Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با حضور سرزده رئیس جمعیت هلال احمر، مانور ساعت صفر برای ارزیابی میزان آمادگی نیرو‌های امدادی، جمعه شب در قزوین برگزار شد. تاریخ انتشار: 11:00 - 13 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۲۸۳ خبرگزاری میزان -  به منظور ارزیابی میزان آمادگی نیرو‌های امداد و نجات، عملیاتی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر به همراه مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات، جمعه شب به شکل سرزده وارد قزوین شدند و با حضور در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان قزوین، مانور و عملیات ساعت صفر در منطقه بوئین زهرا به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیشتر بخوانید: نیمی از فوت شدگان تصادف، عابر پیاده هستند   در این مانور که تا نیمه‌های شب به طول انجامید، بلافاصله با اعلام فرضی وقوع زلزله در منطقه بوئین زهرا، به جمعیت هلال احمر استان‌های کشور، آمادگی نیرو‌ها ارزیابی شد.   با تشکیل تیم امداد در مرکز عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین بلافاصله جلسه‌ای با حضور دکتر آصفی مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری و قدرت الله مهدی خانی مدیرکل مدیرت بحران استان تشکیل شد.   در ادامه ضمن تماس با ۳۰ استان کشور خواسته شد مانور دور میزی جمعیت هلال احمر در استان‌ها برگزار شود.   کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در این مانور اظهار کرد: باید هماهنگی اولیه با سرعت بیشتری انجام شود و امکانات ارتباطی بخوبی مهیا باشد تا همه استان‌ها بتوانند با مرکز عملیات تماس گرفته و در جریان کار قرار گیرند.   وی بیان کرد: استان‌های معین لازم است امکانات ارتباطی خوبی داشته باشند و با آمادگی لازم در زمان مقرر در عملیات حضور پیدا کنند.   همتی یادآور شد: مانور و عملیات ساعت صفر بدون اطلاع قبلی در واقع تصویری از یک واقعه دارد و باید مانند زمان حادثه شاهد حضور و واکنش سریع نیرو‌ها باشیم.   وی بیان کرد: در این مانور‌ها باید نقاط ضعف و نواقص عملیاتی خود را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم تا با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم به چابکی نیرو‌های امدادی کمک کنیم.   رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه از تجهیزات تیم‌های عملیاتی، انفرادی، واکنش سریع و مجموعه فرهنگی و ورزشی جمعیت در استان بازدید کرد و در پایان در سالن جلسات این جمعیت با هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.   استاندار قزوین در این دیدار ضمن قدردانی از حضور سرزده و شبانه رئیس جمعیت هلال احمر در استان قزوین اظهار امیدواری کرد با هماهنگی و تمرین بیشتر بتوان نقاط ضعف را برطرف کرده و آمادگی بیشتری برای مواجهه با حوادث احتمالی داشت.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر زلزله جمعیت هلال احمر استان رئیس جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر امداد و نجات استان قزوین نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱ عملیات مختلف برای پیدا کردن سبحان هنرمند کودک فلاردی انجام شد و به دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور جستجو برای پیدا کردن این کودک ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم فلاحی‌دوست، عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران به تشریح عملیات جست‌وجوی کودک غرق شده در رودخانه خرسان پرداخت و اظهار کرد: زمان اعلام غرق شدن این کودک در رودخانه خرسان (دوم اردیبهشت امسال) تاکنون هشت روز عملیات اکتشاف با مشارکت هشت تیم متشکل از امدادگران کوهستان، نجات‌گران محیط‌های آبی و سگ‌های جستجوگر از سوی نیروهای هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت پشتیبان انجام شد، اما جسد او هنوز پیدا نشده‌است.

وی افزود: «سبحان هنرمند» کودک پنج ساله اهل روستای «نارمه» از توابع شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری ۱۴ روز است که در رودخانه خرسان غرق شده‌است و خانواده او همچنان چشم انتظار خبری از او هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه عملیات جست‌وجو در برخی از روزها به علت بارندگی و خطرات رودخانه وحشی خرسان برای امدادگران متوقف شد، گفت: عملیات پایش رودخانه خرسان برای یافتن سبحان همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: یک قایق امداد و نجات، تیم غواصی استان و هفت دستگاه ماشین‌آلات هلال احمر در اختیار امدادگران برای کشف جسد غرق شده در رودخانه خرسان است.

فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: به دنبال دستور ویژه رئیس جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر پای کار آمدن همه امکانات هلال احمر برای پیدا کردن این کودک فلاردی، درخواست امکانات و تجهیزات تخصصی و جدید صورت گرفت.

کد خبر 751222

دیگر خبرها

  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین