Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:26:50 GMT

۳۷ بسته غذایی بین محرومان روستای بزنج توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۳۵۱

۳۷ بسته غذایی بین محرومان روستای بزنج توزیع شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج شهرستان اسفراین، از توزیع ۳۷ بسته غذایی بین محرومان این روستا خبر داد.

«هاجر قادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه روز جمعه اولین بسته های غذایی طرح مواسات شامل 37 بسته بین نیازمندان روستای بزنج توزیع شد، افزود: این بسته ها شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، روغن، حبوبات و رب گوجه فرنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج شهرستان اسفراین با بیان اینکه این بسته ها به همت سپاه تهیه شده بود، بیان کرد: با توجه به اجرای طرح مواسات در استان، توزیع بسته های غذایی طی دو مرحله دیگر هم انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر خیران اقدام به پرداخت کمک های نقدی کرده اند تا در نیمه ماه مبارک رمضان و مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) بسته های غذایی بیشتری تهیه و توزیع شود، بیان کرد: توزیع افطاری و سحری گرم، توزیع بسته های معیشتی جیره خشک و توزیع  بن نقدی خرید کالا از جمله برنامه هایی است که در دستور کار کانون قرار دارد.

 

قادری با اشاره به اینکه تا کنون خیران مبلغ پنج میلیون تومان کمک کرده اند، اظهارکرد: امید داریم با کمک بیش از پیش خیران و نیکوکاران ضمن تهیه بسته های ارزاق، بتوانیم برای پرداخت بدهی های اهالی روستا که از شیوع کرونا متضرر شده اند، بانی خیر جذب کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده با اعلام شماره حساب کانون نزد بانک تجارت به شماره ۵۴۸۳۴۷۰۵۱۹ و شماره شبا IR81 0180 0000 0000 5483 4705 19، از همه خیران و نیکوکاران درخواست کرد در این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.

 

وی از دیگر اقدامات کانون را چاپ کتاب با موضوع کرونا ویژه کودکان و به زبان کودکانه اعلام کرد و گفت: این کتاب با هدف آشنایی کودکان با ویروس کرونا و راه های پیشگیری از آن همراه با تصویرسازی، نوشته شده که تا پایان ماه مبارک رمضان به چاپ می رسد.

 

قادری، به تولید ماسک به همت بانوان روستا هم اشاره کرد و افزود: تا کنون 10 کارگاه خانگی تولید ماسک با نظارت خانه بهداشت اقدام به تولید و توزیع ماسک کرده اند.

 

دهیار روستای بزنج، ضدعفونی معابر، کوچه ها و درب منازل اهالی روستا را از دیگر فعالیت ها معرفی کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هم ضدعفونی به صورت شبانه و هفته ای دوبار انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم با اطلاع رسانی جامع و کامل در روستا، مردم را با راهکارهای مقابله با این بیماری آشنا کنیم، افزود: با کمک خیران دو دستگاه تب سنج خریداری شد و به همت خانه بهداشت روستا تمام اهالی غربالگری شدند.

 

قادری برگزاری جلسه آموزشی با محوریت پیشگیری از کرونا، ویژه ساکنین دو روستای برج و بزنج را از دیگر اقدامات کانون نام برد و افزود: پیش تر هم با توجه به اختصاص مبلغ ۱۲میلیون تومان از سوی دهیاری برای خرید پک بهداشتی به تعداد خانوارهای روستاهای برج و بزنج، پک بهداشتی تهیه شده که به همت فعالان کانون بین اهالی توزیع شد.

 

گفتنی است؛ روستای برج دارای هزار و ۲۶۰ نفر جمعیت در قالب ۳۳۲ خانوار و روستای بزنج دارای ۳۳۸ نفر در قالب ۱۰۷ خانوار است.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مواسات مقابله با کرونا روستای بزنج بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی