Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@12:37:49 GMT

موجودات کوچکی که ثروت می‌آفرینند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۶۷۰۷

موجودات کوچکی که ثروت می‌آفرینند

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: با وجود توسعه کشاورزی در زمینه‌های مختلف در مشهد، نوغانداری از زمینه‌های مغفول مانده در این شهرستان است که می‌تواند به افزایش اشتغال زایی و ثروت‌آفرینی کمک کند.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد، این شهرستان می‌تواند بخشی از نیاز کشور به نخ ابریشم را تأمین کند، بنابراین شهرستان مستعد فعالیت نوغانداری و پرورش پیله کرم ابریشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: خوشبختانه این طرح با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شده، و در نتیجه آموزش‌های تئوری و عملی این شغل خانگی ارائه می‌شود تا بتوان از نوغانداری به عنوان کسب و کاری کوچک با در آمدی بالا یاد کرد.

طهماسبی زاده بیان کرد: با توجه به استقبال مطلوب مردم، جدید و بکر بودن این شغل در شهرستان، مساعد بودن شرایط آب و هوایی، پیش‌بینی می‌شود این حرفه جدید اشتغال قابل توجهی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان ایجاد کند.

او تصریح کرد: لازمه توسعه و فراگیر شدن این شغل، کمک به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط است که در حال حاضر تنها زیرساخت مورد نیاز، برنامه‌ریزی و کمک در ایجاد توتستان در حد وسیع است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: حداقل فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی، با حداقل هزینه و امکانات، زود بازده بودن، ارزش افزوده بالا، بازار فروش تضمینی و ریسک پایین را از جمله مزیت‌های منحصر به فرد راه‌اندازی این شغل خانگی برشمرد.

طهماسبی زاده اظهار کرد: به طور مثال یک بسته تخم نوغان که حاوی حدود ۲۵ هزار تخم بوده و تحت حمایت و پشتیبانی مرکز توسعه نوغانداری کشور به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود، نیازمند حدود ۲۴ متر مربع فضای مسقف بوده که پس از طی شدن ۴۵ تا ۵۰ روز فرایند پرورش، حدود ۳۵ کیلو پیله تَر تولید می‌کند.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی نوغانداری اشتغال زایی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
سید مرتضی میرزایی مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت:که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالا سرقت باطری توسط این نرم افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
او افزود:ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با رد یابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌ شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت:ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلو گیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم افزار متصل شوند.

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است