Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@01:27:47 GMT

ترکیبی که دردهای مزمن را تسکین می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۱۲۵۶

ترکیبی که دردهای مزمن را تسکین می‌دهد

ایران اکونومیست-پژوهشگران دانمارکی، ترکیب جدیدی را روی موش‌ها آزمایش کرده‌اند که می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

پژوهشگران در بررسی‌های خود توانسته‌اند راه جدیدی را برای درمان درد مزمن ابداع کنند. شاید این روش که فعلا روی موش‌ها آزمایش شده، بتواند به تسکین کامل درد در انسان نیز کمک کند.

بین هفت تا ۱۰ درصد جمعیت جهان، از دردهای مزمنی رنج می‌برند که ناشی از تخریب عصب‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران بیش از یک دهه به طراحی، ابداع و آزمایش دارو برای تسکین کامل درد پرداخته‌اند؛ اما اکنون پژوهشگران "دانشگاه کپنهاگ" (UCPH) دانمارک، راهی برای درمان این دردها یافته‌اند.

"کنت لیندگارد مادسن" (Kenneth Lindegaard Madsen)، استادیار بخش علوم اعصاب دانشگاه کپنهاگ و از نویسندگان این پژوهش، گفت: ما روش جدیدی برای درمان دردهای مزمن ابداع کرده‌ایم. این روش، بر سیگنال‌دهی عصبی تاثیری نمی‌گذارد، بلکه تغییرات عصبی ناشی از بیماری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما بیش از ۱۰ سال روی این پژوهش کار کرده‌ایم تا ترکیبی ارائه دهیم که به برطرف کردن درد در حیوانات کمک کند.

این ترکیب که "Tat-P4-(C5)2" نام دارد، تنها تغییرات عصبی را هدف قرار می‌دهد که عامل بروز مشکل و درد هستند. پژوهشگران در بررسی‌های پیشین خود روی مدل‌های حیوانی نشان داده بودند که این ترکیب می‌تواند اعتیاد را کاهش دهد. آنها امیدوارند که این ترکیب روزی بتواند به تسکین درد بیماران کمک کند.

"لیندگارد مادسن" ادامه داد: این ترکیب، کارآیی بالایی را نشان داده است و ما هیچ گونه عارضه جانبی ندیدیم. گام بعدی ما، آزمایش این ترکیب روی انسان‌ها است تا بتوانیم نهایتا دارویی را برای تسکین درد ارائه دهیم.

این پژوهش در مجله "EMBO Molecular Medicine" به چاپ رسید.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم

 ابراهیم ونکی فراهانی، مدیر نیروگاه قم گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در اسفند‌ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش تولید بیش از ۵۶ میلیون کیلووات ساعت نسبت به سال قبل و بیش از ۱۴ میلیون کیلووات ساعت نسبت به رکورد قبلی در سال ۱۳۸۴، موفق به ثبت رکورد جدید در تولید برق خود در اسفند شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به این دستاورد با اتکا به همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم در بخش‌های مختلف به دست آمده افزود: با تلاش کارکنان واحد بهره‌برداری، با وجود عمر بالا و افزایش ضریب پیری واحدها، با بهره‌برداری اصولی، عکس‌العمل‌های به موقع و کمترین خروج اضطراری موفق به تولید برق با حداکثر توان و راندمان شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: تولید نیروگاه قم در اسفند سال گذشته به میزان ۳۹۸ میلیون و ۵۶۹ هزار کیلووات ساعت بوده و از این میزان تولید، ۳۹۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت آن انرژی خالص بوده که به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام به موقع تعمیرات بیان کرد: همکاران واحد تعمیرات نیروگاه قم موفق شدند در زمستان سال گذشته تعمیرات اساسی واحد‌های یک و چهار گازی، بازدید اتاق احتراق واحد سه گازی و بازدید دوره‌ای سالانه واحد دو بخار که در نوع خود کم‌نظیر بوده را انجام دهند تا تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳