Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امور غرب آسیا با بیان اینکه تمرکز جریان ۱۴ مارس به رهبری سعد حریری فروپاشی دولت حسن دیاب است، گفت: چشم‌انداز روشنی در زمینه همراهی حزب‌الله، مردم و ارتش برای عبور از مشکلات اقتصادی وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در میان فشار اقتصادی در لبنان و تلاش برای بهره‌برداری از خشم مردم و میان تظاهرکنندگانی که جز لقمه‌ای نان برای گذران زندگی چیزی نمی‌خواهند، چراغ سبزی برای مقابله با حزب‌الله داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بدبینی باشد که گفته شود بازگشت هفته گذشته سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان از سفر به پاریس اعلام این بود که مقدمات امری برای مقابله با دولت فعلی آماده شده است؛ اما حریری در اوج بحران کرونا و اوج بحران اقتصادی شدید لبنان به کشورش بازگشت که بر مبنای رفتارهای معمول وی رفتاری غافلگیرکننده است.

بیشتر بخوانید:

آلمان حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

اگر مخالفت سیاسی با دولت حقی مشروع باشد، بازگشت تنش به اوضاع داخلی لبنان پس از وقفه سه ماهه به دلیل شیوع کرونا همراه با پوشش رسانه‌ای گسترده عربی که شبیه به زمان بحران شدید در لبنان است، دلالت بر آن دارد که اتفاقات جاری، نبردی میان مخالفان و موافقان دولت است تا عنوان اصلی، مقابله صرف با حزب‌الله باشد.

این در حالی است که علاوه بر سیگنال پاریس به حریری، دولت آلمان نیز به‌طور مستقیم حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است تا فشارهایک غربی و داخل علیه این گروه مردمی افزایش یابد.  

با بازگشت حریری به بیروت تحولات منفی متصور بود

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس امور غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: با بازگشت سعد حریری به بیروت پیش‌بینی تغییر و تحولات منفی برای ملت لبنان متصور بود. تحولات لبنان بدون توجه به تحولاتی که در یک سال اخیر در سرزمین‌های اشغالی رخ داده است، جامع و کامل نخواهد بود؛ بنابراین باید توجه کرد ناآرامی‌های اواخر سال گذشته در لبنان، اوضاع فراروی مردم این کشور، نابسامانی‌ها، اغتشاشات، مشکلات سیاسی و اجتماعی و نیز وجود نداشتن کابینه مستقر در رژیم صهیونیستی کاملاً ارتباط مستقیم دارد. 

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس امور غرب آسیا

وی افزود: نظام سلطه به‌دنبال این است که برای ارتقای امنیت رژیم صهیونیستی کشورهای پیرامونی به‌ویژه کشورهای مقاومت و در رأس آنها لبنان را دچار اغتشاش کند، بنابراین با وجود مشکلات اقتصادی که مردم در بستر خواسته‌های خود مطرح کردند، نقش خیانت‌های فی‌مابین از سوی مسئولان داخلی کشورهای منطقه و مدیریت کلان آمریکا را نباید از نظر دور داشت. 

این کارشناس امور غرب آسیا تأکید کرد: مثلث مردم، مقاومت و ارتش سه رکن اصلی امنیت لبنان محسوب می‌شوند و در مقابل امارات و عربستان، آمریکا و عوامل داخلی آنها در لبنان موجب ناامنی در این کشور هستند. با خارج کردن پول‌های عربستان و امارات به‌عنوان پشتوانه لیر لبنان، سقوط قیمت لیر و افزایش قیمت دلار در حد 4 هزار لیر در مقابل یک دلار باعث شد خسارت جبران‌ناپذیری به اقتصاد این کشور وارد شود. 

ملت لبنان ملت عبور از چالش‌ها هستند و در سال‌های گذشته با وجود شداید فراوان ثابت کردند در خط مقدم مقاومت قرار دارند. 

صدرالحسینی تأکید کرد: خیانت‌های ریاض سلامة، مدیرکل بانک مرکزی لبنان به همراه سمیر جعجع و برخی جریان‌های وابسته داخلی علیه امنیت لبنان فراموش‌نشدنی است. بنابراین احتمال درگیری‌ها، اغتشاشات و ناامنی در لبنان متصور است؛ قطعاً مانند اوایل سال جاری میلادی چشم‌انداز روشنی در زمینه همراهی مقاومت با رئیس‌جمهور، مردم و ارتش برای عبور از مشکلات وجود دارد، زیرا ملت لبنان ملت عبور از چالش‌ها هستند و در ۴۰ سال گذشته با وجود شداید فراوان ثابت کردند در خط مقدم مقاومت قرار دارند و می‌توانند با اصلاح اوضاع اجتماعی از چالش‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی عبور کنند. 

سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان 

وی عنوان کرد: بازگشت حریری به لبنان به مفهوم تمرکز جریان ۱۴ مارس بر روی استعفای حسن دیاب، نخست‌وزیر این کشور است که قطعاً حمایت‌های رئیس‌جمهور، مقاومت و مردم می‌تواند از فروپاشی دولت جلوگیری کند. یکی از موضوعات مهم درباره مقاومت لبنان این است که آنها با توجه به شرایط موجود می‌توانند از امکانات خود استفاده کنند. حزب‌الله لبنان در شرایط کنونی با همکاری میشل عون، ارتش و با حمایت عمومی مردم می‌تواند اقداماتی در زمینه فرار از مشکلاتی که به وجود آمده است، انجام دهد. 

​​​​​​انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: سعد حریری حزب الله لبنان نخست وزیر سابق لبنان سعد حریری حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوایی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوایی قرار دادند.

گفتنی است که اسرائیل برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090475

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا