Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انباشت دام در واحد‌های دامداری همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی دام در واحد‌های دامداری به سبب نبود تقاضا انباشت شده که این امر چالش‌های متعددی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام قرار بود هر کیلو دام زنده را با نرخ ۲۷ هزار تومان از دامداران خریداری کند، اما هم اکنون نحوه خرید خود را تغییر دادند و حاضرند گوشت را از تولیدکنندگان خریداری کنند، در حالیکه این امر نیاز به ساز و کار دارد.

سلطانی ادامه داد: با وجود آنکه فروش گوشت به پشتیبانی امور دام مستلزم انعقاد قرارداد با کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی است، به همین خاطر این موضوع امری ساده نیست و دامداران تنها به فروش دام زنده راغب هستند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران از استمرار زیان دامداران طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: اگر پشتیبانی امور دام با نرخ ۲۷ هزار تومان اقدام به خرید دام زنده از دامداران کند، تولیدکنندگان با خیالی آسوده برای دوره‌های بعد می‌توانند دام پروار بریزند، در غیر این صورت صنعت با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

وی متوسط قیمت هر کیلو دام سنگین را ۲۴ هزار تا ۲۵ هزار تومان و دام سبک ۳۵ هزار تا ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر قیمت دام زنده، گوشت گوساله نباید بالاتر از ۶۰ تا ۶۵ هزار و گوشت گوسفند ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان فروخته شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه عرضه گوشت با نرخ بالاتر در خرده فروشی‌ها ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد، افزود: وجود حلقه‌های متعدد واسط و دلال از دامداری تا خرده فروشی عامل اصلی اختلاف قیمت و اجحاف در حق مصرف کننده به شمار می‌رود.

تاخیر چندماهه کارخانه‌های لبنی در پرداخت مطالبات/ قیمت تمام شده شیرخام ۲ هزار و ۸۸۰ تومان است

سلطانی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را ۲ هزار و ۸۸۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که کارخانه‌های لبنی در استان‌های مختلف هر کیلو شیر خام را با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: گسترش ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار موجب شده کارخانه‌های لبنی شیرخام را با نرخ پایین خریداری و وجه آن را با تاخیر ۳ تا ۴ ماهه پرداخت کند، در حالیکه پس از خرید شیر خام اقدام به استحصال خامه و تولید شیرخشک ‌می کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیر خام واحد دامداری قیمت گوشت هزار تومان دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶۰ هزار تومان است که متاسفانه به رغم‌ پیگیری های مکرر، تاکنون خبری از اصلاح نرخ نیست.

او قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب سال گذشته و ۲۵ هزار تومان زیر نرخ واقعی عرضه می شود.

کاشانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در اردیبهشت به ۱۱۴ هزار تن برسد، در حالیکه حداکثر مصرف ۸۰ تا ۸۵ هزار تن است‌.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تاکنون اقدامی برای خرید حمایتی تخم مرغ صورت نگرفته است، افزود: با توجه به آنکه تولید تخم مرغ خطی است، از این رو پشتیبانی امور دام باید تا پایان خرداد ۳۰ هزار تن تخم مرغ خرید حمایتی کند.

او گفت: با واگذاری امور تنظیم بازار به اتحادیه، کمترین نوسان قیمت را در بحث بازار مرغ داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است