Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی گفت: مجلس جدید باید به سمت انتخاب رئیسی برود که آن فرد دارای شائبه‌هایی نباشد و اگر افرادی بیایند و رئیس مجلس یا رئیس کمیسیون‌های مختلف آن شوند که دارای شائبه هستند، این پیام را به مردم می‌دهد که دوباره عده‌ای آمده‌اند و تقسیم قدرت کرده‌اند.

علی کیان، مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی، در گفگتو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: اولویت اساسی مجلس آینده، برای اینکه صداقت و روراستی خود را به مردم ثابت بکند، باید این باشد که اصلاح را از خودش شروع بکند و این بسیار رویکرد اساسی‌ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر مجلس جدید حتی با نیت خیرخواهانه بیاید و کار‌ها و فعالیت‌های خود را از دولت و یا قوه‌ی قضائیه شروع کند و به عبارتی خود را فراموش کند، آن مجلس انقلابی شکل نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: این چیزی که روشن هست این می‌باشد که مجلس دهم به طور شایسته از عهده‌ی وظایف خود برنیامد و نتواسنت شأنیت خود را حفظ بکند و کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، بازتاب این مسئله می‌باشد. مجلسی که این پیام را از خود صادر کرد که جایگاه درستی در مسائل کشور ندارد، طبیعتاً مردم هم دیگر خیلی روی آن حساب نمی‌کنند و عده‌ای می‌پرسند که چرا باید به کسانی رأی بدهیم که قدر خود را نمی‌دانند. البته طبیعتاً در هر مجلسی تا الان نمایندگانی بوده اند که آزادگی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده اند و تلاش خود را کرده‌اند، منتها خیلی ما ندیدیم که این تلاش‌ها مثمر ثمر واقع شود.
وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مقاطع مجلس اخیر سر مسئله‌ی اف‌ای‌تی‌اف بود که امیدوارم در هیچ زمان دیگری در مجلس تکرار نشود و رأیی که نمایندگان مختلف به آن دادند و هیچ‌موقع شفاف نشد که چه کسانی چه رأیی داده اند. اون مقطع مراجع تقلید یکدست و همچنین حضرت آقا مخالفت جدی کردند و نمیدانیم که چرا این پیام به نمانیدگان انتقال داده نشد و با رأی متوسطی، به آن لوایح رأی دادند و البته همچنان پرونده باز است یا از جمله رأیی‌هایی که نمایندگان در طول این چهارسال در استیضاح وزرای مختلف دادند و اصلا خیلی واضح و مشخص نبود. در کل میخواهم بگویم که در مباحث اقتصادی و بودجه هم مجلس ورود درست پیدا نکرد و تقریبا همراهی مطلق با دولت در جا‌های مختلف وجود داشت که البته این نه بد است نه خوب. ولی دیگر همراهی کامل با دولت نیز خوب نمی‌باشد و ما شاهد این رویکرد از سوی مجلس بودیم.
کیان گفت: جنبش دانشجویی و دانشجویان انقلابی وظیفه‌ای که برعهده دارند، در گذشته نسبت به مجلس سنگین بوده و این قضیه همچنان پابرجا هست. جنبش دانشجویان انقلابی با فضای عملکرد مسئولین در حاکمیت تعارف ندارند و وظیفه‌ی خود می‌دانند که از مسئولین مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی بکنند. این موضوع که ما به مجلس آینده امید‌های بیشتری داریم، دلیل نمی‌شود که مطالبه‌گری خود را کنار بگذاریم و دیگر ساکت بنشینیم. بلکه حتی بیشتر از گذشته مطالبه‌گری وجود خواهد داشت.
مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی افزود: اولویت اساسی مجلس آینده، برای اینکه صداقت و روراستی خود را به مردم ثابت بکند، باید این باشد که اصلاح را از خودش شروع بکند و این بسیار رویکرد اساسی‌ای خواهد بود. اگر مجلس جدید حتی با نیت خیرخواهانه بیاید و کار‌ها و فعالیت‌های خود را از دولت و یا قوه‌ی قضائیه شروع کند و به عبارتی خود را فراموش کند، آن مجلس انقلابی شکل نخواهد گرفت. طرح‌هایی که آیین‌نامه‌ی خود مجلس را اصلاح می‌کند، باید در دستور کار قرار بگیرد. از جمله مسئله‌ی شفافیت آرای نمایندگان و مباحثی که ناظر به حقوق و مزایای نمایندگان می‌باشد. این‌ها پیام‌هایی هست که مجلس به صورت قوی می‌تواند به مردم دهد و صداقت خود را ثابت بکند.
کیان با توجه به این نکته که یکی از مسائل اساسی مجلس یازدهم، انتخاب رئیس آن است، گفت: در فضای کمیسیون‌ها و انتخاب رئیس مجلس، تقریباً یکی از مهم‌ترین موضوعات این است که باید نمایندگان با درایت عمل کنند و همیشه به هوش باشند. چون مردم ما، مردم بصیر و بینایی هستند و رفتار و عملکرد نمایندگان خود و همچنین زد و بند‌ها را می‌بینند و نباید صحن بهارستان به راهروی بهارستان تبدیل شود. مجلس جدید باید به سمت انتخاب رئیسی برود که آن فرد دارای شائبه‌هایی نباشد. در حال حاضر عده‌ای از مسئولان صحت مدرک تحصیلی‌شان دچار شائبه شده است و هنوز هم مشخص نشده است و حتی فامیل‌های درجه یک عده‌ای نیز پرونده‌ی قضایی دارند، ولی همچنان در مسئولیت خود به سر می‌برند و کسی به آن‌ها کاری ندارد. اگر افرادی بیایند و رئیس مجلس یا رئیس کمیسیون‌های مختلف آن شوند که دارای شائبه هستند، این پیام را به مردم می‌دهد که دوباره عده‌ای آمده‌اند و تقسیم قدرت کرده‌اند. خیلی از نمایندگان انقلابی در این وضعیت، در معرض امتحان هستند و باید بسیار حواس خود را جمع بکنند. اینکه فردی بخواهد بیاید و این جایگاه‌ها استفاده بکند و مثلا بخواهد به سمت جایگاه‌های بالاتری مثل ریاست‌جمهوری در سال‌های آینده برود، دیگر خیلی وضعیت را بدتر می‌کند. اگر این مسائل اتفاق بیفتد، مجلس جدید در فعالیت‌های خود در راه مبارزه با فساد و تبعیض و مشکلات اقتصادی، دچار ضعف و ناتوانی خواهد شد. متأسفانه سیاست‌باز‌ها و به قول حضرت آقا قانون‌دان‌های قانون‌گریز حداکثر استفاده را از این وضعیت خواهند کرد و امید‌های زیادی را از بین خواهد برد.
او در ادامه افزود: مسئله‌ی دیگری که وجود دارد، این است که عده‌ای از وضع موجود بسیار ناامید هستند. ما به عنوان جنبش دانشجویی هیچ‌گاه ناامید نمی‌شویم. ما بار‌ها و بار‌ها شاهد بودیم که در قضایای مختلفی که سیاسیون مسئله‌ای را تمام شده می‌دانستند، دانشجویان به صحنه آمده‌اند و وضعیت دیگری رقم خورده است. مانند مسئله‌ی اف‌ای‌تی‌اف که با اینکه کار تمام شده بود، دانشجویان به میدان آمدند و قضیه را برگرداندند. به عبارت دیگر هیچ‌موقع کار تمام نمی‌شود و اینکه فکر کنیم عده‌ای آن بالا می‌نشینند و مسائل مختلف را می‌بندند و از دست ما کاری برنمی‌آید، درست و صحیح نیست.
کیان اظهار کرد: از اولویت‌های دیگر مجلس بعد از اصلاح خودشان و مسائلی به نام شفافیت، بحث تقسیم ثروت در کشور است. بحث نقدینگی در کشور ما حدود دوهزار میلیارد تومان در حساب‌های بانکی است و طبق نظر متخصصین این عرصه، پول در کشور کم نیست و از طرفی منابع نیز در کشور ما زیاد است. هنر این است که این نقدینگی به سمت تولید و سرمایه‌داری مدیریت شود. مهم‌تر از این، بحث تقسیم این ثروت و گرفتن مالیات از ثروتمندان که عمدتاً از طریق دلالی و واسطه‌گری و فساد‌های اقتصادی، ثروت خود را به دست آورده‌اند، است. آمار‌ها نشان می‌دهد که هفتاد درصد این دوهزار میلیارد تومان در حساب این ثروتمندان وجود دارد. به عبارتی مجلس و دولت با برنامه‌ریزی درست در حوزه‌های مالیاتی می‌تواند، این ثروت را از این قشر به نفع درآمد‌های کشور بگیرد و بسیاری از مشکلات کشور را حل کند. پس یکی از اولویت‌های اساسی، اصلاح ساختار‌های مالیاتی به صورت انقلابی است. بار‌ها و بار‌ها شده است که در مجلس‌های گذشته اسم اسلاح ساختار مالیاتی گفته شده است، ولی چیزی که مشاهده شده، مسئله‌ی متفاوت با این موضوع بوده است. باید این صلابت و شجاعت وجود داشته باشد که بتوانند از ثروتمندان مالیات رو به صورت منطقی بگیرند و این موضوع در بسیاری از کشور‌های به نوعی سرمایه دار و حتی کشور‌های آسیایی وجود دارد.
وی افزود: در کل مباحث پیش‌روی مجلس زیاد است. ما بحث مبارزه با فساد، بررسی موانع تولید، موضوع بودجه که در روند نامناسبی به تصویب رسید و مشکلات زیادی را به همراه خواهد آورد، را داریم که باید پیگیری شود. در بحث سیاست خارجه نیز سفارت‌خانه‌های ما در کشور‌های دیگر، باید از طریق نظارت مجلس پاسخگو باشند. در کشور‌های منطقه بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی و صادرات و واردات وجود دارد که متأسفانه ما نمی‌دانیم در سفارتخانه‌های ما دقیقاً چه اتفاقی در حال وقوع است. این‌ها نیز باید از اولویت‌های مجلس آینده باشد.
علی کیان در پایان خاطرنشان کرد: مجلس جدید حداکثر سه چهار ماه و همچنین در حدود ۱۰ الی ۱۲ کنش مفید، وقت دارد که صداقت خود را مردم ثابت بکند. مردم ما بصیر و مهربان هستند و اگر واقعا نمایندگان مجلس کار بکنند، سه چهار ماه فرصت دارند که خود را به مردم ثابت بکنند. همچنان باید بگویم که دانشجویان و طلاب انقلابی، مجلس را رها نخواهند کرد و اگر مجلس جدید به وظایف خود عمل نکند، تعداد تجمعات جلوی مجلس و مطالبات از آن بیشتر از دوره گذشته خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی کیان مجلس کارآمد گفتمان سازی دارای شائبه انتخاب رئیس مجلس آینده مطالبه گری مجلس جدید مردم ثابت ثابت بکند مسئله ی بار ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم فهیم و با بصیرت استان مرکزی با پلیس در اجرای طرح نور گفت: اجرای طرح نور دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس، سردار هادی رفیعی کیا در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان طرح نور هدف از برگزاری این نشست را قدردانی از فعالان و دست‌اندرکاران اجرای این طرح دانست و اظهار کرد: مردم فهیم ما همیشه ثابت کرده‌اند که قدر خدمت صادقانه خادمان خود را می‌دانند و با حضور و حمایتشان در فضای مجازی و حقیقی به پلیس در اجرای این خدمات کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف پلیس تأمین امنیت و آسایش شهروندان به شمار می‌رود افزود: پاسخ به مطالبات مردمی در مقابله با ناهنجاری‌ها تکلیف قانونی پلیس است که مأموران انتظامی برابر قانون به آن رسیدگی می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم فهیم و با بصیرت استان مرکزی با پلیس در اجرای طرح نور گفت: اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است.

سردار رفیعی کیا با اشاره به اجرای مطلوب طرح نور در استان مرکزی با همراهی و همکاری خوب و شایسته مردم اظهار داشت: پلیس در اجرای طرح نور با اتکا به برنامه‌های ارشادی به تذکر پرداخته و خوشبختانه تاکنون این طرح به دور از هر حاشیه‌ای و به خوبی در حال پیگیری است.

وی گفت: اولین قدم در اجرای این طرح مطالبه گری در حوزه مسئول سازی برای پای کار آمدن همه دستگاه‌های مسئول در راستای فرهنگ سازی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هدف دشمن از موضوع متزلزل کردن عفاف و حجاب در جامعه را فروپاشی بنیان خانواده و ارزش‌های دینی و معنوی دانست و افزود: در چارچوب قانون و مقررات با هرگونه ناهنجاری و قانون گریزی در جامعه مقابله می‌کند.

سردار رفیعی کیا با اشاره به برنامه‌ریزی ها و اقدامات صورت گرفته از سوی فرا جا برای اجرای طرح نور گفت: پلیس در خط مقدم اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه قرار دارد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های حوزه عفاف و حجاب گفت: خدمت به این مردم فهیم و با بصیرت بزرگترین افتخار پلیس در تأمین امنیت جامعه به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همان هدف امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در حادثه کربلا به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از قیام عاشورا در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و معنوی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

کد خبر 748500

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد