Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم پرورش دانش آموزان کارآفرین در فضای آموزش و پرورش،گفت: ما نباید به وضع موحود علمی قانع شویم بلکه باید با میانبر به میانگین علمی جهانی دسترسی پیدا کنیم، ما میتوانیم تعداد زیادی پرفسور سمیعی تربیت کنیم تا جهان به وجود آنها افتخار کند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در دیدار با معلمان نمونه استان گیلان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: از سخن گفتن درباره جایگاه معلم در اسلام همین بس که معلمین بعداز خدا و رسولش، بخشنده ترین انسانها هستند چرا که خداوند چنین انسانی را به اندازه یک امت مشهور میکند و شخص دیگر هم ردیف او شهید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معلمی همان شغل انبیاست که خیلی ها"همان" را حذف میکنند، افزود: کسی که به معلمش احترام کند خدا به مال؛ علم و عمرش برکت می دهد و این نشان از جایگاه والای معلمین است که جایگاه ویژه آنها نشان از اهمیت این شغل ارزشمند دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه برخی ها به عمق راهبردی معلین نگاه نمی کنند، بیان کرد: توجه به حقوق و جایگاه معلمان از ضروریات است چرا که جایگاه معلمین رفیع هست.

فلاحتی توجه به معلمانی که در عرصه دانش تلاش جهادی می کنند را لازم و ضروری دانست و گفت: عدم توجه به جناح، تفکر و گرایش سیاسی در بین معلمین لازم وضروری است لذا تاکید میکنم که معلمان کار علمی را رها نکنند چرا که علم چشمه حیات و زندگی است.

وی با تاکید بر لزوم پرورش دانش آموزان کارآفرین در فضای آموزش و پرورش، بیان کرد: ما نباید به وضع موحود علمی قانع شویم بلکه باید با میانبر به میانگین علمی جهانی دسترسی پیدا کنیم، ما میتوانیم تعداد زیادی پرفسور سمیعی تربیت کنیم تا جهان به وجود آنها افتخار کند‌.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بیس از ۲۰۰ رشته در دانشگاه وجود دارد که عملی نبوده و دانش اموزان دانایی شغلی و کارآفرینی ندارند، افزود: دانش اموزان را کارآفرین تربیت کنید چرا که کار و تولید باعث چرخش اقتصاد و ثمرات بالایی دارد

فلاحتی توجه به معلمان پیشکسوت را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد:مسئولان باید از  ایده های معلمان بازنشسته  استفاده کند وبه سراغ انها بروند، در دانش باید گدایی کرد چرا که  طلب علم،روزی به سرانجام می رسد و اثرات بسیار مهمی در تاریخ برجای میگذارد.

آموزش مجازی با توجه به تجربه نو اگرچه خالی از اشکال نبود اما مهم واثرگزار بود

مدیرکل اموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به جایگاه و شانیت آموزش و پرورش درجامعه، گفت: در این دوره بحرانی، حضور معلمان قوی تر دیده شد و در دوران اجتناب ناپذیر تعطیلی مدارس، برخی از معلمان چهره برجسته ای از خود به یادگار گذاشتند.

نادر جهان آرای با بیان اینکه با وجود بحرانی بودن گیلان به جهت شیوع ویروس کرونا، استان گیلان خوش درخشید، تصریح کرد: تدریس معلم آستارایی گیلان که آموزش مجازی او در کشور طنین آمیز شده، نام گیلان و نام آستارا را به نیکی در کشور معرفی کرد به طوری که وزیر اموزش و پرورش نیز طی تماسی از  این معلم فرهیخته دلجویی کرد.

مدیرکل اموزش و پرورش استان گیلان  با تاکید بر آموزش مستمر با وجود تعطیلی مستمر از طریق فضاهای مختلف افزود: با توجه به نبود تجربه قبلی، اگرچه این مسیر خالی از اشکال نبود اما با وجود  معلمین پاک اندیش، این انسانهای شریف امر اموزش را خودخواسته انجام داده و اقدامی نو و موثر با تجربه ای نوینی را ثبت کردند.

وی با اشاره به شاخص های  برنامه آ موزشی در شبکه شاد افزود: تعدادقابل توجهی ازدانش اموزان از طریق فضای مجازی اموزش میبینند، اما برخی از دانش اموزانی که گوشی ندارند یا از نظر اینترنت دچار مشکل هستند،  حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی آموزش میبینند.

جهان آرای، ظرفیت نیروی انسانی گیلان را موثر دانست و افزود:۴۵۴ معلم برتر استان شناسایی شده و سه چهره ماندگار استان شناخته شده و سه همکار فرهنگی نیز معرفی به ستاد مرکزی   انتخاب شده اند.

به گزارش فارس در انتهای این جلسه از هفت معلم شاخص به نام، مرتضی بصیری در بخش جغرافیا، سیده رقیه فرجودی ادبیات فارسی، آزاده حاجیونی هنرآموز _گرافیک پویانمایی، فرزام فراست بازنشسته، سیدحسن هاشمی بازنشسته، زهرا مجلسی مراقب سلامت، شهمیمه  صفایی پیشکسوت و نماینده مدارس غیر دولتی قدردانی شد.

انتهای پیام/84007

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان دانش آموزش استان گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه با حضور منتخب مردم شهرستان‌های خاش و میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی و مهندس جمشیدزهی فرماندار میرجاوه و اعضای شواری تامین و اداری شهرستان و جمعی از فرهنگیان شهرستان در سالن ورزشی آموزش و پرورش برگزار گردید.
براهویی مدیر آموزش و پرورش میرجاوه در این آیین ضمن گرامیداشت هفته مقام شامخ معلم اظهار داشت: قطعا نقطه پیشرفت کشور، آموزش و پرورش است چراکه این نهاد تربیتی و آموزشی زمینه پیشرفت کشور را فراهم می‌کند و شما معلمان و مدیران نیز در این زمینه نقش بسزایی دارید؛ و افزود امسال در این مراسم از ۳۴ معلم و مدیر و مربی پرورشی تجلیل بعمل آمد.
مهدی جمشیدزهی فرماندار میرجاوه در جمع دانش آموزان و معلمان با تبریک روز معلم و گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری به بیان اهمیت نقش و جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه پرداخت.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان میرجاوه با اشاره به اینکه معلمان در جامعه ما نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارند و باید همواره با جدیت در انجام این رسالت خطیر نقش آفرین باشند. گفت: هدف معلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت نسل‌ها و پرورش انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است.
کرد منتخب مردم در شهرستان‌های خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: برای رفع درصد بالایی از مشکلات معلمان، باید باور به جایگاه والای معلم را در بین مسؤولان عالی رتبه و دولت نهادینه کنیم.
در پایان این مراسم با حضور منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و جمعی از مسئولین از معلمان، مربیان پرورشی و مدیران نمونه در سطح شهرستان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند