Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:43:12 GMT

12 هزار بازرسی از واحدهای کارگری انجام شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۵۷۱

12 هزار بازرسی از واحدهای کارگری انجام شده است

ایسنا/اردبیل مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 12 هزار بازرسی از واحدهای کارگری انجام شده است.

قاسم رحیمی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با شیوع کروناویروس جامعه کارگری جزو اولین اقشار آسیب‌پذیری بود که به دنبال تعطیلی و یا توقف تولید در برخی از واحدهای اقتصادی استان دچار آسیب شد که در حمایت از این جامعه شریف دولت بسته‌های حمایتی را پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس شرح وظایف خود به عنوان یک مجموعه حمایتی برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان اقداماتی را انجام داده‌ایم تا این کار با سرعت و دقت انجام شده و نیروهای دخیل در این حوزه نارضایتی نداشته باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: سال‌های سال این شکایت به صورت دستی انجام می‌شد اما از سال گذشته و به عنوان یک استان پایلوت سامانه جامع روابط کارگری را در بستر الکترونیک راه‌اندازی کردیم تا کارگران و کارفرمایان بدون مراجعه به ادارات کار طرح شکایت و دعوی کنند.

رحیمی ادامه داد: براساس قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی موظفند دستمزد و مزایای کارگران را پرداخت کنند که اگر در این زمینه واحد تولیدی به وظیفه قانونی خود عمل نکند حق شکایت برای جامعه کارگری محفوظ است و در کنار آن با بازرسی‌هایی که انجام می‌شود سعی بر این است تا موارد ایمنی و بهداشتی و قوانین مرتبط با کارگران رعایت شود.

وی گفت: در سال گذشته از 23 هزار واحد تحت پوشش تامین اجتماعی در بخش کارگری 12 هزار بازرسی انجام شده و تذکر لازم به کارفرمایان داده شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: عمده شکایت زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه کارگر و کارفرما قطع شده باشد که با ثبت شکایت در سامانه جامع روابط کار کارگران می‌توانند به سرعت و با دقت حق و حقوق قانونی خود را دریافت کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بیش از 33 نفر در حوزه بازرسی فعالیت می‌کنند که هرچند این نیرو در بازرسی از 23 هزار واحد بسیار اندک است، ما در جذب نیرو با تنگناهایی روبرو هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارگر واحد تولیدی کار و رفاه اجتماعی انجام شده کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت کار در سال جاری با اجرای برنامه هایی تلاش خواهد کرد دغدغه جامعه کارگری درباره امنیت شغلی را رفع کند.

خلیل‌احمد سلامی امروز سه شنبه در جشن روز کارگر که به میزبانی تشکیلات خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: قشر پر تلاش کارگری در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی و تحقق شعار سال قرار دارد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر که بواسطه تحریم‌های ظالمانه به ایران عزیز تحمیل شده است، کارگران و کارفرمایان همت و تلاش خود را برای خودکفایی کشور بکار گرفته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به جایگاه کارگران در دین مبین اسلام اشاره و ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق وظایف ذاتی خود و راهبری منویات مقام معظم رهبری، ارتقای وضعیت معیشتی و تأمین امنیت شغلی قشر کارگری را امسال دنبال می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند