Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه معضل اشتغال با تحقق شعار سال رفع می‌شود گفت: موانع صادراتی در سال جهش تولید باید برطرف شود. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

هادی تیزهوش‌تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، افزایش صادرات را مهم‌ترین رکن تحقق شعار جهش تولید نامید و با تأکید بر اینکه معضل اشتغال با تحقق شعار سال برطرف می‌شود اظهار داشت: رفع چالش‌ها و موانع صادراتی از جمله موضوعاتی است که انتظار داریم دولت و مسئولان برای آن تدبیری ویژه‌تری بیاندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه افزایش فرصت‌های شغلی و بهره‌وری را از جمله مهم‌ترین آثار مثبت عملیاتی شدن شعار جهش تولید تلقی کرد و ابراز داشت: در سال‌های اخیر تولید و اقتصاد به شدت مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است که این موضوع از اهمیت بسیار بالای این بخش در نزد ایشان حکایت دارد.

تیزهوش‌تابان یکی از ارکان اثربخش تحقق شعار جهش تولید را زمینه‌سازی برای افزایش سهم صادراتی کالاهای تولید شده ایرانی دانست و عنوان کرد: زمانی که با عملیاتی کردن جهش تولید، میزان تولیدات داخلی افزایش پیدا کرده و بازار داخلی اشباع شود تنها راه برای استفاده بهینه از این کار صادرات است.

قرارگاه خاتم در مسیر تحقق «جهش تولید» گام‌های اساسی برمی داردعضو‌ کمیسیون اقتصادی مجلس: اقدام‌ وزارت صمت در سرکوب قیمت فولاد مغایر جهش تولید استنخستین همایش مجازی "جهش تولید" برگزار می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در پاسخ به این پرسش که برای افزایش حجم مبادلات تجاری اوراسیا چه اقداماتی باید انجام شود تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های ما به طور کامل فراهم نیست و این امکانات را در بخش حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی یا به صورت کامل نداریم یا بسیار ناقص است.

وی توجه ویژه‌تر به بحث تکمیل خطوط ریلی گیلان با توجه به استقرار دبیرخانه اتحادیه گمرکی اوراسیا در این استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ظرفیت‌های حمل و نقل ما جهت صادرات کالاها در بخش زمینی تقریباً محدود است در حوزه دریایی نیز لازم است روند فراهم کردن امکانات این حوزه بیش از پیش تسریع شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه پایلوت شدن گیلان به‌عنوان استان معین در بحث اتحادیه گمرکی اوراسیا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی ایران و روسیه بالا است و دو کشور می‌توانند با تقویت بیشتر مناسبات و با انعقاد قراردادهای همکاری منطقه‌ای سطح ارتباطات خود را افزایش دهند.

تیزهوش تابان ایجاد فضای واحد اقتصادی را از جمله اهداف مهم تشکیل اتحادیه گمرکی اوراسیا اعلام کرد و اظهار داشت:‌ توسعه بازار مشترک و دستیابی به حرکت آزاد کالا، سرمایه، خدمات و مردم در بازار واحد کشورهای عضو و ترویج رقابت سالم در بازار مشترک از دیگر اهداف مهم ایجاد این پیمان‌نامه منطقه‌ای محسوب می‌شود.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران و روسیه جهش تولید تحقق شعار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد