Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@02:45:31 GMT

بحث انتزاع فردیس به حاشیه نرود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۴۱۵۹

بحث انتزاع فردیس به حاشیه نرود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس گفت: دیگر زوایای کاری و موضوعات شهری بحث مهم انتزاع را اندکی به حاشیه و فراموشی برده بود که باید تعیین تکلیف مباحث حقوقی و مالی فی مابین شهرداری‌های کرج و فردیس به سرعت انجام شود.

 علیرضا صیاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، گفت: انتظار داریم بحث انتزاع شهرداری‌های فردیس و کرج با جدیت و توأم با گام‌های عملی و پیگیری‌های مستمر در سال جاری دنبال شود و این پرونده مهم مختومه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرمانداری فردیس ادامه داد: شوراهای اسلامی در سال پایانی دوره کنونی قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود تا با کلان نگری، برای انجام کارهای بزرگ ریل گذاری و برنامه ریزی کنند و صرفاً به آنچه عامل حل مشکلات و حرکت رو به جلوی شهر می‌باشد، بیندیشند و عمل نمایند.

وی افزود: دیگر زوایای کاری و موضوعات شهری بحث مهم انتزاع را اندکی به حاشیه و فراموشی برده بود که باید تعیین تکلیف مباحث حقوقی و مالی فی مابین شهرداری‌های کرج و فردیس به صورت ویژه در دستور کارقرار گیرد فرمانداری نیز در حد توان حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

این مسؤول تصریح کرد: شوراهای اسلامی حلقه واسط مردم و حاکمیت هستند و مطالبات اعضای شوراهای اسلامی در حکم خواسته‌های مردم است لذا فرمانداری در جایگاه نماینده عالی دولت پیگیری این دغدغه‌ها را وظیفه خود می‌داند و امروز حقیقتاً بحث انتزاع شهرداری‌های فردیس و کرج مسئله مهمی است که باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

صیاد خاطر نشان کرد: چنانچه در دوره اول شورای اسلامی شهر فردیس صرفاً بحث انتزاع به مرحله تعیین تکلیف برسد، باید گفت که کار بزرگ و خدمتی ماندگار صورت پذیرفته است که آثار و برکات آن در درجه اول متوجه شهروندان گرامی است و پس از آن فصل جدیدی در خدمت رسانی، محرومیت زدایی و استارت کارهای کلان آغاز خواهد شد.

معاون فرماندار فردیس با تاکید بر اینکه جلسات کمیته انتزاع باید با جدیت و همراه با پیگیری‌های عینی و عملی برگزار شود، عنوان کرد: یک فرایند پیچیده حقوقی و اداری و مالی را در پیش رو داریم، چرا که تفکیک منافع دو شهر از یکدیگر پیچیدگی‌های خاصی دارد اما با محور قانون و عدالت و با پایبندی طرفین به تعامل و همکاری می‌توان به خروجی مثبت امیدوار بود.

وی گفت: برای موفقیت بیشتر در بحث انتزاع می‌توان از تجربیات موفق دیگر شهرها بهره جست و با تقسیم وظایف و استفاده از ظرفیت فرمانداری و استانداری، مسئله را به سمت تفاهم نهایی پیش برد، چرا که طولانی شدن این پروسه شکل مناسبی ندارد و با گذشت زمان شاهد تغییر در سطح انتظارات و مطالبات خواهیم بود که ابعاد حقوقی و مالی پرونده را پیچیده‌تر می‌سازد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرج فرمانداری فردیس فراموشی اجتماعی تعیین تکلیف بحث انتزاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه

 

رستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم 

با پیگیری ۳ نماینده، پرونده ارتقا ۳ شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور  ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران  صادر شد.  

وی اظهار داشت: این کار با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید.  

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: پرونده شهرستان‌های یزد و میبد هم برای تبدیل به فرمانداری ویژه در حال پیگیری است.  

دیگر خبرها

  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد