Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:14:09 GMT

بذر امید جهادگران «علمدار» در روستاهای قهاوند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۴۷۰۸

بذر امید جهادگران «علمدار» در روستاهای قهاوند

گروه جهادی «علمدار» روستای «قرخلر» به به یاری اهالی این روستا و منطقه قهاوند آمده‌اند تا دستی باشند برای شکست کرونا.

خبرگزاری فارس _ همدان: سال‌ها از فعالیت گروه‌ جهادی «علمدار» روستای قرخلر، روستایی از توابع بخش شراء شهرستان همدان می‌گذرد که در آن افراد بدون چشم‌داشتی تنها برای رضای خدا به دنبال حل مشکلات اهالی روستا و منطقه قهاوند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا بیشتر فعالیت این گروه با محوریت اقدامات عمرانی و سازندگی به‌منظور ساخت‌ و ساز منازل مسکونی نیازمندان بود اما امروزه دیگر به فعالیت‌های عمرانی خلاصه نمی‌شود و برنامه‌های مختلف از جمله برپایی موکب صلواتی در مسیر زائران حسینی و پخش نذورات و بسته‌های فرهنگی، کمک به مردم در مهار کرونا و رفع نیازهای اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر است.

 آمدن ویروس کرونا که سلامت مردم کشور را نشانه گرفته و برخی از مبتلایان به این ویروس را تا پای مرگ کشانده است، باعث شد گروه‌های جهادی مثل گذشته بیکار نمانند و دنبال خدمات‌‌رسانی‌ در زمینه پیشگیری از این ویروس باشند تا بتوانند درد مردم را کاهش دهند.

گروه‌ جهادی علمدار روستای قرخلر با فعالیت‌های مختلف بذر امید را در دل مردم می‌کارند و به مردم یادآوری می‌کنند که در مسیر رفع مشکلات هرگز تنها نیستند.

برای اطلاع بیشتر از نحوه فعالیت‌ این گروه به سراغ مسوول مربوطه رفتیم و صحبت‌هایی داشتیم.

نادر کوچکی ابتدا از ورود بیماری کرونا به کشور و نحوه مقابله آنها با این ویروس سخن گفت و اظهار کرد: با بروز این بیماری در کشور شروع به ضدعفونی روستای قرخلر کردیم؛ با کمک خیرین باطری‌های حاوی محلول ضدعفونی در بین اهالی روستا نیز توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تقریبا هفت بار سم پاشی و ضدعفونی روستا را انجام دادیم گفت: به منطور اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی طی ایام نوروز، کنترل عبور و مرور به روستای قرخلر و روستاهای منطقه را برعهده داشتیم.

 مسوول گروه جهادی علمدار روستای قرخلر با بیان اینکه بچه‌های گروه جهادی روستاهای اطراف منطقه قهاوند با نیروی انتظامی همکاری خوبی داشتند اظهار کرد: اعضای گروه در انجام کارهای جهادی متفاوت هستند که گاهی تعداد ما به ۲۰ نفر و گاهی هم ۱۵ نفر می‌رسید.

وی با تأکید بر اینکه در جمع ما روحانی، دانش‌آموز و پیشکسوت هم حضور دارد افزود: اکثرا جوان‌های ۲۰ تا ۲۵ سال کار را برعهده گرفته‌اند.

کوچکی با بیان اینکه بچه‌های بسیج در میان گروه فعالیت ثابت دارند افزود: در مدت شیوع بیماری کرونا دهیار، شورا، عوامل خانه بهداشت، هیات امنای مسجد و اهالی روستای قرخلر سعی در کنترل وضعیت موجود دارند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای گروه‌های جهادی منطقه قهاوند در مقر نیروی انتظامی از ورودی روستای شیرین‌آباد به کمیجان مستقر شدند تا به کنترل عبور و  مرور کمک کنند افزود: خوشبختانه در منطقه هر یک از روستاها خود دارای گروه جهادی هستند که اقداماتی را انجام می‌دهند.

مسوول گروه جهادی علمدار روستای قرخلر به توزیع ماسک بین اهالی روستای قرخلر با کمک خیرین اشاره کرد و افزود: آقای سوزنچی، از کشاورزان این روستا محلولی تهیه کرده بود که بین اهالی روستا توزیع می‌شد.

وی با بیان اینکه این فرد محلول ضدعفونی در اختیار تمام مردم منطقه قهاوند قرار داده و تقریبا بیش از ۱۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه کرده است گفت: اهالی روستا تراکتورهای خود را در اختیار ما قرار می‌دادند تا کار ضدعفونی روستا را انجام دهیم که جای قدردانی دارد.

کوچکی با تاکید به اینکه کار با تراکتور در هر ساعت تقریبا ۴۰۰ هزار تومان عایدی دارد که اهالی روستای این وسایل نقلیه را رایگان در اختیار قرار دادند افزود: روستای قرخلر تقریبا یک‌هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت و ۴۰۰ خانوار دارد که خدماتی را به آنها ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد بیماری کرونا در روستای قرخلر و در مجموع منطقه قهاوند نبودیم خاطرنشان کرد: در منطقه تنها چهار نفر مشکوک بودند که آزمایش دو نفر از آنها مثبت اعلام شد و خوشبختانه از این منظر پاک است.

مسوول گروه جهادی علمدار روستای قرخلر با بیان اینکه مردم روستای قرخلر به کار کشاورزی و دامداری و کار با کامیون مشغول‌اند افزود: تعدادی از اهالی نیز کارگر و مغازه‌دار هستند که متاسفانه با ورود کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند که می‌طلبد فکری به حال این وضعیت شود.

وی با اشاره به اینکه از طریق سپاه در قالب قرارگاه «کمک مومنانه» بسته‌هایی را بین نیازمندان روستا توزیع کردیم گفت: روزهای اخیر ۲۰۰ بسته معیشتی از طریق سپاه در بخش قهاوند توزیع شد که سهم روستای ما ۱۴ بسته بود.

کوچکی با اشاره به اینکه گروه جهادی علمدار در طول سال برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند که سال گذشته خانه فردی نیازمند را بازسازی کردیم بیان کرد: درختکاری، غبارروبی مسجد، کمک به نیازمندان، برپایی ایستگاه صلواتی از جمله اقدامات ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم مشکلات روستای قرخلر  با تلاش مسوولان جهادی حل شود بیان کرد: خوشبختانه شورا و دهیار این روستا پای کار هستند اما امیدوارم مسوولان نیز نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشند و مردم را یاری کنند.

کوچکی با بیان اینکه وضعیت تردد در این روستا مطلوب نیست و می‌طلبد فکری به حال این وضعیت شود افزود: از منطقه فرعی قهاوند به سمت روستای کوریجان مسیر ناهمواری را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگام بارندگی روستا اغلب مواقع پرآب می‌شود و گاهی تصادف‌هایی در مسیر ورودی آن اتفاق می‌افتد که امیدوارم فکری به حال این مسئله شود.

وی با اشاره به اینکه ایام اربعین حسینی موکب خادم‌الحسین(ع) را در حوزه پایگاه شهید صفایی راه‌اندازی می‌کنیم افزود: سال گذشته تقریبا به ۲ هزار نفر در این موکب خدمات‌رسانی شد که این موکب در سه‌راهی آزاد راه ساوه ـ همدان راه‌اندازی می‌شود.

مسوول گروه جهادی علمدار روستای قرخلر با اشاره به اینکه از طریق‌ کمک‌های مردمی و خیرین موکب اداره می‌شود گفت: برخی به اهالی به اهدای ظروفی مانند اجاق گاز و مواد غذایی مثل سیب زمینی و تخم مرغ اقدام می‌کنند تا کار موکب به خوبی پیش رود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان سم پاشی ضدعفونی بیماری کرونا منطقه قهاوند اهالی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر

مردم روستای کالدشت بالا از توابع شهرستان دماوند استان تهران مدتهاست از کمبود امکانات رفاهی رنجیده خاطر هستند. جوی آب در این منطقه لایروبی و پاکسازی انجام نمی‌شود و اینکه برخی از مناطق این روستا فاقد جوی آب است همچنین روکش آسفالت فرسوده‌ای دارد. این مشکلات موجب گشت تا اهالی علت را جویا شوند و در پاسخ نبود بودجه کافی دریافت کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان