Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و هفته گرامیداشت مقام معلم بیانیه ای به شرح زیر صادر نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و هفته گرامیداشت مقام معلم بیانیه ای به شرح زیر صادر نمود.


امام (رضوان الله علیه) فرمودند: «معلّمی شغل انبیا است»؛ این فقط یک شعار دل خوش کن نیست؛ این یک حقیقت قرآنی است: وَ یُعَـلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة؛ از جملهٔ خصوصیّات پیامبران، تعلیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی شما دارید راهی را حرکت می کنید که برترین انسانهای تاریخ بشریّت، آن راه را رفته اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده اند.(فرمایشات رهبر معظم انقلاب/۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷)

فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم به عنوان عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، فرصتی ارزشمند است تا همه اقشار جامعه یکبار دیگر به «نقش و جایگاه ارزشمند و بی¬نظیر معلم» توجّه و درباره آن تفکّر کنند.

۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد فرزانه، علامه مطهری است که هدف از نامیدن چنین روزی به «روز معلم» در تقویم کشور، نشر ایمان، اخلاص و سخت کوشی او در تربیت و رشد انسان ها، به عنوان سرمشقی برای همه معلمان و اساتید کشور بوده است.
روز معلم روز بزرگداشت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و اسطوره ایمان و استقامت است. بزرگمردی که پس از نیم قرن مجاهدت، با نثار خون خود، به مقام و جایگاه معلمان منزلت بخشید. هر چند که هر روز و هر زمانی را که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم است اما ۱۲ اردیبهشت که در حافظه تاریخی ملت ما یادآور شهادت استاد بی نظیر معارف اسلامی است؛ نمایانگر جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام اندیشه اسلامی ما نیز خواهد بود، به همین علت است که در جمهوری اسلامی ایران، معلمان انسان¬هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و همچنین سرمایه­‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راه­یابی به قله های بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می­‌شوند.
جهاد و رشد علمی جوانان کشور عزیز ما نیز مرهون مجاهدت­‌های خستگی‌ناپذیر این قشر با اخلاص است و تاریخ گواهی خواهد ‌داد که عبور از عقب‌ماندگی شرم‌­آور علمی در دوران قاجار و پهلوی­‌ و نیل به جایگاه ممتاز و مقتدر علمی امروز در جهان-که بخشی از آن در جهاد این روزهای کادر سلامت کشور خود را نشان داد- محصول تلاش­‌های پاک و طاقت­‌فرسای همین معلمان شریف و رسالت­‌شناس ایران اسلامی است و بدون تردید؛ دانایی، توانایی و فرهنگ جهاد و ایثار مومنانه همراه با مقاومت، که عناصر مهم اقتدار و عزت کشور ما در چله اول است، نتیجه و محصول  تلاش و جهاد معلمان در توسعه دانش، فرهنگ و بصیرت دینی و انقلابی است. بنابراین؛ این نیروی انسانی متعهد، کارآمد و بهره­‌مند از معارف عمیق و اصیل ایمانی و علمی است که به ‌­عنوان مهم­ترین ظرفیت امیدبخش کشور و رویش‌­های انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب محسوب خواهند شد. ایفای نقش آموزش ‌و پرورش و خاصه معلمان بسیجی در گام دوم و تلاش ‌هایی که این نهاد تعلیمی و تربیتی برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد مهمی است که نیاز به «حمایت جدّی» همه دستگاهها و آحاد جامعه و ایجاد یک «عزم ملی» دارد و اگر بخواهیم سنگ ‌بنای فرهنگ اصیل، سیاست پاک و اقتصاد اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، این معلمان و کادر بیش از یکصد هزار مدرسه هستند که می توانند در این زمینه نقش آفرینی ارزنده ای داشته باشند.
اکنون با وجود دستاوردهای ۴۰ ساله آموزشی و پرورشی و ساختن نسل هایی مانند رزمندگان و شهیدان هسته ای، مدافع حرم و سلامت و سایر عرصه ها که در مدارس همین کشور تربیت و رشد یافته اند، بر همگان واضح و مبرهن است که نگاه ایمانی و ملّی جامعه معلمان بر نگاه مادی غلبه دارد و با وجود سختی هایی که دچار آن هستند، اما با سرلوحه قرار دادن تفکر بسیجی، به آموزش و پرورش دانش آموزان می پردازند.
بدیهی است که از این نکته مهم نباید غافل شد که تلاش‌های دولت در جهت ارتقا شان و منزلت فرهنگیان سخت کوش و ساده زیست، بیش از پیش باید افزایش پیدا کند تا با تکریم و صیانت از مقام معلم، تأثیر نفس‌های طیّب آنان در تعلیم، تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین در چله دوم انقلاب برای دستیابی به قله های دانش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست موثرتر گردد.
سازمان بسیج فرهنگیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی که با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی در عرصه تعلیم و تربیت با جان و دل همت داشته و دارند تبریک و تهنیت می‌گوید و در این ماه شریف رمضان، از درگاه ایزد منان بهترین‌ها را برای این عزیزان مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان بسیج فرهنگیان گرامیداشت مقام معلم تعلیم و تربیت ۱۲ اردیبهشت روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام ابوطالب شفقت استاندار لرستان به مناسبت روز معلم به شرح زیر است:

به نام خداوند لوح و قلم

در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است. (مقام معظم رهبری)

دوازدهم اردیبهشت یادآور جایگاه والای علم، معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سالروز شهادت معلمی متفکر و دلسوز استاد علامه مرتضی مطهری است که تأثیری بی‌نظیری در جریان پیروزی انقلاب داشت.

در دنیای امروز مسئولیت خطیر آموزش و پرورش در دستان معلمان به‌عنوان سفیران هدایت قرار گرفته که اندیشه آنان چراغ راه آیندگان است، که از سر عشق عمر گرانمایه خود را چراغ فروزان راه دانایی کرده و موجب رشد، بالندگی و شکوفایی علمی و اخلاقی جامعه در تمام سطوح را فراهم می‌کنند.

بدون شک توسعه و رشد صحیح منابع انسانی رکن اصلی توسعه پایدار در یک جامعه است و نقش معلمان به‌عنوان یکی از ارزشمند‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور در رسیدن به این توسعه پایدار انکارناپذیر است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم را به فرهنگیان، استادان حوزه و دانشگاه، فرهیختگان و صاحبان علم و اندیشه لرستان تبریک و تهنیت عرض نموده امیدوارم با همت والای این عزیزان به سوی جامعه‌ای پویا و بانشاط گام برداریم و فرزندانمان را برای ساختن و اداره کردن جامعه اسلامی، انسانی و تحقق آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و عمل به منویات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های دولت به ویژه اهداف بالادستی نظام تعلیم و تربیت همچون سند تحول بنیادین آماده کنیم. 

از درگاه پروردگار متعال برای تمام معلمان و اساتید عزیز و سخت‌کوش لرستان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

دیگر خبرها

  • آئینهای گرامیداشت هفته معلم در آذربایجان غربی
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم