Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:18:52 GMT

جزئیات جدید سهمیه سوخت وانت بارها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۷۰۶۶

جزئیات جدید سهمیه سوخت وانت بارها اعلام شد

غلام حسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح سوخت رسانی به وانت بار‌ها و نیسان‌ها را ساماندهی کردیم، گفت: برای سوخت رسانی به رانندگان این ناوگان همانند سواری‌ها سامانه طراحی کرده و در صورتی که رانندگان این ناوگان ثبت نام کرده باشند سهمیه خاص وانت بار را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تاکنون وانت و نیسان‌های که ثبت نام کرده اند سهمیه خاص وانت بار‌ها در برون شهری را دریافت کرده اند و این رانندگان سهمیه اسفند و فروردین ماه را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه رانندگان وانت بار و نیسان برون شهری هرچه سریعتر در این سامانه ثبت نام کند، گفت: طبق تصمیماتی که گرفته شده سوخت براساس پیمایش، بارنامه و میزان بار در کارت سوخت‌ها واریز می‌شود و در صورتی که فعالیت این ناوگان و میزان پیمایش آن‌ها کاهش یابد به مرور سوختشان هم کم می‌شود.

دغاغله اظهار کرد: به ناوگان این بخش اعلام می‌کنیم هرچه سریعتر برای در این سامانه برای دریافت سوخت ثبت نام کنند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری با اشاره به اینکه ناوگان این بخش همانند ناوگان حمل ونقل سنگین سهمیه سوخت تعلق می‌گیرد، گفت: خودرو‌های وانت باری که تاکنون در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند هرچه سریعتر در این بخش ثبت نام کنند تا سهمیه سوخت برون شهری خود را به علاوه میزان پیمایش دریافت کنند.

ادامه داد: در راستای ساماندهی وانت‌بارها و افزایش ایمنی تردد این ناوگان در جاده‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دو تا سه سال گذشته ضوابط فعالیت ناوگان و راننده وانت‌بارها را ابلاغ کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: در این راستا تعدادی از رانندگان وانت‌بارها از بارنامه برای حمل بار در جاده‌ها، استفاده می‌کنند.

دغاغله افزود: از چندی پیش که موضوع سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد، در مصوبه کارگروهی که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مسئولیت کارگروه آن را برعهده دارد، سهمیه‌هایی برای ناوگان وانت‌بار کم مصرف و پرمصرف (ماهانه ۳۰۰ لیتر و ۴۰۰ لیتر) در نظر گرفته شد.

او اضافه کرد: در آن مصوبه آمده است که در دو ماه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش برون‌شهری و دستگاه‌های متولی حمل و نقل درون‌شهری (وزارت کشور) بحث تردد ناوگان وانت را مستندسازی کنند و سوخت بر اساس پیمایش و طبق اسناد حمل برای آنها اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در همین راستا همان دستورالعمل‌هایی که از قبل داشتیم، از طریق رسانه‌ها و دیگر مدل‌های اطلاع‌رسانی به اطلاع رانندگان وانت‌بارها رساندیم.

او ادامه داد:  از ابتدای بهمن‌ماه، وانت‌بارهایی که در جاده‌های بین شهری تردد کرده ‌ اسناد حمل یعنی بارنامه دریافت کرده و در صورت دریافت بارنامه، تردد آنها ثبت و پیمایش آنها محاسبه می‌شود و معادل آن پیمایش سوخت به ناوگان وانتی اختصاص می‌یابد.

دغاغله در پایان بیان کرد: لازمه گرفتن سند حمل و بارنامه برای ناوگان وانت‌بار، داشتن کارت هوشمند ناوگان و کارت هوشمند راننده است؛ سامانه‌ها و زیرساخت در این زمینه فراهم شده است و تاکنون تعدادی راننده وانت و وانت‌بار کارت هوشمند دریافت کرده‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ناوگان وانت دریافت کرده وانت بارها دفتر حمل برون شهری وانت بار نقل کالا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شمسایی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان