Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:09:20 GMT

امام جمعه کرج : معلم وظیفه خطیر نسل مومن را برعهده دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۹۱۷

امام جمعه کرج : معلم وظیفه خطیر نسل مومن را برعهده دارد

بنا به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز  ، در پیام آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی آمده است : امسال روز معلم و ایام بزرگداشت این مقام ارجمند که هرساله به مناسبت شهادت استاد علامه، آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) گرامی داشته می‌شود مصادف است با روزهای نورانی و پرفیض ماه مبارک رمضان است.ماهی که همگی ما مهمان خدای تعالی هستیم، شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیافَةِ اللَّهِ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزبان، خدائی است که معلم است و با تعلیم کتاب انسان‌ها را از ظلمت به سمت نور هدایت می‌کند.

 همان روشی که رسول خدا صلی‌الله علیه و آله به‌عنوان معلم ثانی بشر به‌وسیله قرآن انجام می‌دهد.

 الر کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَی صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ ۱/ابراهیم و این سلسله ادامه پیدا کرد تا رسیده است به شما معلم عزیز که رحمت و درود خدای تعالی بر شما باد که گذشته از تعلیم مفاهیم علمی و آموزش دانش موردنیاز به فرزندان ایران اسلامی به وظیفه و رسالت بزرگ‌تر خود که تربیت است و ارزش والای تأثیرگذاری بر آحاد جامعه" از کودکی تا طی بالاترین مدارج عالی علمی" با شماست.

همان‌که رهبر معظم انقلاب فرموده اند: همه سعادت‌ها و همه شقاوت‌ها انگیزه‌اش از مدرسه‌هاست و کلیدش در دست معلمین است.شمایید که در جایگاه تعلیم و تربیت وظیفه خطیر تربیت نسل مؤمن انقلابی در راستای تحقق بیانیه گام دوم را بیشتر از بقیه به عهده‌دارید.تربیت نسل آینده و نیروی طراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز در جهت پیشرفت همه‌جانبه و رسیدن به اهداف بلند و آرمان‌های شهیدان و امامشان، همان جایگاهی است که مورد مباهات ملائکه است و از ۷۰ هزار عابدی که فقط عبادت می‌کنند بالاتر است.

بنده با تمام ارادت و اخلاص از همه معلمین و اساتید گرامی که با شور و عشق و علاقه جرعه‌جرعه علم و ادب اخلاق به فرزندانمان می‌نوشانند تشکر و قدردانی می‌کنم و از میزبان کریم رمضان الکریم درخواست می‌کنم با وجه کریمش به همه شما نظرکرده و کریمانه بهترین خیر را در شب‌های قدر برای شما رقم‌زده و حاجاتتان را برآورده بگرداند.

استان البرز بیش از ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

دوازدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.

برچسب‌ها امام جمعه کرج البرز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج البرز امام جمعه کرج البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار کرد: شهدای گرانقدر معلم و کارگر در عرصه علم و دانش و کار و تولید در خدمت مردم جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

وی با بیان اینکه آموخته‌های ما مدیون مجاهدت‌های علمی معلمان است، افزود: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌ و تربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشتند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آنها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان