Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: مرد ۳۵ ساله گرفتار شده در آبشار طلایی از ارتفاعات مخملکوه خرم‌آباد توسط نجاتگران تیم واکنش سریع هلال‌احمر نجات یافت.

صارم رضایی امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ساعت ۱۳ ظهر روز جمعه دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت مبنی بر گرفتار شدن گردشگر میان‌سالی که در ارتفاعات مخملکوه گرفتار شده بود بلافاصله تیم واکنش سریع به محل حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در کمترین زمان ممکن تیم واکنش استان با تجهیزات انفرادی و تخصصی کوهستان کار انتقال را شروع کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خاطرنشان کرد: نجاتگران تیم واکنش سریع بعد از طی مسیر پیاده‌روی در شیب بالای ۶۰ درجه به‌پای کوه رسیدند که بعد از رصد و برآورد منطقه عملیاتی و شرایط سخت محل گیر افتادن فرد یاد شده، با استفاده بسکت کار تثبت مصدوم و انجام اقدامات و کمک‌های اولیه در کوهستان فرد مورد نظر را از بالای کوه به سمت پایین انتقال دادند.

رضایی اضافه کرد: این عملیات به‌دلیل بافت و اقلیم کوه یادشده یکی از نفس‌گیرترین عملیات‌های کوهنوردی بود که خوشبختانه با موفقیت تمام به پایان رسید.

وی بیان کرد: پس از مراحل انتقال و انجام اقدامات اولیه توسط جمعیت هلال‌احمر فرد ذکر شده تحویل اورژانس ۱۱۵ و به مراکز درمانی منتقل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمعیت هلال احمر لرستان كوهنوردي تیم واکنش هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی منجم گفت: با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس پس از پنج ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

وی گفت:این خانواده از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس انتقال‌ یافتند و شب را مهمان جمعیت هلال‌احمر بودند.

منجم افزود:وجود دو کودک زیر شش سال در بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور از مسیر‌های کوهستانی از تمامی گردشگران ، کوهنوردان و طبیعت گردان تقاضا می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب نمایند و یا با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به این کار کنند.

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب