Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:39:21 GMT

رشد ۱۹.۸ درصدی میانگین نرخ دلار در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۱۰۷

رشد ۱۹.۸ درصدی میانگین نرخ دلار در سال ۹۸

مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف در سال ۱۳۹۸ با سال قبل از آن نشان می‌دهد که میانگین نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران ۱۹.۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و وزارت راه و شهرسازی به مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف در سال ۱۳۹۷ با ۱۳۹۸ پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ دلار در بازار آزاد شهر تهران از ۱۰هزار و ۸۰۰ تومان در سال ۹۸ به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس همچنین میانگین نرخ هر یورو با ۱۴.۹ درصد رشد از ۱۲هزار و ۶۰۰ تومان در سال ۱۳۹۷ به ۱۴هزار و ۴۰۰ تومان در سال بعد از آن رسیده است.

این گزارش حکایت از رشد ۳۳.۹ درصدی میانگین نرخ سکه طرح قدیم و ۲۹.۹ درصدی سکه طرح جدید دارد. در مدت زمان مورد گزارش هر قطعه سکه طرح قدیم از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در پایان سال ۹۸ رسیده است. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان سال ۹۷ به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان سال بعد از آن افزایش یافته است.

رشد ۶۲ درصدی بهای هر متر واحد مسکونی

این گزارش می‌افزاید بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران که در پایان سال ۹۷ برابر با ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان بوده با ۶۲ درصد رشد در پایان سال ۹۸ به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

با این حال شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۲۶۱.۱ درصد در سال ۹۷ به ۸۶۸.۸ درصد در سال ۹۸ رسیده که رشدی ۲۳۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز از ۲۰۲.۲ درصد به ۴۳۰ درصد در مدت زمان مشابه افزایش یافته است که این شاخص نیز حکایت از رشدی ۱۱۲.۷ درصدی دارد.

تورم ۳۴.۸ درصدی

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور(۱۰۰=۱۳۹۵) نیز که در پایان سال ۹۷ برابر با ۱۳۷.۳ درصد بوده با ۳۴.۸ درصد افزایش در پایان سال بعد از آن به ۱۸۵.۱ درصد رسیده است.

براساس این گزارش در بین بازارهای طلا، ارز، مسکن و سهام، بازار سهام بیشترین بازدهی ارزشی را در سال گذشته داشته است به نحوی که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) در پایان سال ۹۸ با ۳۴.۴ درصد افزایش برابر با ۱۸۴ درصد بوده است. این رقم برای سال قبل از آن ۱۳۶.۹ درصد بوده است.

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز از ۱۳۹.۴ درصد در سال ۹۷ به ۱۹۱.۴ درصد در سال ۹۸ رسیده که رشدی ۳۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) هم از ۱۵۰.۴ در سال ۹۷ به ۱۷۶.۹ درصد رسیده که افزایشی ۱۷.۶ درصدی را ثبت کرده است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دلار بازار طلا بورس شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی هزار تومان پایان سال تومان در سال میانگین نرخ سال ۹۷ درصد در سال سال ۹۸ ۹۸ رسیده ۱۰۰ ۱۳۹۵ ۴ درصد ۹ درصد ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری