Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند معتقد است باید لیگ آلمان بدون اعلام قهرمان لغو شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به روزهای کرونایی بدون فوتبال، و شایعاتی که در خصوص تاریخ شروع مجدد لیگ بدوندس لیگا وجود دارد، خبرنگار ایمنا در همین خصوص سوالی را از شاهرخ جاوید راد مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند پرسیده است

مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند در خصوص ادامه لیگ آلمان اظهار داشت: مسئولان لیگ آلمان چند روز پیش جلسه‌ای داشتند، برنامه خودشان را ارائه دادند که در صورت برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر چه کارهایی باید انجام شود که بازیکنان با هم ارتباط مستقیم نداشته باشند و سایر مسائل امنیتی و بقیه چیزها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که اول باید دولت آلمان این برنامه فدراسیون را قبول کند.

وی ادامه داد: مسأله‌ای که وجود دارد این است، برخی‌ها میگویند چرا بازیکنان با هم تماس و ارتباط دارند ولی به بچه ۴-۵ ساله اجازه حضور در پارک داده نمی‌شود یا به بچه ۱۰ ساله اجازه تمرین فوتبال داده نمی‌شود.

جاوید راد افزود: خیلی از ورزش‌ها لیگ‌هایشان تعطیل است. آن‌ها نمی‌خواهند فوتبال را استثنا قرار دهند. در حال حاضر، مشکل برسر ورشکستگی یکسری باشگاه است که نیاز پول حق پخش دارند، اگر در این ۹ بازی آخر و قسط آخر را نتوانند دریافت کنند، دچار مشکل و ورشکسته می‌شوند.

وی گفت: نظر شخصی من این است که مسئولان مدام از این هفته به آن هفته نکنند، کامل لیگ را لغو کنند و باریکنان را به تعطیلات و استراحت بفرستند این بهترین کار است. در یک نظرسنجی تلوزیونی آلمان، اولتراها یا همان هواداران افراطی هم حتی مخالف ادامه لیگ بودند. آنها معتقد هستند بسیار زحمت کشیدند تا این زنجیره کرونا قطع شود، ولی با ادامه بدوندس لیگا خلاف این کار را انجام خواهد شد و با تجمع‌های جلوی ورزشگاه ۲۰۰۰ هوادار و حتی پلیس می‌تواند باعث انتقال ویروس شود که این بسیار خطرناک است

جاوید راد اضافه کرد: در آلمان رعایت فاصله بسیار مهم است در مدرسه، محل کار، و خیابان یک تا دو متر فاصله بین مردم است. کاملاً درست است که در جدول بوندس لیگا امتیازات نزدیک است، ولی همه تیم ۴-۵ تیم اول شانس قهرمانی دارند این ناحقی است که برای این فصل قهرمانی تعیین شود، انگلیس واقعاً حق لیورپول است چون فاصله زیاد است و تا قهرمانی فاصله چندانی ندارد. در بلژیک هم همینطور است، بروخه ۱۶ امتیاز فاصله دارد و قهرمان اعلام شد بر خلاف آلمان، پس اینجا نباید قهرمانی اعلام شود.

مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند همچنین در خصوص شایعات نقل و انتقالاتی این باشگاه هم گفت: ببینید در این خصوص باید بگویم که تا قبل از جریان ویروس کرونا، همه می‌دانستند که سانچو با مبلغ بالایی دورتموند را ترک می‌کند و به تیمی دیگر می‌رود ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرر مالی شدید باشگاه‌ها، به نظرم سانچو یک فصل دیگر با حقوق ۱۰ میلیون یورویی قراردادش را تمدید می‌کند.

جاوید راد ادامه داد: راجع به هالند هم شرایط همینطور است او تازه مدت کمی است که به دورتموند پیوسته و شایعات زیادی وجود دارد که بند فسخ ۷۵ میلیونی دارد که می‌تواند در طول ۲۰۲۲ فعال شود، البته فعلاً تا دوسال آینده هالند از دورتموند جدا نخواهد شد.

وی افزود: این را هم در نظر بگیرید که دورتموند برگ برنده‌ای به نام "یوسف موکوکو" دارد، این بازیکن ۱۵ ساله است که در ماه نوامبر، ۱۶ سال خواهد شد و مشکلی برای بازی در بوندس لیگا ندارد. اگر بتواند خودش را نشان دهد می‌تواند جای هالند را بگیرد. آن وقت است که باشگاه می‌تواند هالند را قبل از فعال شدن بند ۷۵ میلیون یورویی، شاید با قیمت بالاتر بفروشد.

مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند گفت: برخی‌ها تعجب کرده‌اند که برای چه دورتموند این بند عجیب پذیرفته است، اما باید بدانند اگر باشگاه این بند را قبول نمی‌کرد، هالند با استعداد هرگز به سیگنال ایدونا پارک منتقل نمی‌شد. منچستریونایتد این بند را قبول نکرد و هالند را جذب نکرد.

جاوید راد در پایان در خصوص جذب فران تورس و دارکسلر توسط دورتموند، گفت: فران در حالی جذب می‌شود که سانچو جدا شود، هرچند دورتموند یک بازیکن نوجوان خوب دیگر به اسم "جیووانی رینا" دارد که می‌شود روی او هم مانند موکوکو حساب کرد، دراکسلر هم یک شالکه‌ای است که هرگز دورتموند نخواهد آمد مگر اینکه یک معجزه و اتفاق خاصی رخ دهد.

کد خبر 421677

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بوندسلیگا هواداران دورتموند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لیگ آلمان جاوید راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و شش بازی بدون شکست: پادشاه شکست نمی‌خورد

به گزارش "ورزش سه"، شانزدهمین گل قهرمان در وقت‌های اضافه، آنها بدون شکست باقی ماندند. این بار آنها با گل روبرت آندریچ در دقیقه ۶+۹۰ از شکست نجات یافتند.

اتفاق خاص قبل از بازی: اِما ۱۰ ساله، دختر ژابی آلونسو، در حالی‌که دست فریمپونگ را گرفته و به زمین می‌رود، لبخند می‌زند. آلونسو:«خانواده‌ام از من حمایت زیادی می‌کنند. من بسیار مفتخرم که آنها با باشگاه ارتباط دارند.»

دوش آب سرد برای تیم قهرمان

۷۰ ثانیه پس از آغاز نیمه دوم، ستاره اشتوتگارت می‌توانست دروازه لورکوزن را باز کند اما توپ با برخورد به دروازه‌بان و سپس تیرک، دفع شد. با این حال کریس فوریچ کمی عقب‌تر در کمین بود و با یک ضربه چکشی گل اول را به ثمر رساند.
این هشتمین گل این بازیکن ملی‌پوش و ستاره جدید در این فصل است که گفته می‌شود بایرن و بروسیا دورتموند به او علاقه دارند.
دنیس اونداف هم ۱۰ دقیقه بعد همین کار را کرد. او هم دروازه لورکوزن را باز کرد تا نتیجه بازی ۲-۰ شود.

پس از یک موقعیت عالی از گیراسی که از دست رفت، قهرمان از خواب بیدار می‌شود و ناگهان به یاد می‌آورد که با هم سوگند خورده‌اند که فصل را بدون شکست به پایان برسانند.

عدلی در دقیقه ۶۱ یک پاسخ سریع به دو گل حریف داد و اکنون فقط لورکوزن بازی می‌کند و حریف را تحت فشار قرار می‌دهد.

نوبل، دروازه‌بان قرضی اشتوتگارت از بایرن مونیخ، در دقیقه ۶۵ دو سیو درخشان و تماشایی انجام داد که باعث شد ماتئوس در شبکه اسکای از او تمجید کند:«اولی در کلاس جهانی، دومی هم در کلاس جهانی و بسیار فوق‌العاده. برای من این سیو فصل است.»

در دقیقه ۹۷ ضربه ایستگاهی ویرتز در میان شلوغی محوطه جریمه، روی پای آندریچ‌ فرود آمد و آن را برای زدن یک گل تساوی معروف دیگر وارد دروازه حریف کرد.

ویرتز و آلونسو هنگام شادی گل دست روی سرشان گذاشته‌اند و باورشان هم نمی‌شود.

لوکاس هرادکی، کاپیتان لورکوزن، در مورد یک معجزه دیگر در لحظه آخر به اسکای گفت:«این باورنکردنی است. دیوانگی! من هیچ کلمه‌ای برای آن ندارم.»

وقتی از او پرسیدند که آیا این فقط ‌خوش‌شانس بود یا نه، پاسخ داد:«هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. من می گویم ۵۰/۵۰ مهارت و شانس.»

آندریچ، زننده گل دوم گفت:«نکته اصلی این است که توپ در آنجاست. این اتفاق همیشه می‌افتد، زیرا ما همیشه به آن باور و ایمان داریم. این یک بازی بسیار جذاب و دیدنی بود.»

و آلونسو:«تا پایان، تا پایان می‌جنگیم. گل اول خیلی مهم بود که ما باور کنیم باز هم می‌توانیم. هواداران باعث شدند ما به این نتیجه برسیم.»

سباستین هوینس، سرمربی اشتوتگارت، از وضعیت بسیار ناراضی بود. او با عصبانیت گفت:«روی گل دوم آنها توپ در محوطه به دست بازیکن لورکوزن برخورد کرد. داور حداقل باید آن را بررسی می‌کرد. به‌نظرم گل باید رد می‌شد. داور باید در کنار خط دوباره صحنه را می‌دید. نمی‌شود چنین گل مهمی را بررسی نکنند.»

اخبار بد برای لورکوزن

جاناتان تاه در نیمه اول دچار مصدومیت جزئی شد و بین نیمه جایش را پیرو هینکاپیه داد. ژابی آلونسو چهارمین کارت زرد خود را دریافت کرد و از بازی بعدی لیگ مقابل فرانکفورت محروم شد.

دیگر خبرها

  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • انریکه: می‌توانیم بگوییم قهرمان لیگ هستیم؛ برای پیروزی مقابل دورتموند، کاملا آماده‌ایم
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • چهل و شش بازی بدون شکست: پادشاه شکست نمی‌خورد
  • لایپزیش 4-1 دورتموند: خوش به حال پی‌اس‌جی!‏
  • شکست سنگین دورتموند مقابل لایپزیش/ بایرن مونیخ پیروز شد + فیلم