Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع یمنی از توافق شورای انتقالی جنوب با دولت مستعفی منصور هادی در جزیره پرتنش «سقطری» در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  منابع آگاه یمنی به شبکه الجزیره گفتند که با وساطت برخی طرف‌ها، شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) و دولت مستعفی منصور هادی در جزیره «سقطری»  به یک توافق پنج بندی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این توافق آتش‌بس، یک کمیته مشترک برای اداره مراکز نظامی، امنیتی و دولتی تشکیل خواهد شد و هیچ یک از طرفین حق استفاده از سلاح سنگین یا انتقال آن را ندارد. همچنین حمل سلاح در سقطری ممنوع خواهد بود.

اعلام این توافق در حالی است که منابع خبری یمنی، صبح امروز (جمعه)‌ از حمله گسترده شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب به عناصر دولت مستعفی یمن در سقطری خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

در یک هفته گذشته استان سقطری در آب‌های جنوبی یمن، صحنه درگیری میان شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) و دولت مستعفی منصور هادی (متحد عربستان سعودی) بود.

شورای انتقالی جنوب، شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که اوج اختلاف نواب عربستان و امارات در جنوب یمن بود، اعلام خودمختاری کرد و تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفت.

دو طرف تا کنون به هیچ یک از توافقات میان خود پایبند نبوده‌اند. به خصوص توافق ریاض که در نوامبر ۲۰۱۹ میان طرفین امضاء شد و دولت سعودی ماهها برای آن تلاش کرد اما در نهایت هیچ یک از بندهای آن اجرایی نشده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات منصور هادی آتش بس شورای انتقالی جنوب یمن سقطری شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است