Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه گفت: مجموعه های مردمی که گروه هدف این سازمان هستند از جمله هیات های مذهبی، جامعه مداحان استان، موسسات قرآنی، مساجد و تشکلهای فرهنگی و دینی از ابتدای شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت مردم با مسوولان و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همراه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت مساجد و هیات های مذهبی محدود شد اما متوقف نشد
حجت الاسلام محمدصادق محرابی افزود: فعالیت مساجد و هیات‌های مذهبی استان فارس محدود شد و تجمعات تعطیل شد تا حدی که برنامه مهم و بزرگ اعتکاف و جشن‌های بزرگ مثل نیمه شعبان در سطح استان برگزار نشد.
وی ادامه داد: مساجد برای سلامت مردم اجتماعات را تعطیل کردند اما فعالیت های خودشان را برای حفظ سلامت مردم تعطیل نکردند و مساجد و حسینیه های استان و برخی امامزادگان به محل فعالیت گروه های جهادی با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنا و پایگاه های بسیج  و کانون های فرهنگی تبدیل شدند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در بیش از ۱۵۰ مسجد در سطح استان فعالیت تولید ماسک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و ماسک های تولید شده کاملا بهداشتی بود.
حجت الاسلام محرابی افزود: در مساجد گروه های جهادی و پایگاه مقاومت بسیج نیز برای ضدعفونی کردن محل ها فعال شدند البته سازمان تبلیغات اسلامی استان در این زمینه نقش همراهی و هماهنگی را داشت.

هیات های مذهبی و کمک های معیشتی به نیازمندان
وی ادامه داد: از جمله برنامه های بسیار ارزشمندی که در این روز ها اتفاق افتاد فعالیت هیات های مذهبی بود که با استفاده از ظرفیت خیرین برای مهار کرونا پای کار آمدند و هم در زمینه کمک به تامین اقلام و بهداشتی و هم در تامین و توزیع بسته های معیشتی فعالیت کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: بسته های معیشتی در حال حاضر در حال توزیع بین خانواده های نیازمند است و روند تهیه و توزیع بسته های معیشتی از سوی هیات های مذهبی به صورت خودجوش همچنان ادامه دارد که به ‌صورت محله‌ای در حال توزیع است.
حجت الاسلام محرابی افزود: همراهی مجموعه‌های هیات های مذهبی در تعطیلی مجالس مهم گام مهمی برای مهار بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم بود.
وی ادامه داد: هفت هزار هیات مذهبی در سطح استان فارس فعالیت خود را تعطیل کردند که در این زمینه هماهنگی و اطلاع‌رسانی لازم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با آنها صورت گرفت و اهمیت موضوع برای آنها تبیین شد.

ورود طلبه ها در قالب گروه های جهادی به بحث غسل و دفن فوتی های کرونا
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: یکی دیگر از کارهای مهمی که در این روزها اتفاق افتاد و شاید در استان بی نظیر بود بحث غسل دادن و دفن کردن فوتی‌های کرونا بود.
حجت الاسلام محرابی افزود: در شرایطی که همه می ترسیدند و نگران بودند و حتی فامیل و بستگان فوتی های کرونا به جنازه نزدیک نمی شدند تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی مثل حوزه های علمیه پای کار آمدند و گروه جهادی از برادر و خواهر را تشکیل دادند که این گروه ها به ستاد مدیریت بیماری کرونا معرفی شدند.
وی ادامه داد: تمام فوتی های مرتبط با بیماری کرونا توسط این گروه های جهادی غسل و کفن داده شدند و تدفین آنها بر اساس مسایل شرعی صورت گرفت و نماز بر پیکر فوت شدگان قرائت شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در بسیاری از استان‌های کشور این اتفاق صورت نگرفته بود و باعث ایجاد موج هایی شده بود اما در استان فارس از ابتدای شیوع ویروس کرونا با همت طلبه های جهادی تمام مراحل غسل دادن و دفن فوتی های کرونا به شکل احسن انجام شد.

حرکت به سمت مسجد و هیات مذهبی مجازی
حجت الاسلام محرابی افزود: در حال حاضر اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس به دنبال تولید محتوا در فضای مجازی با توجه به محدود شدن فعالیت ها در حوزه فیزیکی است؛هیات مجازی تشکیل شده و فعالیت های مذهبی در فضای مجازی جایگزین اجتماعات سابق شده است و در بحث مسجد مجازی، هیات مجازی، سخنران مجازی، مداحی مجازی، برنامه ریزی و تولید محتوا کردیم.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه دوازدهم اردیبهشت‌۹۹ تعداد ۹۵ هزار و  ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان ناشی از بیماری در کشور به ۶ هزار و ۹۱  نفر رسید.
در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی کانون های فرهنگی ماسک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس حجت الاسلام محرابی فوتی های کرونا گروه های جهادی هیات های مذهبی بیماری کرونا سلامت مردم گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین صباغی، مسؤول جدید هماهنگ‌کننده هیأت‌های آزادگان استان تهران در نشست سالیانه این مجمع برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

مسؤولین هماهنگ‌کننده مجمع هیأت‌های آزادگان به صورت دو سال یک بار انتخاب و فعالیت‌های خود را در چهارچوب وظایف و اهدافی که به تصویب اعضا مجمع رسیده اعلام و به اجرا می‌گذارند.

مجمع هیأت‌های آزادگان استان تهران در حال حاضر در سطح مناطق و شهرستان‌های این استان بیش از ۲۲ هیأت که شامل هیأت‌های همسران (بانوان) و آزادگان می‌باشد در حال فعالیت و برگزاری جلسات مربوطه می‌باشند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صباغی با اشاره به گسترش فعالیت‌های مجمع هیأت‌های آزادگان استان تهران به سمت خودباوری اهداف اصلی این مجمع را در یازده بند مطرح کرد که اهم این اهداف گسترش کمی و کیفی فعالیت هیأت‌ها در قالب هیأت همسران، فرزندان و آزادگان در سطح مناطق و شهرستان‌های استان تهران بود. همچنین وی دیگر برنامه‌های مجمع را برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی با حمایت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با جامعه هدف دانست.

مسؤول جدید هماهنگ‌کننده هیأت‌های آزادگان استان تهران گفت: برگزاری مراسمات ملی و مذهبی به مناسبت دهه فاطمیه، عید غدیر، اربعین حسینی، مراسم دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و دیدار با خانواده آزادگان سایر برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این مجمع است.

کد خبر 6095514 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس