Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعتراض داوطلبان کنکور‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹، وزازت بهداشت از تصمیمات جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اعلام زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ در خردادماه به دلیل آنکه هنوز شرایط شیوع کرونا در کشور مشخص نیست، داوطلبان زیادی دست به اعتراض زدند که حال که تمامی اجتماعات برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری لغو شده چرا تصمیم به برگزاری کنکور با اجتماع بیش از ۸۰۰ هزار داوطلب گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعلام زمان برگزاری کنکور‌ها در شرایط فعلی با تصمیم و صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده و در این خصوص سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرده است که داوطلبان نباید نگران و دغدغه کرونا را داشته باشند و با توجه به آنکه در برگزاری کنکور‌ها پروتکل‌های بهداشتی تمام و کمال رعایت می‌شود، بنابراین اینگونه تاحد زیادی از شیوع بیماری در اجتماعی مثل کنکور جلوگیری خواهد شد.

اما این مسئله خیال داوطلبان را آسوده نکرد و آن‌ها دست به دامان وزارت بهداست و ستاد کرونا شدند تا آن‌ها در تصمیم خود تجدیدنظر کنند، چون معتقدند چرا باید ساعت‌ها برای دادن حساس‌ترین امتحان زندگی‌شان با ماسک و دستکش در جلسه حاضر شوند و ترس از گرفتن بیماری بر ترس و استرس کنکور آن‌ها بیفزاید یا حتی استفاده از این تجهیزات بهداشتی بهانه‌ای برای سوءاستفاده و تقلب برخی از داوطلبان با تقلب شود.

خوشبختانه صدای آن‌ها به گوش مسئولان ستاد کرونا از جمله سعید نمکی وزیر بهداشت رسیده و قول پیگیری داده شده است. همچنین علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیربهداشت عنوان کرده است که دو روز آینده درباره زمانبندی برگزاری کنکور‌ها اطلاع رسانی می‌شود.  
تعویق زمان برگزاری کنکور‌های سراسری مشکلات زیاد به همراه خواهد داشت از جمله آنکه سازمان‌های مجری برگزاری و پذیرش پذیرفته‌شدگان باید در روز‌های باقیمانده تا شروع سال تحصیلی جدید (مهرماه، نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹) در این شرایط سخت کرونایی به صورت شبانه‌روزی کار کنند، مثل سازمان سنجش آموزش کشور که تنها برگزار کننده یک کنکور نیست یا از آنجایی که هنوز دنیا به واکسن و داروی مطمئنی برای کرونا نرسیده احتمال مواجه شدن با پیک دوم بیماری وجود دارد و اگر در این بازه زمانی کنترل بیماری نسبت به برگزاری کنکور‌ها اقدام نشود شاید دیگر هرگز برگزاری ممکن نباشد یا تعویق آن باعث شود هیچ دانشجویی نتواند به موقع و در نیمسال اول در دانشگاه‌های منتخب خود پذیرش شوند.

البته یکسری از داوطلبان هم معتقدند که هیج اتفاقی نمی‌افتد اگر امسال کنکوری برگزار نشود، اما بهتر است این دسته از افراد بدانند که عدم برگزاری کنکور‌های سراسری مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت از جمله آنکه داوطلبان پسر همه با سازمان نظام وظیفه روبه‌رو خواهند شد، هیچ دانشجویی نیمسال اول در دانشگاه‌های کشور پذیرش نخواهد شد، آنان که ماه‌ها سا حتی سال‌ها با برنامه درس خوانده تا در دانشگاهی دلخواه پذیرفته شوند یکسال عقب خواهند افتاد و غیره.

شاید در نگاه اول تعویق یا عدم برگزاری به چشمان داوطلبان خوب و ارزشمند ظاهر شود، اما بهتر است تبعات آن‌ها را هم در نظر بگیریم. به امید آنکه بهترین تصمیم برای برگزاری یا عدم برگزاری کنکور‌های سراسری گرفته شود تا علاوه بر داوطلبان، مسئولان و سازمان‌های دخیل در این روز‌های کرونایی با خداقل مشکل و آسیب مواجه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور ارشد 99 کنکور دکتری 99 کرونا لغو امتحانات زمان برگزاری کنکور برگزاری کنکور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: افرادی که نتوانستند در تاریخ ۶ اردیبهشت در آزمون سراسری شرکت کنند مجدد در تاریخ ۲۱ اردیبشهت برگزار می‌شود.

سید جواد حسینی واشان، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به سیل رخ داده در زیرکوه در تاریخ ۶ اردیبهشت  و مسدوی راه‌ها بسیاری از افراد نتوانستند در کنکور شرکت کنند. 

وی بیان کرد: ۱۳۸ نفر از افراد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی  که نتوانستند شرکت کنند آزمون در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.                                             

حسینی واشان گفت: داوطلبان می‌توانند کارت شرکت به آزمون را از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند و در ۲۱ اردیبهشت در ۸ صبح روز جمعه آزمون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد