Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@20:44:51 GMT

تداوم تعطیلی پارک‌های حاشیه‌ای شهر‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۴۷۴۱

استاندار تهران با اشاره به ادامه تعطیلی تعدادی از پارک‌های بزرگ حاشیه‌ای تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل نبود امکان نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت پارک‌های حاشیه‌ای شهرها، بر ادامه تعطیلی آن‌ها تاکید دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، انوشیروان محسنی بندپی با تشریح آخرین تصمیم‌ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه روزانه بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ نفر بستری جدید ناشی از ویروس کرونا در استان تهران داشته‌ایم و تعداد بهبود یافتگان نیز همین میزان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محسنی بندپی به آخرین آمار مربوط به ۱۱ اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: تا صبح دیروز ۳۳۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و از کل ۵۱ فوتی جدید ثبت شده در استان، ابتلای ۱۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مثبت بوده است.

تصمیم گیری برای طرح ترافیک تا ۲ روز آینده
استاندار تهران به الزامی شدن استفاده از ماسک و دستکش برای استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مباررزه با کرونا از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است.

او خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این طرح، موضوع ترافیک و استقبال مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد و متناسب با استقبال شهروندان از این طرح، نسبت به استمرار شرایط کنونی ترافیک در تهران یا اصلاح آن تصمیم گیری می‌شود.

محسنی بندپی ادامه داد: نحوه اجرا، هماهنگی و مدیریت این طرح بر عهده شهرداری تهران است.

استاندار تهران گفت: ما هنوز هیچ پیش بینی و برداشتی از میزان استقبال و همراهی مردم با اجرای این طرح و ملزم بودن استفاده از ماسک و دستکش در وسایل حمل و نقل عمومی نداریم.

تداوم تعطیلی پارک‌های حاشیه‌ای شهر‌ها
او با اشاره به ادامه تعطیلی تعدادی از پارک‌های بزرگ حاشیه‌ای تهران اضافه کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل نبود امکان نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت پارک‌های حاشیه‌ای شهرها، بر ادامه تعطیلی آن‌ها تاکید دارد.

محسنی بندپی اعلام کرد: پارک‌های اطراف شهر‌ها را شهرداری تعطیل و درب‌های آن را بسته است و کسی هم حق استفاده از آن‌ها را ندارد، اما در مورد بوستان‌های داخل شهر که امکان نظارت بر آن‌ها وجود دارد، سعی می‌شود تا از فعالیت کافه ها، رستوران‌ها و اماکن مشابه در آن‌ها جلوگیری شود.

استاندار تهران گفت: با اعمال این محدودیت‌ها در پارک‌ها و بوستان ها، سعی می‌شود تا با اعمال فاصله گذاری اجتماعی از تجمع مردم و شهروندان جلوگیری و از سلامت آنان پاسداری شود.

ادامه فعالیت کارکنان با دوسوم ظرفیت
او با یادآوری اینکه فعالیت دستگاه‌های اداری پایتخت با حضور دوسوم کارمندان و تاکید بر دورکاری آنان ادامه دارد، اظهار داشت: دستگاه‌ها ملزم به به مرخصی دادن به کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای همچون مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی و ضعف سیستم ایمنی هستند.

محسنی بندپی تاکید کرد: سایر کارکنان همچنان باید بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، با دوسوم ظرفیت در دستگاه‌های اداری حاضر شوند و به خدمت رسانی بپردازند.

مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نداریم
استاندار تهران گفت: به لطف خدا با توجه به ذخیره سازی که از قبل انجام شده بود، در زمان اعمال محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونا، مشکلی در تامین و توزیع اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم نداشتیم.

او تصریح کرد: هم اکنون مواد پروتئینی و محصولات کشاورزی تازه در سطح فروشگاه‌ها و در دسترس مردم به وفور وجود دارد.

تلخ و شیرین روز‌های واحد‌های تولیدی در تهران
محسنی بندپی با اعلام رشد تولیدات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا در استان تهران گفت: چند واحد بسیار مهم خط تولید خود را به سمت تولید انواع ماسک یا مواد ضد عفونی کننده انتقال دادند و واحد‌های جدیدی هم در کنار واحد‌های قبلی اضافه شدند و ظرفیت بیشتری را ایجاد کردند.

او تصریح کرد: به خاطر شرایط متاثر از شیوع بیماری کرونا، برخی واحد‌ها به دلیل اینکه مواد اولیه از خارج وارد می‌شد با رکود فعالیت‌ها مواجه شدند و تقریبا در نیروهایشان هم تعدیل داشته اند.

محسنی بندپی تاکید کرد: دولت برای آن دسته از نیرو‌هایی که تعدیل شده اند فرصت استفاده از بیمه بیکاری را ایجاد کرده است که می‌توانند در سامانه مربوط به آن ثبت کنند.

استاندار تهران ساماندهی وضعیت تولید و جلوگیری از افزایش تعداد نیرو‌های تعدیل شده را مهمترین اولویت ستاد تسهیل این استان برشمرد و گفت: همه مسئولان اقتصادی تهران در تلاش هستند تا رونق به روند تولید بنگاه‌های اقتصادی بازگردد.

او اعلام کرد: این ستاد با برگزاری جلسات منظم در تلاش است تا با رفع مشکلات مربوط به تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه این واحدها، از افزایش نیرو‌های تعدیل شده و رکود خطوط تولید جلوگیری کند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسیده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: استاندار تهران بندپی کرونا ویروس مراجعات روند درمانی مبتلایان پارک های حاشیه ای شهر استاندار تهران ادامه تعطیلی محسنی بندپی ویروس کرونا تهران گفت ستاد ملی واحد ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟

مجتبی رجبعلی نژاد گفت: یک ساختمان ۲ طبقه در انتهای شهر گلوگاه در بخش بندپی شرقی بابل، طبقه دوم آن به علت نشت گاز دچار انفجار بسیار شدید شد.

وی اظهار داشت: قدرت این انفجار در حدی بود که کل دیواره های این ساختمان فرو ریخت، و قدرت انفجار و پرتاب اشیاع یک خودروی پراید عبوری و ساختمان های اطراف را دچار آسیب دیدگی کرد.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی بابل با بیان این مطلب که یک خانم ۲۵ ساله براثر موج این انفجار دچار آسیب دیدگی شدید شد، خاطرنشان کرد: امدادگران اورژانس ۱۱۵ بابل این مصدوم را بلافاصله به مرکز درمانی منتقل کردند.

رجبعلی نژاد تصریح گرد: آتش نشانهای ایستگاه شماره یک بابل که به همراه آتش نشانهای بخش بندپی شرقی به محل حادثه اعزام شدند، در حال حاضر با اطفای حریق، ایمن سازی لازم را انجام دادند.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل که شش بخش و ۷ شهر دارد بخش ۵۰ هزار نفری بندپی شرقی در ۳۰ کیلومتری جنوب بابل واقع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • سیل دیشب «سنگان» در حاشیه تهران
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان