Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:36:08 GMT

۱۸ مادر باردار مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۹۷۴

۱۸ مادر باردار مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتلای قطعی مادران باردار به کرونا در این استان خبر داد و گفت: با آغاز مرحله دوم غربالگری، تعداد مادران باردار به ۱۸ نفر افزایش یافته، اما فوت مادر ناشی از ابتلا به کرونا نداشته ایم.

افشین دلشاد اظهار کرد: مادران باردار به عنوان گروه پر خطر، باید نسبت به سایر افراد با دقت و توجه بیشتری نکات بهداشت فردی از جمله ماندن در منزل و شست و شوی مکرر دست‌ها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: مادران باردار می‌توانند با انجام تمرینات بدنی سبک، راه رفتن در منزل و تحرک کافی، رعایت نکات ایمنی و اصول بهداشتی، تغذیه‌ای و حفظ آرامش به سلامت خود و جنین کمک کنند.

دلشاد با اشاره به اینکه ممکن است جامعه تا ۲ سال آینده با این ویروس درگیر باشد از همه مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از افزایش آمار ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مادران باردار علوم پزشکی خراسان شمالی مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در استان حدود ۵۰ تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین رسولی در نشست خبری روز کارگر که با اشاره به اجرای درست قوانین کارگری اظهار داشت: ما مشکلی در قوانین نداریم مسئله اصلی عدم اجرای درست قوانین کارگری از جمله  ماده7 ماده47.96 و 11  است.

وی افزود: کارگر هم پول بیمه می‌دهد و هم درمان درست حسابی ندارد ودر کنار آن برای مرخصی هم مشکل دارد بدون پرداخت حقوق انجام می شود.

رسولی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی که باید صفر تا صد هزبنه های درمان را پرداخت کند بدرستی اجرا نمی‌شود و به عبارتی دولت های توجهی به این سازمان ندارد درواقع وزیر برخلاف قانون کار و‌ رعایت سه جانبه گری و توجه به سبد معیشت و تورم مصوبات انجام‌ می‌دهد.

وی با تاکید بر موضوع سه جانبه‌گری در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه سه جانبه‌گری در شورای عالی کار هم رعایت نمی شود که در نهایت کارگر متضرر می‌شود و  باعث شده کارگر رغبتی به کارگری ندارد و به دلیل مزد پایین که تنها 10 روز هزینه کارگر را پوشش می‌دهد و کارفرما مجبور است از نیروی بیگانه استفاده کند که مسائل اجتماعی خودش را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی همچنین با اشاره به بحث درمان کارگری گفت: کارگر به محض ورود به کارخانه باید  بیمه اجباری شود.6 میلیون جمعیت در مشهد و تعداد زائر دو بیمارستان تامین اجتماعی فارابی و 17 شهریور  داریم که‌ موظفند بدون هیچ هزینه ای کارگر درمان شوند.

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: در خانه کارگر در بحث رفاه حال کارگر، حضور 24 هزار آموزش های خود اشتغالی به طور رایگان در سال 1402 دادیم واین درحالی است که خانه کارگر استان در کشور قریب به تعداد زیادی استراحتگاه با نازل ترین قیمت ها دادیم.

وی با اشاره به سبد معیشت بین رقم 20 تا 30 میلیون است، اذعان داشت: متاسفانه در شورای عالی کار سه‌ جانبه‌گری رعایت نمی‌شود‌، در استان حدود 50 تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است