Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند شیوع کرونا در ایتالیا به‌طور صعودی ادامه دارد و این موضوع باعث شد تا نخست‌وزیر این کشور از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers مجموع افرادی که تاکنون در جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند را 3 میلیون و ۴۰۱ هزار و 394 نفر و مجموع قربانیان را ۲۳۹ هزار و 615 نفر گزارش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا در جهان را دارد و پس از آن اسپانیا با ۲۴۲ هزار و ۹۸۸ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۸۲۴ مورد فوتی و ایتالیا با ۲۰۷ هزار و ۴۲۸ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۲۳۶ مورد فوتی در رده‌های بعدی کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا با ابزار تحریم در بحبوحه کرونا به دنبال تغییر نظام در ایران است

آمریکا

تاکنون درمجموع 1 میلیون و ۱۳۱ هزار و 492 نفر از مردم آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۵ هزار و ۷۷۶ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. ایالت نیویورک همچنان با ۳۱۵ هزار و ۲۲۲ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۶۹ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در این کشور است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا گفت: آمریكا تنها چند روز پیش نمونه‌ای از كرونا‌ویروس را از چین دریافت كرده است. آنها (طرف چینی) ادعا می‌کنند به‌طور شفاف عمل کرده‌اند، اما دست‌کم یک یا دو روز پیش ما هنوز نمونه‌ای از ویروس نداشتیم. ما همچنان در تلاش بودیم تا بفهمیم دامنه تهدید چقدر گسترده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا 

سخنگوی کاخ سفید نیز اظهارات دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا را با ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور درباره منشأ ویروس کرونا در تطابق دانست و گفت: ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره مجازات چین بسیار جدی است.

کاخ سفید همچنین «آنتونی فائوچی»، عضو ارشد کارگروه مقابله با کرونا را که به‌وسیله ترامپ به این سمت منصوب شده است، از حضور در جلسه یکی از کمیسیون‌های فرعی مجلس نمایندگان منع کرد.

سخنگوی کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا از فائوچی که رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی این کشور نیز هست، خواسته بود در نشست یکی از کمیسیون‌های فرعی این کمیته که این هفته برای بررسی عملکرد دولت ترامپ در مقابله با کرونا تشکیل می‌شود، حضور یابد.

ناو هواپیمابر تئودور روزولت 

از سوی دیگر در گزارش نیروی دریایی آمریکا آمده است: در میان خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت یک هزار و 102 نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند. احتمال افزایش موارد ابتلا با انجام آزمایش میان دریانوردانی که علائم ندارند و در قرنطینه نیستند، وجود دارد.

اروپا

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته (جمعه) از مردم کشورش به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا عذرخواهی کرد و وعده داد به‌ محض لغو قرنطینه ، آینده روشن‌تری تجربه کنند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا

ایتالیا از روز دوشنبه قرنطینه را کاهش می دهد. این در حالی است که شمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به «کووید-19» در این کشور به 28 هزار و 236 نفر رسیده که بعد از آمریکا دومین آمار بالای قربانیان کرونا در جهان است. 

از سوی دیگر، جروم سالومون، رئیس سازمان خدمات بهداشت و درمان فرانسه گفت: تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور تاکنون به ۲۴ هزار و 594 نفر رسیده است.

وی افزود: ۱۵ هزار و 369 نفر بر اثر این بیماری همه‌گیر در بیمارستان‌ها و ۹ هزار و 225 نفر نیز در آسایشگاه‌های این کشور جان خود را از دست دادند.

یک روز پس از آنکه نخست‌وزیر روسیه از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای خود خبر داد، «ولادیمیر یاکوشف» وزیر شهرسازی این کشور نیز به کرونا مبتلا شد تا تعداد مقامات عالی‌رتبه در کرملین که در حال مبارزه با این بیماری فراگیر هستند به دو نفر برسد.

دفتر مطبوعاتی وزارت شهرسازی روسیه  اعلام کرد آزمایش کرونای «دیمیتری ولکوف»، معاون وزیر شهرسازی روسیه نیز مثبت بوده است.

«میخائیل میشوستین»، نخست‌وزیر روسیه در تماس ویدئویی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داده بود.

ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در دولت روسیه در آخرین گزارش خود اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۱۴ هزار و 431 نفر افزایش یافته است  و تنها در شبانه‌روز گذشته 7 هزار و ۹۳۳ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند. درمجموع یک‌هزار و ۱۶۹ نفر در روسیه فوت کرده‌اند.

غرب آسیا

هم‌زمان با هشدار متخصصان درمانی درباره احتمال وقوع موج دوم شیوع ویروس «کووید-۱۹» در سرزمین‌های اشغالی، آمارها از صعودی بودن روند این بیماری در این منطقه حکایت دارد.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد در 24 ساعت گذشته تاکنون ۱۳۴ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند. با احتساب تعداد ابتلاهای جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی به ۱۶ هزار و 101 نفر افزایش یافت که حال ۱۰۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

همچنین با جان باختن چهار نفر دیگر تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی به 225 نفر افزایش یافت.

مقامات ارشد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی هفته قبل گفته بودند تل‌آویو اقدامات لازم برای ایجاد شبکه‌ای گسترده برای نظارت بر روند شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی و انجام تعداد بالای آزمایش ابتلا به این ویروس را انجام نداده است و برای موج دوم آن آماده نیست.

چند روز پیش «یگال سادِتسکی»، رئیس خدمات سلامت عمومی وزارت بهداشت این رژیم هشدار داده بود کاهش محدودیت‌های عمومی و قرنطینه‌ای و نیز اجرا نشدن فاصله‌گذاری فیزیکی می‌تواند روند کاهشی در نرخ ابتلا به ویروس کرونا را معکوس کند و به جهش تعداد مبتلایان منجر شود.

پیش‌تر نیز گزارش محرمانه‌ای در مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) نشان داده بود این رژیم برای مقابله با ویروس جدید کرونا تجهیزات درمانی کافی ندارد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته 2 هزار 188 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: در مجموع تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به 122 هزار و 392 نفر رسیده است.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 84 نفر و در مجموع 3 هزار و 258 نفر به‌دنبال ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در یک روز در عربستان به یک‌هزار و 351 نفر رسید و رکورد کرونا در این کشور شکسته شد. تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان 24 هزار و 97 مورد و تعداد متوفیان 169 نفر است. شهرهای ریاض، مکه، جده و مدینه به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده اند .

آسیا

چین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و این فرد از منطقه دیگری به چین سفر کرده است.

تاکنون ۸۲ هزار و ۸۷۵ نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و 4 هزار و 633 نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند .

10 کشور نخست جهان از نظر آمار بیماران و تلفات ناشی از کرونا

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا کرونا نخست وزیر ایتالیا سرزمین های اشغالی جوزپه کونته سرزمین های اشغالی ویروس کرونا مبتلا مبتلایان به کرونا کرونا در این کشور جان خود را از دست کرونا مبتلا شده ویروس کرونا نخست وزیر داده اند نفر دیگر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز در همایش زائران گلستانی حج تمتع در مصلای اهل سنت گنبدکاووس گفت: این تعداد زائر در قالب ۶۲۲ کاروان و ۱۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور میزبان، زیر ساخت‌های حمل و نقل و جابجایی حجاج را فراهم کرده است افزود: همچنین برای رفاه حال حجاج آشپز‌های ایرانی با مواد اولیه‌ی با کیفیت آماده خدمت رسانی به حجاج هستند.

علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان هم در حاشیه این همایش گفت: امسال ۵ هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان از فرودگاه گرگان به فرودگاه جده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با موافقت سازمان حج و زیارت سهمیه‌ی استان ۷۵ درصد افزایش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند