Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@06:32:14 GMT

خوش‌بینی هفتگی کم‌سابقه در بازار نفت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۰۳۶

خوش‌بینی هفتگی کم‌سابقه در بازار نفت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فیلیپ فلاین، تحلیلگر بازار در شرکت پرایس فیوچرز در این باره اظهار کرد: قیمتهای نفت مازاد عرضه عظیم فعلی را به چالش کشیدند و در عوض به بزرگترین کاهش تولید در تاریخ متمرکز شدند. وی در ادامه خاطرنشان کرد که این کاهش، قابل‌توجه‌ترین محدودیت تولید خواهد بود اما بازار به مازاد عرضه فعلی که رشد قیمتها را محدود کرده است، احترام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپک و متحدانش معروف به گروه اوپک پلاس اوایل ماه گذشته موافقت کردند برای جبران افت شدید تقاضای جهانی در بحبوحه شیوع پاندمی کووید ۱۹ و تقویت قیمتها، تولیدشان را در ماه‌های مه و ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه در روز محدود کنند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن با ۹۴ سنت معادل پنج درصد افزایش، در۱۹ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا برای کل هفته ۱۶.۸ درصد افزایش ثبت کرد. این شاخص در دو روز گذشته ۵۲ درصد بهبود داشته است اما در آوریل هشت درصد کاهش داشت و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۶۸ درصد کاهش داشته است.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوییه با چهار سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، در ۲۶ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه بسته شد اما برای کل هفته ۶.۶ درصد رشد داشت. با وجود این که کاهش تولید اوپک پلاس آغاز شده است، معامله‌گران به آخرین آمار تولید اوپک در آوریل چشم دوخته‌اند.

طبق نظرسنجی رویترز، تولید اوپک در آوریل که اعضای این گروه ۳۰.۲۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند، به بالاترین میزان در ۱۳ ماه اخیر صعود کرد و ۱.۶۱ میلیون بشکه در روز بالاتر از تولید مارس بود.

پیش از این که توافق جدید اوپک پلاس در آوریل منعقد شود، این گروه اوایل مارس نشستی برگزار کرد که در پی عدم توافق عربستان سعودی و روسیه درباره میزان کاهش تولید به شکست انجامیده بود و باعث به راه افتادن جنگ قیمت و افزایش تولید از سوی این دو کشور شده است.

شاخص نفت آمریکا در ۲۰ آوریل هنگامی که قرارداد وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه برای نخستین بار به زیر صفر سقوط کرد، خبرساز شد.

تحلیلگران اظهار کرده‌اند که مازاد عرضه احتمالا رشد قیمت‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آینده را محدود خواهد کرد، با این حال با توجه به اقدام تولیدکنندگان در محدودیت عرضه و کاهش سرمایه گذاری در واکنش به ریزش قیمت‌ها، زمینه برای بهبود قیمت‌ها در ادامه سال وجود دارد.

جیسون گمل، تحلیلگر بانک جفریز در یادداشتی نوشت: انتظار می‌رود این قیمت‌های پایین احتمالا بازار را با قوی‌تر کردن رشد تقاضا پس از کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ و کاهش سریع تولید نفت شیل آمریکا متعادل کنند. ریزش قیمت‌ها باعث شده بسیاری از شرکت‌های بزرگ بودجه سرمایه گذاری و سود نقدی خود را کاهش دهند و این روند برای کل صنعت نفت پیش بینی می‌شود. از سوی دیگر افت شدید قیمت ممکن است زمینه را برای محدودیت عرضه در بازار پس از سال ۲۰۲۱ فراهم کند.

به گفته تحلیلگر پرایس فیوچرز، گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که پایبندی بالایی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس وجود دارد. آمریکا که در اوپک پلاس مشارکت ندارد هم به مرور زمان کاهش تولید به میزان بیش از دو میلیون بشکه در روز خواهد داشت.

بر اساس گزارش مارکت واچ، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای هفتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است. شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با ۵۳ حلقه کاهش، به ۳۲۵ حلقه رسید که از کاهش بیشتر تولید این کشور خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کرونا در جهان توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!

بازار خودرو طی سه ماه اخیر شرایط آشفته‌ای از نظر قیمت پیدا کرده است. گران شدن پژو پارس و رسیدن ۲۰۷ به یک میلیارد و گران شدن ۲۵ درصدی خودرو‌های چینی، شرایط را برای مصرف‌کنندگان واقعی سخت‌تر کرده است. سیاست‌های دولت در رابطه با خودرو نیز تاکنون فقط موجب افزایش قیمت و سخت شدن شرایط خرید برای خریدار واقعی شده است.

به گزارش انتخاب، احسان گائینی، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو‌های خارجی طی چند ماه اخیر به خبرنگاران گفت: اگر ما از نیمه‌ی بهمن تا پایان فروردین را به عنوان دو ماه اخیر در نظر بگیریم، در ماشین‌های وارداتی چینی، میانگین ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم که در برخی از مدل‌ها تا ۲۵ درصد افزایش را هم مشاهده کردیم. مثلاً فونیکس اف. ایکس از ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به هر حال بازار در نوساناتی که با افزایش نرخ ارز داشت، دچار چالش بود و بازار شب عید در اسفند هم مؤثر بود. در فروردین نوسانات ارزی خیلی مؤثر بود. بازار در یک هفته اخیر خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است. بازار به سمت رکود است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است؛ و افزود: عرضه‌ی بیشتر و در دسترس بودن خودرو‌های جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متأسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

وی درباره سیاست‌های دولت در حوزه ماشین‌های خارجی بیان کرد: با توجه به محقق نشدن وعده‌ای که بابت واردات گسترده با برند‌های متفاوت داده شده بود و همچنان هم ادامه دارد و بوی خوشی از سمت واردات نمی‌آید، مسلماً در ماشین‌های وارداتی و خودرو‌هایی که در گذشته وجود داشت، افزایش قیمت را همچنان خواهیم داشت. بازار در سگمنت خودرو‌های وارداتی بسیار خالیست و به نظر نمی‌رسد امیدی بابت متعادل شدن خودرو‌های وارداتی وجود داشته باشد. خودرو‌های وارداتی عمدتاً بیش از ۵ سال کار کرده‌اند و همچنان قیمت‌های در حال افزایش دارند.

این کارشناس خودرو درباره قیمت غیرواقعی خودرو‌های خارجی در ایران اظهار داشت: قیمت خودرو‌های خارجی در کشور ما گاه ۴ تا ۵ برابر مدل روز خودرو با مدل‌های ۵ سال کارکرده معامله می‌شود. دلیل اصلی عدم وجود خودروی وارداتی صفر با مدل‌های متنوع است. با توجه به واردات محدودی که انجام شد، خودرو‌های وارداتی قیمت‌هایی دارند که نزدیک به سه برابر قیمت واقعی‌شان است. اگر سیاست‌ها به سمت واردات بیشتر برود، تنها راه کاهش قیمت است، در غیراین صورت قیمت‌ها به شدت افزایشی است و واسطه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ائینی در رابطه با تأثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو داخلی گفت: با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و استفاده از اهل فن در حوزه‌ی خودرو، با همکاری دولت، برنامه‌ریزی درست و تصویب قوانینی که واردات را تسهیل کند، در سگمنت خودرو‌های وارداتی بازار بهتری را ایجاد کنیم. در خودرو‌های داخلی نیز زمانیکه خودرو وارداتی زیاد شود، قیمت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. قیمت خودرو‌های داخلی بسیار بالاست؛ اینکه ۱ میلیارد تومان برای ۲۰۷ هزینه کنیم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا