Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@16:17:48 GMT

چاپ تمبر یادبود قنات قصبه گناباد به صورت دو زبانه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۹۰۱۳

چاپ تمبر یادبود قنات قصبه گناباد به صورت دو زبانه

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گفت: تمبر یادبود قنات قصبه گناباد به منظور معرفی بیشتر قنات قصبه، بعد از پیگیری‌های فراوان اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت دو زبانه چاپ و منتشر شد.

به گزارش قدس آنلاین، رسول صنوبری عنوان کرد: ایده چاپ تمبر قنات قصبه از دو سال پیش مطرح شده بود اما به دلایلی اجرایی نشد و بعد از سفر وزیر ارتباطات به شهرستان گناباد در تابستان سال گذشته، این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شد که با مساعدت و تعامل بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه خیلی سریع اجرایی‌ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با طرح استفاده شده در تمبر توضیح داد: طرح روی تمبر، طرحی نمادین و گویا از برجسته‌ترین عناصر قنات است که در آن به اصلی‌ترین عناصر زیر زمین، عناصر روی زمین و سایر عناصر مرتبط با قنات اشاره شده‌ است.

وی بیان کرد: نمادهای استفاده شده در طرح تمبر عبارتند از نمایی از نقشه شماتیک قنات قصبه گناباد، تصویر هوایی از حلقه‌های چاه مسیر قنات، تصویری از چرخ قرقره چوبی بالا برنده دلو خاک و تصویری از دشت خشک و لم‌یزرع که تم اصلی و پس زمینه تمبر است و گویای استحصال آب از دل زمین به وسیله قنات است.

صنوبری در ادامه گفت: درست است که در عصر ارتباطات هستیم و ارتباطات بیشتر الکترونیکی است اما هنوز هم مرسولاتی در سراسر دنیا وجود دارند که باید با پست فرستاده شوند.

وی تاکید کرد: تمبر یادبود قنات قصبه به صورت دو زبانه چاپ شده است و هدف این است که بیشتر در مرسولات خارج کشور استفاده‌ شود تا زمینه‌ای برای معرفی و تبلیغ بیشتر این اثر جهانی باشد.

مدیر پایگاه‌ میراث‌ جهانی قنات درباره اهمیت قنات قصبه گناباد گفت: قنات قصبه گناباد عمیق‌ترین و کهن‌ترین قنات ایران است که مربوط به دوره هخامنشی است و در تیر ماه سال ۱۳۹۵ در چهلمین اجلاس یونسکو در ترکیه به همراه ۱۱ قنات دیگر از ایران، در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده‌ است و در سال ۱۳۷۹ نیز در آثار ملی ایران ثبت شده‌ است.

وی یادآور شد: این قنات از ۳ شاخه اصلی شامل دولاب کهنه، دولاب نو و قصبه و ۴ شاخه فرعی تشکیل شده‌ است که در مجموع ۷ شاخه هستند و در حال حاضر دو شاخه اصلی دولاب نو و شاخه قصبه آب دارند و میزان آب‌دهی قنات نیز ۱۵۹ لیتر در ثانیه است.

تکنیک طراحی تمبر یادبود قنات قصبه، گرافیک کامپیوتری است که توسط آتلیه شورای عالی تمبر اجرا و در تیراژ ۵۷ هزار قطعه و در ابعاد ۸۸*۳۲ میلیمتر چاپ و توزیع شده‌ است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قنات گناباد چاپ تمبر تمبر یادبود قنات قصبه قنات قصبه گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح ذیل است:

شکر بسته بندی یک کیلوگرمی 33 هزار و 800 تومان

شکر فله هرکیلوگرم 28 هزار تومان

قند شکسته 5 کیلوگرمی 218 هزار تومان

قند شکسته 900 گرمی 49هزار و 900 تومان

نبات تخته و خرد شده هر کیلوگرم 55 هزار تومان

نبات چوبدار زرد و سفید و طعم دار هر کیلوگرم 69 هزار و 500 تومان

نبات شاخه باریک و ریز (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم 62هزار توماننبات شاخه درشت (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم 59 هزار تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد