Web Analytics Made Easy - Statcounter

معلمان برتر استان کردستان در سال‌تحصیلی جاری در عرصه‌های مختلف انتخاب و معرفی شدند. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معلمان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، آنها استعدادهای کودکان و نوجوانان را کشف کرده و جهت داده، این قشر زحمتکش از کودکان یک سرزمین شهروندانی فهیم و مسئولیت‌پذیر می‌سازند که آینده جامعه را شکل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

12 اردیبهشت‌ماه، سالگرد شهادت مظلومانه شخصیت تربیت یافته در مکتب مبارک اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)؛ استاد مرتضی مطهری که در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز معلم نامیده شده فرصتی برای نکوداشت معلمان عزیز و ارج نهادن به از خود گذشتگی‌های همه مردان و زنانی است که در این روزهای کرونایی نیز در دورافتاده‌ترین روستاها و مناطق محروم استان کردستان از آموزش به دانش‌آموزان غافل نشده و با جان و دل الفبای مهر، محبت و دانش به فرزندان این دیار یاد می‌دهند.

قدردانی «آیت‌الله حسینی‌شاهرودی» از معلمان فداکار کردستانی

اینک در روز معلم سال 1399؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان 12 اردیبهشت‌ماه، روز معلم را به همه معلمان فداکار که در سنگر مدرسه، حوزه و دانشگاه در حال خدمت‌رسانی هستند، تبریک گفت.

وی افزود: جایگاه معلم در انقلاب اسلامی رفیع بوده و به آن به صرف یک یاددهنده دانش نگاه نمی‌شود بلکه علاوه‌بر تعلیم او را مربی برای درست اندیشیدن و اخلاق و رفتار دانسته و حاصل این نوع نگاه پیشرفت‌های بی‌بدیلی است که در سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط جوانان این کشور در راه رشد و تعالی علم اتفاق افتاده و همزمان تربیت جوانانی که با جانفشانی‌های خود افتخاراتی در میدان جهاد برای دفاع از مرزها و آرمان‌های انقلاب آفریده‌اند که همه برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی و به همت معلمان مجاهد و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه «معلمی شغل انبیا است»؛ گفت: شاکله اصلی گام دوم انقلاب که توسط رهبر حکیم انقلاب ترسیم شده، جوان متعهد و مومن و انقلابی است که باید معلمان تمام همت و تلاش خود را برای پرورش این جوانان به‌کار گیرند.

روایت فرمانده سپاه کردستان از شجاعت و نقش‌آفرینی معلمان

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تبریک روز معلم به همه تلاشگران عرصه علم و تربیت اظهار داشت: دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد بزرگ علم و ایمان، شهید مرتضی مطهری و به نام روز معلم مزین گشته است.

وی افزود: روز معلم فرصتی ارزشمند و مغتنم در گرامیداشت یاد و خاطره 3700 شهید معلم و بیش از 35000 شهید دانش‌آموز است، که تلفیق مقدسی از ایمان و ایثار را رقم زدند و با شجاعت و حماسه‌آفرینی خویش، برگی زرین از افتخار و تصویری ناب از آموزش توام با پرورش و بصیرت آفریدند.

در بخش پایانی پیام سپاه بیت‌المقدس استان کردستان آمده است که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد علم و اخلاق، شهید مرتضی مطهری(ره) و تبریک روز معلم به همه فرهنگیان عزیز استان، توفیق روز افزون تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را در این ماه عزیز از خداوند متعال خواستارم.

روایت استاندار از تلاش معلمانی که درس «عشق و ایثار» به دانش‌آموزان کردستانی می‌دهند

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در پیامی به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه روز معلم اظهار داشت: تلاش برای ساختن کشوری توسعه‌یافته و آباد مهمترین ماموریت یک معلم است.

وی افزود: تلاش در راه آموزش فرزندان این آب و خاک برای ساختن کشوری توسعه یافته، پرافتخار، معنویت‌گرا و آباد اجری عظیم در پیشگاه خداوند بزرگ دارد.

استاندار کردستان گفت: تلاش معلمانی که در شهرها، مناطق حاشیه و دور افتاده‌ترین روستاهای مرزی استان با تحمل مرارت و سختی‌ها درس عشق و ایثار می‌دهند و با همدلی راه چگونه زیستن و انسانیت را بر دل جویندگان دانش حک می‌کنند، ستودنی است.

در بخش پایانی پیام استاندار کردستان آمده که دوازدهم اردیبهشت که به‌نام روز معلم در تقویم جمهوری اسلامی ایران نقش بسته، را به پیشگاه همه معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش استان کردستان تبریک عرض کرده و از خداوند رحیم برای همگان طول عمر باعزت و توام با سلامتی مسألت دارم.

معلمان کردستان در روزهایی کرونا هم از هیچ تلاشی برای تداوم آموزش دانش‌آموزان دریغ نمی‌کنند

حسین خوش‌اقبال؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در پیامی به همین مناسبت اعلام کرد: دوازدهم اردیبهشت و روز معلم، یادآور شهادت بزرگ مردی متفکر و مجاهدی دانشمند است که نقشی فراموش‌نشدنی در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: شهید مطهری، مردی که علم را با زیور اخلاق آراست و با نگاهی ژرف، نمایی زیبا و جامع از نظام فکری اسلام به جهانیان عرضه کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: شهید مطهری عالمی اندیشمند بود که اندیشه‌اش انقلابی، تفکرش مردمی و کلامش بر پایه آگاهی بود؛ بی‌تردید پس از انبیاء، «معلمان و آموزگاران» ادامه‌دهنده راه آنان و چراغ و روشنای راه نسل بشر هستند.

وی تقدیر از معلم را تقدیر از جایگاه بلند دانش و اندیشه‌ای دانست که محصول آن خردورزی و آموزه‌های اخلاقی است و راه رسیدن به آن از میان دستان معلمان که دلسوز و عاشق هستند، می‌گذرد.

روز معلم متفاوت امسال/ با کم‌ترین‌ها ما معلمان همه "آنلاین" هستیم

خوش‌اقبال اظهار کرد: بی‌تردید، تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم‌آموزی است و چه بهانه‌ای نیکوتر از سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، برای بزرگداشت مرتبت والای معلم.

در بخش پایانی پیام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم فرهیخته شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، در سال مزین به نام «جهش تولید»، فرارسیدن روز معلم را به تمامی معلمان و جهادگران عرصه علم که همواره خود را وقف تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم کرده و در شرایط خاص و تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نیز همچنان در خدمت‌رسانی و تلاش برای تداوم امر آموزش از هیچ کوششی فرو گذار نبوده، تبریک عرض کرده و از خداوند باری‌تعالی برای همه این بزرگواران و خانواده‌های محترمشان تندرستی و سربلندی مسألت دارم.

برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در کردستان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: بعد از ابلاغ دستورالعمل معلمان برتر به واحد‌های اداری و آموزشی و اعلام داوطلبی توسط معلمان، در نهایت از بین افراد دارای شرایط، 452 نفر به‌عنوان معلم برتر شهرستانی و از بین این افراد 20 نفر نیز به‌عنوان معلم برتر استانی انتخاب شدند.

وی افزود: معلمان برتر استان در سال‌تحصیلی جاری در 12 محور شامل ایثارگر، پژوهشگر، پیشکسوت، جشنواره‌های علمی، غیردولتی، فن‌آور و خلاق، قرآنی، قهرمان، ماهر و توانا، معلم یار، معلمان هنرمند و معلم ویژه انتخاب و معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، با شعار «مدرسه تعطیل است، اما آموزش تعطیل شدنی نیست» فرایند تدریس همچنان در فضای مجازی برای دانش‌آموزان ادامه پیداکرد؛ گفت: محور «معلمان فعال و برتر در عرصه فضای مجازی» یکی از محورهایی است که امسال اضافه شده و در سطح شهرستان‌ها و مناطق از 155 نفر و در سطح استان نیز از 9 نفر از معلمان برتر در عرصه فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» در استان تقدیر خواهد شد.

وی به معرفی معلمان برتر استانی پرداخت و اظهار کرد: جمیله صبرجو از شهرستان بانه در محور معلم ایثارگر، منصور حیدری از منطقه سریش‌آباد در محور معلم پیشکسوت، صباح کریمی از سروآباد در محور معلم برتر قرآنی، وحید محمدعلی از منطقه کرانی در محور معلم برتر جشنواره، سهیلا زندی از شهرستان دهگلان در محور مدارس غیردولتی، مریم عبدالملکی از شهرستان قروه در محور معلم برتر پژوهشگر، سیروان مردوخی از ناحیه یک سنندج در محور معلم برتر فن‌آوری و خلاق، پروین کمانگر از شهرستان کامیان در محور معلم قهرمان، معصومه سبزی از ناحیه دو سنندج در محور معلم برتر ماهر و توانا، سعید سبحانی از شهرستان مریوان در محور معلم برتر هنرمند، احمد فتحیان از شهرستان دیواندره در محور معلم یار برتر از معلمان برتر استانی هستند.

قربانی به معرفی معلمان برتر استانی در عرصه فضای مجازی پرداخت و افزود: شعبان شهنواز از بیجار، فرزاد کریمیان از زیویه، پروین محمودی از سقز، ساحل فلاح از کلاترزان، فرزاد ناصری از موچش، زاهد مرادیانی از ناحیه یک سنندج، ابراهیم کریم‌زاده از ناحیه دو سنندج، سیروان امیری و شادی احمدی هر دو از دیواندره از فرهنگیان برتر در عرصه آموزش در فضای مجازی سطح استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: هرساله همزمان با هفته معلم، مراسم تجلیل از معلمان برتر استانی برگزار می‌شد اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم غیرحضوری و مجازی و به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم؛ گرچه این روزها نمی‌توان شعار تکریم مقام و منزلت معلم را داد، در حالی که تعداد زیادی از معلمان به‌علت کمبود درآمد و برای تأمین حداقل نیازهای خود و خانواده، مجبور به اشتغال در شغل‌های دوم و سومی هستند که نه متناسب با شأن اجتماعی آنان است و نه متناسب با شعارهایی که در بزرگداشت مقام معلم داده می‌شود اما باز هم، ضمن تبریک این روز گرانبها به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، تلاش‌های جهادگونه معلمان را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کردستان بزرگداشت مقام معلم معلمان برتر استانی معلمان برتر استان استاندار کردستان دوازدهم اردیبهشت شهید مرتضی مطهری انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت اردیبهشت ماه دانش آموزان فضای مجازی روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، در جمع خبرنگاران در راستای هفته معلم اظهار کرد: برگزاری در چهار مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری، اعمال نظر و رای دانش آموزان و اولیا، وجه تمایز این برنامه نسبت به سال گذشته و برگزاری در دو حوزه معلمان و عوامل کیفیت بخشی در هفته معلم برگزار می شود.

وی ادامه داد: شرکت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر فرهنگی کردستانی در برنامه شناسایی معلمان نمونه، راه یابی ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی به مرحله منطقه ای، راه یابی ۵۱ معلم استانی شامل ۱۹ نفر در دوره ابتدایی، ۱۶ نفر متوسطه دوره اول و نفر متوسطه دوره دوم و ۴ نفر در گروه معلمان به مرحله کشوری راه یافتند.

ناظمی جلال ادامه داد: چهار نفر از برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه یافتند و از این میان آرمان حسنی معلم زیویه در مقطع ابتدایی به عنوان یکی از ۲۰ معلم نمونه کشور انتخاب شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، به اهم به برنامه های آموزش و پرورش در هفته گرامیداشت مقام معلم پرداخت و گفت: دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبری، زنگ سپاس معلم همزمان بر سراسر کشور، دیدار اعضای ستاد گرامیداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه، تقدیر سراسری دانش آموز و اولیا آنان از معلمان، تکریم و دیدار با فرهنگیان بازنشسته، غبار روبی مزار شهدا، همزمان با سراسر کشور، دیدار با خانواده معزز شهدای فرهنگی، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش کردستان در نماز جمعه شهرستان ها، برگزاری برنامه نمادین روز معلم در شهرستان ها و معلمان نمونه استان در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی شدا و سیما مرکز کردستان حضور می یابند.

ناظمی جلال به جایگاه معلم پرداخت و افزود: معلم با توجه به مسئولیتی که دارد باید با کمال و درایت این مسئولیت سنگین را به عهده بگیرد. معلم قطعا ماندگار ترین واژه است که استوار ترین مربی برای انسان ها است.


وی خاطرنشان کرد: در طول ۴۳ سال عمر باعزت انقلاب اساسی معلمین عزیز به درستی نقش آفرینی کردند و موفقیت های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.


وی به روز شمار هفته بزرگداشت مقام معلم در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه جاری به نام نور مطهر تجدید پیمان با امام و شهدا، روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت به نام فرزانه زمان تقدیر از معلمان پیشکسوت، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به نام ایثار به توان تو بزرگداشت معلمان فقد و شهید در مراسم نماز، روز شنبه ۱۶ اردیبهشت پا جای انبیا تقدیر از معلمان دارای نقش تربیتی برتر، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به نام پاک جوهران تقدیر از معلمان جهادگر و ورزشگار و ۱۸ اردیبهشت آینده در دستان تو تقدیر از معلمان پژوهشگر و هنرمند است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901386

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌