Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@21:50:08 GMT

اختصاص ۸۷ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گل محمدی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۴۳۴

اختصاص ۸۷ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گل محمدی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برآورد می شود از این میزان بیش از ۸۰ تن محصول تولید شود.

علی اکبری یادآور شد: بیشتر کشت گل محمدی در استان مربوط به بخش کوهین شهرستان قزوین است.

این مسوول از گل محمدی به عنوان گیاهی کم آب یاد کرد که کشت آن از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است و اظهار داشت: با ایجاد صنایع تبدیلی در استان می توان کشت این محصول را به چندین برابر میزان فعلی افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: تلاش داریم تا در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال "جهش تولید" بتوانیم سطح زیر کشت گل محمدی در استان را در آینده نزدیک به ۲ برابر میزان فعلی افزایش دهیم.

گل محمدی یکی از گیاهان دارویی به شمار می رود و خاصیت تسکین بخش دارد. 

این محصول همچنین برای تولید انواع عطر و ادکلن و عرقیات مورد استفاده قرار می گیرد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی گل محمدی اراضی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند