Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:40:17 GMT

تولید روزانه ۲ هزار ماسک در موزه دفاع مقدس خرمشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۴۱۹۴

تولید روزانه ۲ هزار ماسک در موزه دفاع مقدس خرمشهر

عبدالامیر عریضاوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو دستور رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور در خصوص  واگذاری مراکز فرهنگی و موزه‌های جنگ با حفظ بافت با هدف مبارزه با ویروس کرونا ضمن هماهنگی با اداره صمت، بخش خصوصی و شبکه بهداشت خرمشهر اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، گان و پوشاک  برای مصرف مراکز درمانی و مردم شهید پرور این شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماسک تولید شده به قیمت دولتی ۱۸ هزار ریال به داروخانه‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.

عریضاوی تصریح کرد: در حال حاضر کارگاه تولید ماسک و پوشاک مورد نیاز مراکز درمانی به صورت ۲ نوبت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه محل مرکز دفاع مقدس به صورت رایگان در اختیار بخش خصوصی تولیدی ماسک قرار گرفته است، گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در زمان جنگ سنگر دفاع از میهن بوده و اینک به سنگر دفاع از سلامت مردم تبدیل شده است.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در ساحل غربی رودخانه کارون و در بلوار امام خمینی (ره) این شهر واقع است. 
ساختمان فعلی موزه جنگ و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال ۱۳۰۹ساخته شد و تا قبل از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می شد. 
در دوران جنگ تحمیلی این ساختمان به عنوان محل دیده بانی نیروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفت. 
با بازسازی گوشه ای از ساختمان اداری شرکت نفت، در سال ۱۳۷۵ این مکان به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس گشایش یافت. 
مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در مساحتی به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع، دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سرسرای نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام است. 
با توجه به اینکه این مرکز محل دیده بانی دشمن در دوران جنگ تحمیلی بوده، دست نوشته های اشغالگران عراقی بر روی دیوارهای ساختمان به جای مانده است، که یکی از دست نوشته‌ها، جمله ' آمده ایم تا بمانیم ' بوده که در این مرکز خودنمایی می کند. 
مرکز فرهنگی خرمشهر دارای پنج سرسرا شامل سالن شرایط بحران پیش از شروع جنگ و هجوم اولیه ارتش بعث،حماسه ۴۵ روزه مقاومت،شرایط اشغال خرمشهر ، عملیات بیت المقدس و آزادسازی و همچنین بازگشت مردم خرمشهر به این شهر است.

ویروس کووید۱۹ که ابتدا در ووهان چین مشاهده شد از اول اسفند ماه سال گذشته وارد کشور شده و در اغلب نقاط کشور شیوع پیدا کرد.                                                                     

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جنگ تحمیلی دفاع مقدس ماسک موزه نفت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرکز فرهنگی دفاع مقدس دفاع مقدس خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد