Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:06:19 GMT

دو اصلی که فدراسیون کشتی باید به آن توجه کند/ نباید غفلت کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۷۵۹۹

دو اصلی که فدراسیون کشتی باید به آن توجه کند/ نباید غفلت کرد

علی اشکانی یکی از فرنگی‌کاران عنوان‌دار ایران و جهان است که راه پیشرفت و ترقی را تا سرمربیگری تیم ملی کشتی هم ادامه داد. وی به عنوان یکی از مربیان جوان و بااخلاق کشتی فرنگی ایران با تاکید بر اصل برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی به خبرنگار مهر گفت: فدراسیون کشتی باید با توجه به سیاست‌های کلی این عرصه نگاه ویژه ای به دو اصل غیر قابل انکار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اصل اول مربوط به پشتوانه سازی است که به هیچ عنوان نمی توان نسبت به این موضوع کم کاری کرد، چرا که تمامی قهرمانان ملی، زمانی به پایان راه می رسند و خواسته یا ناخواسته باید جای خود را به جوانان و آینده سازان کشتی بدهند. جوانان و نوجوانانی که از سالها قبل از خداحافظی بزرگان و قهرمانان باید طی یک فرایند برنامه ریزی شده با هدف پشتوانه سازی، کشف و بارور شده باشند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: طبیعتا اگر برنامه ای برای پشتوانه سازی نداشته باشیم در یک چشم بر هم زدن، میدان را خالی خواهیم دید و دیگر خبری از افتخارآفرینی های کشتی در میادین جهانی و المپیک نخواهد بود.

اشکانی به اصل دوم نیز اشاره کرد و گفت: اصل دوم در کشتی هم مربوط به برگزاری قانونمند و عادلانه رقابتهای انتخابی است. ما در سالهای گذشته شاهد این موضوع بودیم که قهرمانان کنونی از دل همین رقابتهای انتخابی بیرون آمدند و خودی نشان دادند. البته در این بین برخی از چهره ها هم به حق خود نرسیدند و با عدم پایبندی متولیان به رقابتهای انتخابی، خیلی زود از صحنه کشتی محو شدند.

وی افزود: باید این حقیقت را پذیرفت که اگر میدانی برای عرض اندام و انتخاب کشتی گیران نباشد، دیگر انگیزه ای برای جوانان گمنام و مستعد باقی نمی ماند تا به هدفشان برسند. رقابتهای انتخابی یک اصل غیر قابل انکار در کشتی است که می‌توان این اصل را با توجه به ماده و تبصره‌های قانونی و منطبق با شرایط خاص، اجرایی کرد.

این مربی جوان ادامه داد: چند سالی است رقابتهای قهرمانی کشور هم با فراز و فرودهای خاصی همراه شده که ادامه این روند در کنار بی توجهی به پشتوانه سازی و رقابتهای انتخابی، تبعات بسیار بدی را در کشتی خواهد داشت. ما نباید کشتی گیران را از رقابتهای انتخابی محروم کنیم و باید به این پتانسیل های ارزشمند بیشتر بها دهیم.

اشکانی در پایان گفت: به شخصه اعتقاد دارم کادر فنی تیم ملی می‌تواند در کنار برگزاری رقابتهای انتخابی، برنامه های مد نظر خود را هم پیش ببرد و چیدمان ترکیب تیم ملی را بهتر انجام دهد. رقابتهای انتخابی به معنای کاهش اختیارات کادر فنی نیست، بلکه می تواند کمک بزرگی به شناخت و برطرف شدن برخی ابهامات در انتخاب گزینه ها باشد.

کد خبر 4912668 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اشکانی کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران ویروس کرونا باشگاه پرسپولیس فدراسیون کشتی وزارت ورزش و جوانان کشتی آزاد سردار آزمون فدراسیون فوتبال کشتی فرنگی تیم ملی والیبال ایران تیم ملی فوتبال ایران والیبال رقابتهای انتخابی پشتوانه سازی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی به دلیل اشتباهات در جریان قضاوت در رقابت های کسب سهمیه المپیک، از سوی اتحادیه جهانی تعلیق شده است.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی ایران و عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را از المپیک‌ پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور به دلیل قضاوت اشتباه در جریان مبارزه کشتی گیران چین و قزاقستان در وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا که با اعتراض شدید قزاق ها نسبت به عملکرد مصلایی پور همراه بوده است،‌ از سوی اتحادیه جهانی کشتی تعلیق شد.

اتحادیه جهانی کشتی به دلیل اثبات اشتباهات مصلایی‌پور، ضمن‌تعلیق این داور،‌ او را از المپیک پاریس کنار گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت