Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

احسان قمری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۸ توسط بانک مرکزی، گفت: اگرچه همکاری بانک مرکزی با صادرکنندگان ظرف سال‌های گذشته قابل تقدیر است؛ اما با توجه به ابهامات موجود، مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت اعم و سازمان توسعه تجارت ایران به صورت اخص، تلاش می‌کنند تا نقطه نظرات و دیدگاههای بخش‌خصوصی را در رابطه با نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های 98 و 99 و نیز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، مورد بررسی قرار داده و در یک فضای کارشناسی و تخصصی، با بانک مرکزی مطرح کرده و هماهنگی‌های لازم را برای تسهیل امور، مبذول دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط اقتصادی خاص کشور ناشی از تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کووید ۱۹، خواستار همگرایی و همکاری بیشتر بخش‌های مختلف در جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات شد و تصریح کرد: تلاش‌های زیادی از سوی سازمان توسعه تجارت، گمرک و اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت تا در صیانت از منابع ارزی کشور، مساعدت لازم با بانک مرکزی صورت گرفته و بانک مرکزی نیز با توجه به مسئولیت خود، در این مسیر همراه با صادرکنندگان گام بردارد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ضرورت ابلاغ بخشنامه جدید از سوی بانک مرکزی افزود: بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های انجام شده با بانک مرکزی که در کمیته کارشناسی و با حضور نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی ایران انجام شده، مقرر است موضوعات مهمی همچون ورود موقت، موضوعات مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین موضوعات گمرکی پس از بررسی کارشناسی در قالب پیشنهاد به کمیته ماده ۲ ارائه گردد.

قمری معتقد است که در صورت تصویب موارد فوق در کمیته ماده ۲، بانک مرکزی نسبت به ابلاغ دستورالعمل مربوطه اقدام خواهد کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بازگشت ارز حاصل از صادرات بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس این امکان جدید که با هدف ارتقای کمی و کیفی سرویس صورت‌حساب مشتریان، پیاده‌سازی شده است، مشتریان ارزنده فرا و استفاده‌کنندگان از وب‌‌سرویس‌های گردش حساب تا 10 هزار تراکنش و عموم مشتریان بانک تجارت تا 1000 تراکنش خود را از طریق اینترنت بانک تجارت و با فرمت EXCEL، CSV، PDF دریافت و مشاهده خواهند کرد.

«سرویس صورت‌حساب متمرکز » از جمله امکاناتی است که «سامانه‌های بانکداری اینترنتی و فرا» در کنار مشاهده حساب‌ها و گردش حساب سفارشی، انتقال وجوه داخلی و بین بانکی (پایا و ساتنا)، انتقال وجوه به‌صورت گروهی از طریق بارگذاری فایل، دستور پرداخت دوره‌ای، پرداخت قبوض به‌صورت تکی و گروهی و ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چک‌های صیادی به مشتریان بانک تجارت ارائه می‌کند.

علاقمندان به استفاده از این خدمات می‌توانند برای اطلاع از سایر خدمات و جزئیات نحوه ثبت‌نام و استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت به آدرس www.tejaratbank.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی