Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@05:21:34 GMT

آیا «خون آبی» روس‌ها می‌تواند به درمان کرونا کمک کند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۷۸۰۴

آیا «خون آبی» روس‌ها می‌تواند به درمان کرونا کمک کند؟

دانشمندان روس باور دارند خون آبی که با اکسیژن اشباع شده، می‌تواند جایگیزین مناسبی برای خون عادی در بیمارانی باشد که تحت درمان کرونا قرار می‌گیرند. این دارو به گلبول‌های قرمز خود کمک کرده، آن‌ها را فعال‌تر نموده و مانع از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

ایوگینی مایوسکی، رئیس آزمایشگاه تجهیزات بیولوژیک و فیزیوبیولوژی آزمایشی در دانشگاه علوم روسیه گفت که ذرات داروی «پرفتران» ۱۰۰ بار کوچکتر از سلول‌های خونی هستند و می‌توانند اکسیژن را به نقاطی که گلبول‌های قرمز به دلیل تشنج عروق خون و یا وجود لخته به آن‌ها دسترسی ندارند، برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت که دستگاه‌های اکسیژن‌رسان فعلی که برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا به کار می‌روند، تنها می‌توانند اکسیژن را به ریه‌های مریض برسانند، ولی داروی پرفتران می‌تواند به سادگی جای این دستگاه‌ها را گرفته و خون را به همه جای بدن بیمار برساند.   پرفتران دارویی است که دانشمندان اتحاد جماهیر شوروی در قرن گذشته با همکاری ۴۰ نهاد علمی و ۱۳ وزارتخانه و نهاد دولتی شوروی اختراع کردند.

این دارو که به دلیل رنگ آبی‌اش، «خون آبی» نام گرفت، برای اولین بار در جنگ افغانستان برای تزریق به بیمارانی که نیاز به خون جدید دارند، به کار گرفته شد. خون آبی در دهه نود هم اجازه استفاده در روسیه و جهان را کسب کرد.

این دارو در آن زمان از سوی شرکت‌های روس و خارجی تولید و در داروخانه‌ها عرضه می‌شد، ولی بعد‌ها تولید آن متوقف و کنار گذاشته شد.

دانشمندان روس باور دارند برای مبارزه با کرونا می‌توان از خون آبی استفاده کرد. همزمان کشور‌ها و شرکت‌های دارویی مختلف در سرتاسر جهان برای یافتن راهی جهت متوقف کردن کرونا که تا کمون چند میلیون نفر را مبتلا و جان چند صدهزار نفر را گرفته، تلاش می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درمان کرونا خون آبی روسیه پارسی خبر خون آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)

عصر ایران - در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

موارد ذکر شده در این مطلب جایگزین مشاوره پزشکی نیستند. اگر علائم سینوزیت شما شدید یا مداوم است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درباره «سینوزیت» چه می‌دانید؟ (+اینفوگرافی)

دیگر خبرها

  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)