Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:14:36 GMT

کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۲۲۲

کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبری در این باره اظهار کرد: بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی استان مربوط به گل محمدی و زعفران است.

وی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی که در سال‌های اخیر از سوی کشاورزان قزوینی به ویژه در بخش کوهین رونق پیدا کرده ۸۸ هکتار و سطح زیر کشت زعفران که در تاکستان و بوئین زهرا رونق دارد ۵۴ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری اضافه کرد: همچنین ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیگر گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، سماق، آویشن، مریم گلی و … اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: میزان برداشت گل محمدی ۸۴ تن و زعفران ۱۷۴ کیلوگرم است که امیدواریم با توسعه کشت به زودی به ۲ برابر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: توسعه ۱۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در قزوین برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که موجب جهش تولید این نوع محصولات در استان می‌شود.

اکبری یاد آور شد: در سال جهش تولید در تلاش هستیم تا به جهش خوبی در زمینه گیاهان دارویی در استان برسیم.

وی با بیان اینکه قزوین زمینه مستعدی در کشت گیاهان دارویی دارد اظهار داشت: شهرستان قزوین به ویژه الموت در این خصوص می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

اکبری گفت: با تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در کشت این نوع گیاهان می‌توانیم به تولید بیشتری دست پیدا کنیم که در این خصوص از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم.

کد خبر 4914801

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اکبری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی قزوین ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات گرگان جهش تولید بارش باران کشت گیاهان دارویی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پرویز امجدی مدیر کشاورزی شهرستان ارومیه ضمن اعلام اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷۰۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش شدید آب های زیر زمینی، کشاورزی حفاظتی، یک انتخاب هوشمندانه نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: کشاورزی حفاظتی نشات گرفته از طبیعت بوده و با انجام برخی اقدامات از جمله کم خاکورزی، حفظ بقایای گیاهی و تناوب کشت سبب بهبود کیفیت خاک می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه ادامه داد: حفظ ۳۰ درصد بقایای گیاهی، حکم عایق رطوبتی را برای خاک دارد و میزان تبخیر رطوبت خاک را ۲۰ درصد کاهش می دهد. 

امجدی افزود: افزایش سطح اجرای کشاورزی حفاظتی در شهرستان علاوه بر فرهنگ سازی در این بخش مستلزم تهیه تجهیزات و ادوات لازم است.

لازم به توضیح است ارومیه با بیش از ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم و آبی زراعی برای حفظ منابع پایه نیازمند اجرای کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار