Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:55:05 GMT

بی‌رونقی بازار قارچ چهارمحال وبختیاری در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۱۹۶۳

بی‌رونقی بازار قارچ چهارمحال وبختیاری در پی شیوع کرونا

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: قارچ دکمه‌ای یکی از مهمترین محصولات بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و این استان هم‌اکنون از استان‌های برتر کشور در تولید این محصول کشاورزی است.

تولید قارچ خوراکی در این استان در دو بخش صنعتی و خانگی زمینه اشتغال بسیاری از مردم این استان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته در این استان و تعطیلی رستوران‌ها، تالارهای عروسی و فست فود ها سبب شد که بازار قارچ این استان با کم استقبالی روبرو شود.

حجم قابل توجهی از قارچ‌های تولیدی روی دست تولید کنندگان باقی ماند و واحدهای تولیدی با خسارت‌های قابل توجهی مواجه شدند.

افزایش عرضه و کاهش استقبال از خرید قارچ سبب شد که قیمت قارچ در حدود ۵۰ درصد نیز کاهش یابد که این قیمت جوابگوی هزینه‌های بخش تولید نبود.

تولید کنندگان قارچ در چهارمحال و بختیاری در حال حاضر با مشکل فروش مواجه هستند یکی از تولیدکنندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه واحدهای تولید کننده قارچ در پی شیوع کرونا با مشکل فروش قارچ مواجه شدند، اظهار کرد: قارچ خوراکی یکی از مهمترین محصولات بخش کشاورزی به شمار می‌رود که همیشه در سبد خرید خانوار جایگاه ارزشمندی دارد.

حسنی بیان کرد: تولید کنندگان قارچ در این استان هر ساله تولید را برای بازار شب عید افزایش می‌دهند که امسال متأسفانه با بازار تعطیل شب عید در پی شیوع کرونا مواجه شدند و قارچ‌های تولیدی روی دست تولید کنندگان باقی ماند.

وی گفت: تعطیلی تالارهای عروسی، رستوران‌ها و فست فود ها در شهرهای بزرگ کشور موجب شد که استقبال از خرید قارچ خوراکی کاهش یابد و تولید کندگان با مشکل فرش مواجه شوند.

این فعال بخش کشاورزی بیان کرد: مدت ماندگاری قارچ خوراکی بسیار پایین است و به سرعت به درجه دو و درجه سه تبدیل می‌شود و تولید کننده به اجبار باید قارچ‌های تولیدی را به هر قیمتی وارد بازار کند.

وی تاکید کرد: تولید کنندگان قارچ تولیدی را با قیمت‌های بسیار پایین وارد بازار کردند که این قیمت‌ها جوابگوی هزینه‌های تولید نبود و درآمدی نیز عاید تولید کننده نکرد.

حسنی گفت: حمایت از واحدهای تولید کنده قارچ در این استان ضروری است و واحدهای تولیدی هم اکنون با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند.

تولید قارچ در پی شیوع کرونا در چهارمحال بختیاری کاهش یافته است

یکی دیگر از تولید کنندگان قارچ در این استان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: هم اکنون تولید قارچ در پی شیوع کرونا در این استان کاهش یافته است چرا که مشتری برای خرید قارچ وجود ندارد.

کاظمی تصریح کرد: هم اکنون عرضه و تقاضا در زمینه قارچ خوراکی در پی شیوع کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی مرتبط با این محصول کشاورزی به هم خورده است و تولید کنندگان برای جلوگیری از خسارت تولید را کاهش داده‌اند.

وی تاکید کرد: هم اکنون تولید کنندگان قارچ با مشکل فروش و کاهش تقاضا مواجه هستند و در صورتی که این مشکل بر طرف شود، تولید را افزایش می‌دهند.

۸۰۰ نفر در زمینه تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری رتبه پنجم تولید قارچ دکمه‌ای در کشور را دارد، بیان کرد: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن قارچ سالانه در این استان تولید می‌شود.

ابراهیم شیرانی عنوان کرد: هم اکنون ۳۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد تولید خانگی در زمینه تولید قارچ دکمه‌ای در این استان فعال هستند.

مشکلات تولید کنندگان قارچ در استان جمع بندی شده است و به وزارتخانه ارسال شده است تا تدابیر لازم برای حمایت واحدهای تولید کننده این بخش اندیشیده شود مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان اشتغال در زمینه تولید قارچ استان را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۵۰ نفر نیز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا در کشور بازار قارچ را تحت تأثیر قرار داد و استقبال از خرید قارچ کاهش قابل توجهی پیدا کرد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تعطیلی رستوران‌ها، مشکل حمل و نقل و ارسال نشدن قارچ به استان‌های دیگر، کاهش استقبال خرید قارچ توسط مردم و… از مهمترین مواردی است که مشکل فروش قارچ را در این استان با مشکل مواجه کرد.

وی گفت: مشکلات تولید کنندگان قارچ در استان جمع بندی شده است و به وزارتخانه ارسال شده است تا تدابیر لازم برای حمایت واحدهای تولید کننده این بخش اندیشیده شود.

حمایت واحدهای تولید کننده قارچ نقش مهمی در حفظ اشتغال پایدار این بخش دارد و باید تمهیدات لازم برای حمایت از تولید کنندگان قارچ خوراکی در این استان اندیشیده شود.

کد خبر 4914403

منبع: مهر

کلیدواژه: قارچ جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری شهرکرد ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات گرگان جهش تولید بارش باران تولید کنندگان قارچ واحدهای تولید کننده چهارمحال و بختیاری پی شیوع کرونا قارچ خوراکی تولید قارچ مشکل فروش خرید قارچ هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی در کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران از بین رفتن التهابات سیاسی و ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل افت پلکانی بازار ارز می‌دانند. روز پنجشنبه تتر با دلار در یک کانال معامله شد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار امروز با کاهش ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی به کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. افت قیمت اسکناس آمریکایی از ابتدای هفته اخیر پیوسته ادامه داشت و با نوسانات محدود کاهش پلکانی را تجربه کرد.

در تعادل عرضه و تقاضا، دلار کاهشی شد

معامله‌گران در روزهای اخیر عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان کردند. آنها از بین رفتن ریسک‌های سیاسی را در کنار ارزپاشی سیاست‌گذار دلیل روند نزولی قیمت دلار در هفته نخست اردیبهشت می‌دانند.

در یک هفته اخیر اخباری مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی برخی مقامات آمریکایی مطرح شد؛ اما معامله‌گران معتقدند بازار ارز در سال‌ها و ماه‌های گذشته به طور پیوسته این اخبار را به خود دیده و از آنها تاثیر نگرفته است. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند آنچه قیمت دلار را تعیین می‌کند بخش‌نامه و دستور و تهدید نیست. اثر رشد نقدینگی و تورم مهمترین دلیل هر بازاری برای رشد قیمت‌هاست.

درهم آماده تغییر کانال شد

قیمت درهم امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با کاهش ۱۴۰ تومانی به پله‌ نخست کانال ۱۷ هزار تومانی برگشت و با رقم ۱۷ هزار و ۱۸۰ تومانی در حال معامله است. تتر با کاهش ۴۵۰ تومانی همپای دلار ارزان شد و با رقم ۶۳ هزار و ۹۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۲۰۰ تومانی با رقم ۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان در حال معامله است. امروز یورو کاهش محدود ۵۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۸ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز گذشته افزایش‌های قابل توجهی داشتند و در کریدور ۴۰ هزار تومانی یک کانال صعود کردند؛ اما امروز تغییر قیمت نداشتند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و با همان رقم روز چهارشنبه عرضه شد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899635

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید