Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:45:03 GMT

مواسات| همدلی مردم لاهیجان برای ساختن جامعه مهدوی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۱۱۴۹

مواسات| همدلی مردم لاهیجان برای ساختن جامعه مهدوی

‍‍‍‍‍‍

با شیوع کرونا در کشور بسیاری از مشاغل آسیب و کسب‌وکارها تعطیل شدند و با دستور رهبر معظم انقلاب، رزمایش مواسات در کل کشور آغاز شد و امروز مردمان لاهیجان با ۱۰ هزار بسته معیشتی به خواستند و‌ به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، هم‌زمان با شیوع کرونا در کشور بسیاری از مشاغل در کشور ازجمله استان گیلان با آسیب جدی مواجه شده و افراد زیادی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی کسب‌وکار خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط بود که بسیاری از مردم و خیرین و جوانان انقلابی با تشکیل گروه‌های جهادی به‌صورت خودجوش به کمک اقشار آسیب‌پذیر جامعه آمدند و بسته‌های معیشتی و بهداشتی را در بین مناطق محروم توزیع کردند‌ و به جهانیان نشان دادند مردم ایران فارغ از هر نگاه سیاسی در هنگام بحران در کنار یکدیگر هستند.

انجام کمک‌های مردمی به نیازمندان در این ایام سخت نیاز به‌شتاب بیشتری داشت و به همین منظور و با دستور مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه با یادآوری اقدام خودجوش مردم در کمک به نیازمندان و در راستای سرعت بخشیدن به نیازمندان، رزمایش مواسات ‌با شعار (کمک مؤمنانه) آغاز شد.

هم‌زمان با دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش مواسات و کمک به نیازمندان در ماه رمضان مساجد، حسینیه‌ها و امام زادگان به یاد ایام دفاع مقدس به محلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تبدیل شد و هر چه به‌روزهای آغازین ماه رمضان نزدیک می‌شدیم مردم بیشتر به دستور رهبر لبیک گفتند زیرا کمک به نیازمندان را از امام اول شیعیان حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) آموختند.

ماه رمضان بهترین ماه برای یادآوری مهدویت و امام زمان (ع) است به همین دلیل در ایام کرونا که مردم کشورهای اروپایی تمامی فروشگاه‌های محصولات غذایی را تخلیه کردند مردم ما نشان دادند در هنگام بحران و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب خود نگاهشان به نیازمندان بوده و در طی این مدت از هیچ کمکی به محرومین دریغ نکرده و برای اثبات ارادتشان به امام زمان (عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به وجود آوردند.

مردم گیلان سابقه دیرینه‌ای در یاری‌رساندن به همنوعان خود دارند که نمونه بارز آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که شهدای گران‌قدری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و مردم دیار میرزا با هر بضاعتی در کمک‌های خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ارسال می‌کردند.

وقتی قرارگاه رزمایش مواسات در استان گیلان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و به دبیری سپاه قدس گیلان آغاز به کار کرد انگار دوران دفاع مقدسی دیگر را شاهد هستیم و این بار دشمن مقابل ما یک ویروس ناشناخته و بسیار خطرناک است که کوچک‌ترین بی‌توجهی باعث شکست در برابر آن می‌شود.

بعد از شروع به کار رزمایش مواسات (کمک مؤمنانه) در گیلان جست‌وجوی خاصی در میان جوانان، خیرین و مردم ایجاد شد و مساجد و حسینیه‌ها در ایام تعطیلی رنگ و بوی ماه رمضان گرفتند و محلی شدند برای جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه مردم و خیرین.

در ایام کرونا همه شهرستان‌های گیلان برای برپایی رزمایش مواسات بسیار فعال بودند ولی وقتی امروز برای چگونگی اجرایی شدن توزیع بسته‌های معیشتی به شهرستان لاهیجان رفتم نکته‌ای عجیب توجه من را به خود جلب کرد و آن اشتیاق جوانان، مردم و خیرین لاهیجانی برای کمک به نیازمندان بود.

وقتی از حجت‌الاسلام جواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان در خصوص چگونگی برگزاری رزمایش مواسات پرسیدم، گفت از آغاز این طرح جلسات مختلفی را با خیرین و مردم و به دبیری سپاه ناحیه لاهیجان برگزار کردیم.

به گفته سلیمانی برای صحیح اجرایی شدن رزمایش مواسات و با کمک پایگاه‌های مقاومت افراد نیازمند در هر منطقه را شناسایی کرده و‌ به ازای نیازمندی‌شان به آنان کمک می‌شود و این روند ادامه کماکان ادامه دارد.

درآیات و روایات تأکید بسیار ویژه‌ای به حفظ آبروی مؤمن شده است به‌طوری‌که اگر کمک به افراد می‌شود باید به‌صورت مخفیانه باشد زیرا بعضی از افراد فقط به علت شیوع کرونا با این مشکل مواجه شدند و در همین خصوص امام‌جمعه لاهیجان می‌گوید در تمامی مراحل توزیع بسته‌های معیشتی حفظ آبروی خانوارها بسیار مورد تأکید قرار می‌گیرد.

به گفته امام جمعه لاهیجان، با تلاش‌های انجام‌شده تاکنون ۱۰ هزار بسته غذایی، بهداشتی جمع‌آوری‌شده و از امروز در بین نیازمندان تمامی محلات لاهیجان توزیع می‌شود.

بسته‌های معیشتی توزیع‌شده شامل روغن، گوشت، مرغ، رب، برنج، ژل بهداشتی، الکل است و ارزش هر بسته از ۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است زیرا بعضی از برنج‌ها پنج کیلویی و بعضی ۱۰ کیلویی است.

 

 

در این روزهای سخت عده‌ای از افراد دچار خسران مالی شده و به لحاظ معیشتی مشکلی ندارند به همین دلیل قرارگاه رزمایش مواسات در استان گیلان کمک‌های مالی خیرین را در قالب کارت‌های هدیه در اختیار این دسته از افراد قرار می‌دهند ولی به گفته جواد سلیمانی در لاهیجان کسانی که به کمک‌های مالی نیاز دارند آن‌ها را به دفتر بنده آورده و مستقیم این افراد را با خیرین آشنا می‌کنیم تا مشکلشان رفع شود.

به‌راستی‌که ماه رمضان ماه ایثار و انفاق است و برپایی رزمایش مواسات نشان داد هر جا صحبت از کمک به هم‌وطن باشد از هیچ کمکی دریغ نکرده و مردمان این مرزوبوم بار دیگر فرهنگ اسلامی را نشان دادند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب استان گیلان لاهیجان گیلان کمک به نیازمندان بسته های معیشتی رزمایش مواسات ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا در پی طلا ساختن از مس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دیدار‌های هفته بیست و نهم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۹ بازی در شهر‌های مختلف پیگیری می‌شود.

در یکی از دیدار‌های این هفته تیم دریای بابل از ساعت ۱۷ امروز در ورزشگاه شهدای سیمرغ کیاکلا میزبان مس شهر بابک است.

دریا که در هفته‌های گذشته با نتایج خوب، جمع امتیازات خود را توانست به ۲۲ برساند و در رده شانزدهم جدول قرار بگیرد امروز به مصاف مس می‌رود که با ۳۶ امتیاز در رده یازدهم جدول جای دارد.

بابلی‌ها عزم خود را جزم کرده اند تا در هفته‌های پایانی با کسب نتایج خوب، مقام در خور شانی برای خود دست و پا کنند.

برنامه هفته بیست و نهم لیگ یک فوتبال کشور
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دریا بابل - مس شهر بابک
۱۷:۰۰

سایپا - چادرملو اردکان
۱۷:۰۰

خوشه طلایی - آریو اسلامشهر
۱۷:۱۵

داماش گیلان - شهر راز شیراز
۱۷:۱۵

شهرداری آستارا - استقلال آبی پوش ملاثانی
۱۷:۱۵

مس کرمان - شاهین بندر عامری
۱۷:۴۵

فجر سپاسی - خیبر خرم آباد
۱۸:۰۰

نفت و گاز گچساران - مس سونگون
۱۸:۱۵

نفت مسجدسلیمان - پارس جنوبی جم
۱۸:۱۵

دیگر خبرها

  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • دریا در پی طلا ساختن از مس
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند