Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه خیرآباد گفت: معلمی شغل بسیار با اهمیتی است و آموزش و پرورش نقش موثری در مقابل با تهاجم فرهنگی دشمن دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان‌های تهران،حجت الاسلام  جعفر طزری امام جمعه خیرآباد طی سخنانی تحت عنوان پیام جمعه خیرآباد اظهار داشت:  یکی از فضایل اخلاقی که در روایات و آیات قرآن به آن توصیه شده است حسن خلق است اینکه انسان دارای برخورد خوب با اهل خانه و دیگران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای عبوس بودن و گوشه گیری از دیگران و روی خوش به دیگران نشان ندادن را کمال می دانند وعده ای دیگر در خانه بسیار خشن و بد خلق هستند اما در بین دوستان بسیار بذله گو و اهل محبت هستند هر دوی این رفتار نادرست و مذموم است.


طزری ادامه داد: خداوند در قرآن کریم یکی از خصوصیات بارز پیامبر را حسن خلق می داند و در سوره آل عمران که می فرماید (فبما رحمت من الله لنت لهم ) یعنی ای پیامبر بخاطر رحمت الهی بود که تو برای مردم نرم خو بودی و اگر سخت و خشن و بد برخورد بودی از اطرافت دور می شدند و یا در سوره قلم می فرماید ای پیامبر تو دارای خلق بسیار عظیم هستی در روایات امده است که پیامبر فرمودند چیزی در ترازوی اعمال سنگین تر از حسن خلق نیست  اگر ما ادعا داریم از امت پیامبر اسلام هستیم باید خش خلق باشیم داری سعه صدر و نسبت به دیگران اهل محبت باشیم.


امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای ماه مبارک در برنامه انس با قرآن بعد از استماع تلاوت قراء نکاتی را بیان داشتند بیان کرد: قرآن کتاب زندگی است و درس زندگی هم در دنیا و هم در آخرت می دهد و اگر کسی می خواهد در دنیا و آخرت خوب زندگی کند باید به قرآن و دستورات آن عمل کند قرآن اگر بیان می کند شفا برای مومنان است در صورت عمل کردن است و الا صرف خواندن تاثیر خاصی ندارد.


وی افزود: قرآن می فرماید هرگز به دشمن اعتماد نکنید چرا که دشمن است و دشمن هدفی جز نابودی شما ندارد لذا عقل سلیم می گوید به این دشمن اعتماد نکن و ما امروز حال و روز مسلمانانی را که به دشمن اعتماد کرده اند می بینیم که به چه ذلت و خواری افتاده اند و چه حقارت ها را تحمل می کنند.


طزری عنوان کرد: قرآن دستور می دهد هرگز از دشمن نترسید از آنکه باید بترسید خداست از عواقب نا فرمانی از خدا بترسید از دشمنان هرگز نهراسید از نا فرمانی من بترسید، از تحریم دشمن نهراسید از آن روز بترسید که خداوند شما را تحریم کند و نظر لطفش را از شما بردارد.


امام جمعه خیرآباد گفت: ما در تاریخ اسلام و انقلاب خود بارها لطف و عنایت خداوند را دیده ایم چه در جنگ بدر و چه در دفاع مقدس و دیده ایم که ترس از دشمن چه خسارتی برای ما داشته است.


وی یادآور شد: کار شیطان ترساندن است و شیطان این کار را با جنگ روانی، با دروغ و شایعات بی اساس انجام می دهد و در صدد وارونه کردن حقایق است و انسان های نا آگاه تحت تاثیر این تبلیغات قرار می گیرند و آنچه را که دشمن می خواهد انجام می دهند.


طزری افزود: بطور مثال دشمن سال هاست که با تحریم و بزرگ نمایی مشکلات کوچک جامعه ما بدنبال این بودند که به مردم بگویند انقلاب جز خسارت برای مردم چیزی نداشته است و از آن طرف هر چه هست در غرب و آمریکا است اما کرونا این ویروس منحوس حقایق را آشکار کرد و کشور تحت تحریم های ظالمانه چه بسیار درخشید ولی اروپا و آمریکا چگونه در این مشکل  رسوا و خوار شدند لذا قرآن دستور می دهد آنچه را که علم ندارید باور نکنید و حتی برای دیگران بازگو نکنید.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت علامه مطهری و گرامی داشت روز معلم گفت: به روح پرفتوح این عالم بزرگوار درود می فرستیم و برای همه زحمت کشان عرصه تعلیم و تربیت آرزوی سلامتی دارم.


طزری خاطرنشان کرد: معلمی شغل بسیار با اهمیتی است چرا که کار تربیت انسان را بر عهده دارد و قابل مقایسه با شغل های دیگر نیست هیچ چیز بالاتر از تربیت یک انسان نیست و این وظیفه مهم را امروز فرهنگیان عزیز بر عهده دارند.


امام جمعه خیرآباد تاکید کرد: اگر انسان ها ساخته شوند جامعه ساخته می شود و این نشان دهنده نقش معلم است.


وی بیان کرد:  یکی از نهادهایی که می تواند در مقابل با تهاجم فرهنگی دشمن  نقش بسزایی داشته باشد آموزش و پرورش است که با تدوین متون دینی و آموزهای دینی و نهادینه کردن در دانش آموزان آنان را در برابر تهاجم فرهنگی غرب بیمه کنند البته دشمن هم ساکت ننشسته و با توجه به اهمیت این نهاد در حال نفوذ در این نهاد است که نمونه اخیر آن سند 2030 بود که بنا بود در مدارس اجرایی شود و بجای تربیت نیرو برای انقلاب و اسلام سرباز برای غرب درست کند.

 

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شهرستان های استان تهران امام جمعه خیرآباد ورامین امام جمعه خیرآباد تهاجم فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، رسول شیدایی با گریزی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) مبنی بر "باید تکریم معلم و حرفه‌ی تعلیم در جامعه‌ی ما همگانی بشود، همه افتخار کنند به معلم بودن"، اظهار داشت: با برنامه ریزی‌ صورت گرفته، امید می رود هفته معلم امسال باشکوه برگزار گردد.

شیدایی در ادامه برخی از برنامه های گرامیداشت هفته معلم را برشمرد و گفت: غبارروبی گلزار شهدا، اجرای برنامه “سپاس معلم” در تمام مدارس استان، تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه ای، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر فرهنگی و بیماران صعب العلاج فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، نصب بنر تبریک در سطح استان، سخنرانی مسئولین و روسای آموزش و پرورش به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت در نماز جمعه از برنامه های هفته معلم در استان می باشد.

وی افزود: اعزام معلمان جهت دیدار با مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، طرح پویش معلم خوب من و اهدای جایزه به نفرات برگزیده، تقدیر از ۹ نفر از معلمان و مدیران نمونه راه یافته به مرحله کشوری و ۸۴ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی، برگزاری مسابقات ورزشی در ۴ رشته برای معلمان استان در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم، پیگیری استفاده همکاران استان از موزه ها و اماکن دیدنی و همچنین غار علیصدر با تخفیف ویژه در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: حضور مدیران کل ادارات استان در مدارس و تبریک و تقدیر از معلمان درایام بزرگداشت مقام معلم، برگزاری پیاده روی خانوادگی برای فرهنگیان ، برگزاری مراسم متمرکز استانی مقام معلم در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ در سالن همایش های استانداری با حضور مسئولین استانی و کشوری و صدور تقدیر نامه برای تمامی همکاران فرهنگی استان با امضای مدیرکل آموزش و پرورش استان از جمله مراسم ها و برنامه های آموزش و پرورش استان در هفته گرامی داشت معلم خواهد بود.

شیدایی ادامه داد: با برنامه ریزی‌ صورت گرفته، در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229215 برچسب‌ها دانشگاه آزاد همدان وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم