Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس گفت‌: فراخوان برون‌سپاری تهیه نقشه املاک گامی موثر در اجرای قانون جامع حدنگار و تعویض اسناد دفترچه ای است.

سید مهدی هاشمی ضمن اشاره به فراخوان برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک که برای اولین بار و به صورت پایلوت در شیراز اجرایی می‌شود، گفت: این اقدام گامی ارزشمند در اجرای بهینه قانون جامع حدنگار و حذف مراجعات غیرضروری مردم به ادارات ثبت اسناد و املاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس، هاشمی خاطرنشان کرد: ضرورت اجرای قانون جامع حدنگار، کمبود نیروی انسانی و شیوع کروناویروس و لزوم حفظ سلامت و بهداشت متقاضیان و کارکنان ادارات ثبت اسناد و املاک با ارئه خدمات الکترونیک و سرعت بخشی به فرایندها ایجاب می‌کند با فراخوان تهیه نقشه عرصه املاک گامی مهم در زمینه برون سپاری و تسهیل امور ثبتی جامعه برداشته شود.

او یادآور شد: با توجه به این که بر اساس ماده 11 قانون جامع حد نگار مالکین مکلف به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری  بوده و با تاکید قانون از ابتدای امسال امکان ارائه خدمت به دارندگان اسناد دفترچه منع شده است، با این فراخوان گامی مهم در زمینه برون سپاری و تسهیل امور ثبتی جامعه برداشته می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد فارس در تشریح فرآیند برونسپاری نقشه املاک در شیراز، گفت: با توجه به لزوم تهیه نقشه عرصه املاک به عنوان یکی از الزامات فرایند تعویض سند دفترچه ای به کاداستری، فراخوان برون سپاری تهیه نقشه های عرصه املاک در پورتال این اداره کل به نشانی اینترنتی http://fr.ssaa.ir بارگذاری و اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری ها و نشریات استانی انجام شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در همین راستا دارندگان اسناد مالکیت دفترچه ای می توانند با مراجعه به نشانی اعلام شده و انتخاب منوی میز خدمت الکترونیک و زیر منوی درخواست تعویض سند مالکیت، تقاضای خود را ثبت کرده و سپس با مراجعه به نزدیکترین دفتر اسناد رسمی و باجه پستی محل سکونت و تحویل مدارک مورد نیاز، نسبت به تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه اقدام از طریق سامانه پیامک رسانی به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد، توضیح داد: پس از بررسی مدارک ارسالی متقاضی، توسط کارشناسان، در صورت نیاز به تهیه نقشه، مورد به نقشه برداران واجد صلاحیت که از میان دارندگان پروانه نظام مهندسی و کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران و مهندسین مشاور و اشخاص حقیقی انتخاب می‌شود، ارجاع خواهد شد.

هاشمی گفت: اگر نقشه تهیه شده املاک با اسناد ارائه شده‌ی متقاضی، مغایرتی نداشته باشد، اداره کل ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور اسناد کاداستری اقدام و آن را به نشانی اعلامی متقاضی ارسال خواهد کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس همچنین یادآور شد که برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک در راستای سیاست گذاری های سازمان و با هدف افزایش رقابت و ارتقاء کیفیت خدمات، اشتغالزایی، تمرکز بر توان نیروی انسانی برای نیل به اهداف سازمانی و کمک به تثبیت مالکیت اراضی دولتی و استفاده از توان تخصصی نقشه برداران برون سازمنی، اجرایی شده است.

هاشمی گفت: این اقدام سهم قابل ملاحظه ای در سرعت بخشی به انجام فرایندها و حرکت در مسیر تحقق کامل دولت الکترونیک خواهد داشت، به گونه ای که پیش بینی می‌شود کاهش مراجعات حضوری به ادارات ثبت اسناد تا 50 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سند مالكيت استان فارس کاداستر کل ثبت اسناد و املاک قانون جامع حدنگار دفترچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضائیه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی مانند در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه، افزود: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضائی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

دادستان کشور گفت: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

موحدی آزاد به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضائیه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضائی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه در دستور کار است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

کد خبر 747699

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک