Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تولید واکسن کرونا در دنیا، گفت: در پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی‌مان بسیار جدی است؛ چراکه در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز درباره بروز موج دوم وسوم ویروس کرونا، گفت: در رخداد این موضوع هیچ شکی نداریم و قطعا رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به پیشگیری و اقدامات وهمکاری‌های خوبی که در کشور انجام شد، نگرانی‌هایمان درباره ادامه اردیبهشت ماه و خرداد کاهش یافته است، اما در پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی‌مان بسیار جدی است؛ چراکه در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد. بنابراین مهم‌ترین توصیه رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که همچنان به عنوان مهم‌ترین ابزار برای کنترل این ویروس مطرح است.

وی درباره وضعیت تولید واکسن ویروس کرونا، افزود: به دلیل پیچیدگی ماهیت ویروس، ساخت واکسن کرونا به آسانی میسر نیست. بخش مهمی از آنچه که در دنیا هم ادعا می‌شود، جنبه تبلیغاتی دارد، با توجه به مقاطع انتخابات مختلف که در دنیا مورد بحث است.

وی ادامه داد: کشورها دارند بر روی این موضوع کار می‌کنند، اما از آنجایی که هنوز ماهیت کامل ویروس شناخته نشده، تولید واکسن هم بر همین اساس پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

شانه‌ساز تاکید کرد: هنوز داروی مشخصی برای این بیماری شناخته نشده است. در عین حال واکسنی هم ندارد، اما در کشورهای مختلف از جمله کشور ما بر روی تولید آن کار و تحقیق می‌شود.

وی درباره اقدامات ایران در این حوزه، گفت: ایران جزو رتبه‌های بالا در زمینه تحقیقات در عرصه‌های مختلف کرونا است. در حوزه دارو تمام داروهایی که اکنون مطرح شده و دنیا برای درمان کرونا به آن‌ها امید بسته است،‌ هم تولید می‌شود و هم مورد مطالعات بالینی قرار گرفته و ما هم همگام با کشورهای پیشرفته دنیا داریم این اقدامات را انجام می‌دهیم.

شانه‌ساز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، همچنین گفت: به عنوان مثال در سه  قلم دارویی که در دنیا به شدت درباره آن صحبت شد و تبلیغات شد، می‌توانیم همه آن‌ها را تولید کنیم. در حوزه واکسن هم چند مورد از شرکت‌های ما دارند کار می‌کنند و گام به گام پیش می‌روند و سعی می‌کنیم تا زمانیکه امیدها جدی نشده و تا زمانیکه نتوانیم نتایج قطعی را اعلام کنیم، آن را رسانه‌ای نکنیم، اما در حال کار بر روی این موارد هستیم

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس واکسن فاصله گذاری هوشمند طرح فاصله گذاری اجتماعی دارو درمان تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین

ناصر سودانی کارشناس انرژی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره معضل ناترازی بنزین در کشور گفت: کشور ما از ابتدا در موضوع بنزین وابستگی قابل توجهی را به خارج داشته است و جز در مقاطع کوتاهی نتوانسته به خودکفایی بایسته ای برسد.

وی ادامه داد: عمده ترین دلیل ناترازی بنزین در کشور بالا بودن مصرف این فرآورده سوختی است و هم عدم تعادل بین تولید و مصرف باعث شده که با ناترازی بنزین در کشور مواجه شویم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: عمده ترین تلاشی که باید در کشور صورت بگیرد کاهش مصرف و افزایش تولید است به نحوی که تولید بنزین از مصرف آن بیشتر باشد.

سودانی افزود: کاهش مصرف بنزین به عوامل متعددی وابسته است، ابتدا اینکه باید استاندارد خودروهای تولید داخل را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم که متاسفانه تا این استانداردها فاصله قابل توجهی داریم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: موضوع دیگر که باعث مصرف بالای بنزین شده تردد ماشین های تک نفره است، این تردد های نامتعارف تقریباً در کشور ما خیلی زیاد است و از سوی دیگر جاده ها و خیابان های ما هم شرایط مطلوبی را ندارد و همین امر بر افزایش مصرف بنزین تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما نتوانسته ایم که سبد سوختی را متنوع کنیم و جایگزینی را برای بنزین در نظر بگیریم. باید برای کاهش مصرف بنزین از گاز و برق و سایر سوخت های فسیلی هم استفاده می کردیم تا مصرف بنزین در کشور و تقاضا برای آن کاهش پیدا کند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: متاسفانه تولیدات خودروسازان ما به سمت خودروهای هیبریدی و با سوخت های سبز پیش نرفته است. با وجود گشایش پالایشگاه خلیج فارس هنوز نتوانسته ایم پا به پای مصرف تولید را افزایش دهیم و این امر باعث شده که به واردات بنزین تن دهیم.

سودانی گفت: البته سیاست های دیگری وجود دارد که عمده این سیاست ها به مصرف کننده آسیب می رساند و اگر سیاست گذاران مجموعه تولید و مصرف بنزین یعنی وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و صنعت و معدن یک قرارگاه واحدی را تشکیل دهند و راهکارهای علمی و به روز را با استفاده از تجارت جهانی و همین طور متخصصان داخلی و خبرگان و نخبگان برای متنوع کردن سبد سوخت خودروهای داخلی استفاده کنند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: باید از توان نخبگان موجود در کشور برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده کنیم و اقدام به پروراندن این اندیشه ها و ایده های جوانان کشورمان کنیم. البته باید به این نکته توجه کنیم که بنزین خودش مافیایی است که همواره سعی کرده به واردات این فرآورده سوختی دامن بزند تا خودشان به نان و نوایی برسند.

کد خبر 6093837 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان