Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» اعلام کرد که حملات طالبان بیش از پیش افزایش یافته اما ناتو از انتشار آمار این حملات خودداری می‌کند. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گفت که ماموریت نظامی ناتو در افغانستان پس از امضای توافقنامه آمریکا و طالبان گزارش‌دهی درباره شمار حملات طالبان را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیگار در گزارش تازه سه ماهه‌اش اعلام کرد که طالبان در ماه مارس از حمله به نیروهای خارجی خودداری کرد اما حملات این گروه علیه نیروهای امنیتی افغان از سطح معمول بالاتر بود.

با این حال، ماموریت «حمایت قاطع» در افغانستان اظهار داشت که شمار حملات طالبان را منتشر نمی‌کند زیرا این آمار «اکنون بخش مهمی از گفت‌وگوهای مشورتی بین سازمانی درباره مذاکرات سیاسی جاری بین آمریکا و طالبان است».

«ان‌بی‌سی نیوز» نیز خاطرنشان کرد که از زمان امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، ماموریت ناتو در افغانستان از ارائه شمار حملات طالبان به عموم خودداری کرده است.

کرونا و هشدار «سیگار» به کنگره آمریکا درباره بن‌بست صلح افغانستان«سیگار»: توافق صلح با طالبان منجر به پایان جنگ در افغانستان نمی‌شودانتقاد 13 نهاد بین‌المللی از پنهان‌کاری آمریکا درباره اطلاعات جنگ افغانستان

از سوی دیگر، «توماس کمپبل» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات طالبان در ماه مارس از حد معمول بیشتر بود و آمریکا، ناتو و شرکای بین‌المللی تاکید کرده‌اند که میزان خشونت طالبان علیه نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان بطور غیرقابل قبولی بالا است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان حملات طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی