Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@12:06:48 GMT

اقلیت‌ها در جنوب آسیا با بدتر از کرونا مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۴۴۷۰

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در گزارش سالانه «جامع جنوب آسیا» (SAC) آمده است که این همه‌گیری در زمان "افزایش ملی‌گرایی حداکثری" رخ داده است و اقلیت‌های این منطقه با "حمله‌های مداوم" از سوی دولت‌ها روبرو هستند.

«گزارش وضعیت اقلیت‌های جنوب آسیا در سال ۲۰۱۹» تاکید می‌کند، جوامع آسیب‌پذیر از جمله اقلیت‌های مذهبی، به دلیل قوانین تبعیض‌آمیز در شش کشور افغانستان، بنگلادش، هند، نپال، پاکستان و سریلانکا همچنان "از کسب پناهندگی رسمی یا وضعیتی اقلیتی" محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اعضای این گروه در بیانیه مطبوعاتی «گروه حقوق بین‌الملل اقلیت» (MRG) توضیح داد، این امر باعث می‌شود آن‌ها از حقوق اساسی و خدمات محروم شوند و حتی بیشتر در معرض مخرب‌ترین تأثیرات همه‌گیری قرار گیرند.

تاکنون بیش از ۱۵۰۰ تن کشته و بیش از ۵۰ هزار تن در جنوب آسیا مبتلا شده‌اند و آمارها هر روز افزایش می‌یابند. جاشوآ کاستلینو، مدیر اجرایی گروه حقوق بین‌الملل اقلیت گفت: در حالیکه این ویروس قابلیت کشندگی دارد، انتخاب‌های حکومتداری ضعیف می‌تواند این قدرت را به سلاح تبدیل کند.

او افزود: تحریک نفرت و سرزنش دو چیز را مورد تأکید قرار می‌دهد؛ عدم توانایی حکمرانی مؤثر در حل یک مشکل عمیق بدون مقصر دانستن یکدیگر و احتمال واقعی که عمر این ویروس در صورت کمین در بین اقشار آسیب‌پذیرتر جوامع طولانی شود.

فرناند دی وارنس، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مسائل اقلیت‌ها تاکید کرد، اقلیت‌ها در جنوب آسیا با "استثناها و محدودیت‌های تبعیض‌آمیزی در روابط با شهروندی" مواجه هستند. ‌او گفت این گروه‌ها "حقوق و دسترسی به خدمات اولیه شامل دسترسی به بهداشت و درمان و اطلاعاتی به زبان خودشان در طول این بحران همه‌گیری ندارند."

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پاکستان حقوق ویروس سازمان ملل متحد بهداشت و درمان افغانستان بهداشت و درمان حقوق سازمان های حقوق بشری ویروس جنوب آسیا اقلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، جوانان زیر ۱۸ سال هاکی روی یخ ایران پنج شنبه ۶ اردیبهشت در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در ازبکستان به مصاف تیم تایلند رفتند و ۲۳ به صفر نتیجه را به حریف واگذار کردند.    نمایندگان کشورمان در سومین دیدار خود از ساعت ۱۸ امروز جمعه ۷ اردیبهشت به مصاف تیم کویت می‌روند.   تیم هاکی روی یخ جوانان کشورمان در این دوره از مسابقات در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت به رقابت می‌پردازد.   در گروه B این مسابقات نیز امارات، مغولستان، هند، اندونزی و ماکائو حضور دارند.

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند
  • شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود