد بازنشسته در خط تولید، یک کتاب ۲ جلدی درباره عیوب و استاندارد‌های جوش را تولید کند و هر آنچه به عنوان دانشِ جوش اندوخته بود را مدون و به نسل بعدی لوله سازی منتقل و باعث توسعه منابع انسانی در بخش جوشِ این شرکت شود.

خنیفر تصریح کرد: این رویکردِ کارکنان خبر از احساسِ تعلق خاطر به مجموعه خود یعنی شرکتی که در آن مشغول هستند می‌دهد. تعلق خاطری که برای بسیاری از کارفرمایان بدل به دغدغه‌ای جدی شده است. در نتیجه با توجه به دلایل فوق و دلایل بیشمار دیگر در شرایط کنونی منابع انسانی مهارت یافته و متعهد می‌تواند صنعت ما را از بسیاری موانع عبور دهد.

او افزود: تجربه به ما نشان داده که توجه و هزینه برای توسعه منابع انسانی از جمله آموزش و امور رفاهی یک نوع سرمایه گذاری بوده که در بلندمدت آثار آن در کمیت و کیفیت تولیدات خود را نشان می‌دهد و باعث قوام و تقویت ستون فقرات هر سیستم صنعتی و تولیدی می‌شود.

علی خنیفر در پایان اظهار کرد: فراموش نکنیم مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار و بی اثرکننده توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان "تولید ملی" است.

منابع انسانی مهم‌ترین عامل در تولید ملی به حساب می‌آید. امروزه بیش از هر زمان دیگر مشخص شده است که رشد و توسعه سازمان‌ها و در پی آن یک جامعه و کشور در گرو استفاده صحیح از منابع انسانی است.

لینک کوتاه: asriran.com/0032vW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارگران لوله سازی اهواز سرمایه انسانی منابع انسانی لوله سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟