Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@20:09:07 GMT

زیتون از دیر باز سمبل صلح بوده است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۵۷۲۲

زیتون از دیر باز سمبل صلح بوده است

سید رحمت الله پریچهر در در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین اظهار کرد:   :
پزشکان عهد باستان به خواص غذایی و دارویــی زیتون آشنا بودند و روغن آن را برای انعطاب پذیری ماهیچه های ورزشکاران و لطافت پوست و درخشندگی مو و حفظ و زیبایی انسان ها تجویز می نمودند. 

این مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:
در ادیان مختلف از زیتون به عنوان درخت مقدس و مبارک نام برده شده است به طوری که در قرآن کریم، خداوند سبحان در سوره های مبارکه تین به آن سوگند یاد کرده است و در نور، انعام، عبس و نحل از آن نام برده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تنها نماینده رسمی ایران در شورای بین المللی زیتون تصریح کرد: رسول اکرم (ص) در حدیثی فرموده است: روغن زیتون غذای من و همه ی انبیاء است. 

پریچهر گفت : مبدا و مرکز زیتون را برخی از پژوهشگران ایران (منطقه زاگرس) و برخی نیز سوریه، فلسطین و آسیای صغیر می دانند که بعدها به یونان ، ایتالیا و اسپانیا راه یافته است. 

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: وجود درختان قدیمی در اسفندقه کرمان، لرستان، گرگان، رودبار، کرمانشاه، طارم و نقاط دیگر نشان دهنده پیشینه زیتون کاری در ایران می باشد. 

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه روغن و کنسرو مهم ترین فرآورده های زیتون به شمار می آیند، گفت: امروزه استفاده از آن به عنوان دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی در صنایع چوب استفاده می شود. 

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر میزان سطح زیرکشت آن در دنیا بالغ بر ۱۱ میلیون هکتار و بیش از ۱۷ میلیون تن محصول تولیدی می باشد. 

پریچهر گفت: به دلیل اهمیت روغن زیتون به عنوان یک غذا- دارو از سال ۱۳۷۲ طرح توسعه و اصلاح باغ های زیتون کشور به منظور تأمین بخشی از روغن خوراکی مورد نیاز، ایجاد اشتغال و استفاده از منابع آب و خاک و بهبود پایداری برای اقتصاد کشاورزی آغاز به کارکرد که با تلاش همه دست اندرکاران به ویژه باغداران پرتلاش و زحمت کش امروز سطح زیر کشت اقتصادی بالغ بر ٩٥ هکتار در ۲۶ استان و تولیدی درحدود ۱۵۰ هزار تن می باشد و برای استفاده از همکاری های بین المللی و بهره برداری از داشتن فنی روز دنیا، ایران به عضویت شورای بین المللی زیتون (I.O.C) پذیرفته شده و یکی از کشورهای عضو این نهاد بین المللی است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: کشور ایران از لحاظ سطح زیرکشت شانزدهمین کشور و از لحاظ تولید زیتون دوازدهمین کشور بزرگ تولیدکننده این محصول در دنیا به حساب می‌آید.

46

کد خبر 1383470

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد ‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای در محل سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی 2 رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد