Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور از هدفگذاری سازمان چای برای احیای باغات چای رها شده گیلان و مازندران خبر داد و گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای انگیزه کشاورزان چایکار را افزایش داده است. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران سطح زیرکشت باغات چای در دو استان گیلان و مازندران را تقریباً 25 هزار هکتار اعلام کرد و با بیان اینکه باغات رها شده باید احیاء شوند اظهار داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای امیدآفرین بوده و انگیزه چایکاران را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در 20 سال گذشته به‌‌ویژه از سال 79 به بعد صنعت چای دچار فراز و نشیب‌های زیادی شده است عنوان کرد: در گذشته 32 هزار هکتار باغ چای فعال در گیلان و مازندران وجود داشت که محصول آن برداشت می‌شد اما به علت برخی اتفاقات ناخوشایند این سطح زیرکشت کاهش پیدا کرد.

جهانساز باغات فعال چای را طبق دفترچه‌هایی که کشاورزان سال گذشته برای تحویل برگ سبز تولیدشده به کارخانجات چایسازی ارائه دادند را 20 هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: هدفگذاری سازمان چای در حال حاضر احیاء باغات چای رها شده و رسیدن به عدد 25 هزار هکتار باغ چای فعال و قابل بهره‌برداری است.

قیمت چای با وجود حذف ارز 4200 تومانی گران نخواهد شددودی‌ که سلامتی را نشانه می‌رود؛ فعالیت چراغ خاموش چایخانه‌داران زیرزمینی در اصفهاناصلاح ساختار کارخانجات چایسازی با اعطای تسهیلات؛ چای ایرانی به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود

وی از خرید 126 هزار تن برگ سبز چای و تولید 28 هزار و 500 تن چای خشک در سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه حدود 5 هزار هکتار از باغات چای در 20 سال گذشته به نوعی رها شده‌اند تصریح کرد: اخیراً بسیاری از باغات چای ما حتی باغات رها شده کف‌بر شده‌اند که این امر در جوان‌سازی آن‌ها و کیفیت تولید اثر بالایی دارد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه بهره‌برداری اقتصادی صنعت چای کشور تا همین چند سال گذشته به علت واردات چای خارجی در حالت ابهام بود گفت: سال گذشته 161 کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز چای کشاورزان با این سازمان قرارداد بستند در حالی‌که در سال ماقبل آن تنها 121 کارخانه اعلام آمادگی کرده بودند.

جهانساز پیش‌بینی سازمان چای کشور جهت افزایش شمار کارخانجاتی که امسال برای خرید تضمینی برگ سبز چای با این سازمان قرارداد منعقد می‌کنند را مورد تأکید قرار داد و افزود: انتظار داریم در سال جهش تولید 165 کارخانه چایسازی با این سازمان قرارداد ببندند که این اتفاق از نتیجه‌بخش بودن حمایت‌ها‌ از صنعت چای حکایت دارد.

وی ارتقاء بهره‌وری در تولید برگ سبز چای و چای خشک از یک طرف و افزایش ورود به باغ از سوی دیگر را از جمله آثار و تبعات مثبت حمایت‌های دولت از صنعت چای شمال ذکر کرد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 135 هزار تن برگ سبز چای توسط کارخانجات از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شود.

انتهای پیام/614

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید تضمینی برگ سبز چای گیلان و مازندران سازمان چای کشور رئیس سازمان چای هزار هکتار سال گذشته باغات چای صنعت چای رها شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد