Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:41:03 GMT

اعلام وضعیت سفید در فامنین

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۸۵۳

ایسنا/همدان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: خوشبختانه استان همدان در موضوع شیوع و ابتلای کرونا وضعیت نامناسبی نداشت و در سطح کشور رتبه بین ۱۸ تا ۲۲ را در بین موارد خام داشتیم و خوشبختانه حالا در برخی شهرستان ها مثل فامنین وضعیت سفید شده‌است.

دکتر حبیب معصومی شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به مأموریت‌های متعدد اورژانس استان در ایام مبارزه با کروناویروس اظهار کرد: یکی از مسائلی که در این ایام با آن روبرو بودیم موضوع مصرف الکل اتانول و متانول توسط برخی افراد بود که بیشتر متأثر از تبلیغات سوء در شبکه‌های ماهواره‌ای صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها از قبیل فارس و البرز موارد بسیار بالایی از مصرف الکل‌ها داشته و متحمل پیامدهای فوت یا آسیب بوده‌اند، افزود: در مجموع از ابتدای اسفندماه ۹۸ تاکنون ۶۵ مورد مسمومیت با اتانول و متانول در استان همدان داشتیم که در ۶۱ مورد مسمویت با اتانول گزارش شده و چهار مورد مسمومیت متانول و از مجموع این موارد چهار نفر فوت شدند.

معصومی تشریح کرد: بخشی از این مسمویت‌ها به علت ناآگاهی مردم و تبلیغات سوء که مصرف الکل مانع ابتلا به کرونا مطرح می‌شد، صورت گرفت و بخشی دیگر به علت سودجویی افراد فرصت طلب بود که با تغییر رنگ در الکل صنعتی، به اسم الکل طبی ماده مذکور را در معرض فروش گذاشته و به مصرف ترغیب می‌کردند و البته علت دیگر در این مسمومیت‌ها عدم آگاهی از تولید متانول در روند تولید الکل‌های اتانول یا مشروبات الکلی دست ساز است.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه ۹۸ که نخستین کرونای مثبت در قم مشاهده شد، تاکنون کلیه حوزه های دانشگاه با موضوع کرونا روبرو شدند و از همان ابتدا دوره‌های آموزشی برای کارکنان اورژانس برگزار شد و پس از ممنوعیت اجتماعات برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت غیرحضوری تداوم یافت و در این مدت توزیع لوازم حفاظت فردی نیز طی ۱۸ نوبت در بین پرسنل اورژانس صورت گرفته است.

معصومی همچنین به سرکشی و بررسی عملکرد اورژانس در شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: در ماه‌های اسفند و فروردین تماس با اورژانس رشد قابل توجهی داشته است به طوریکه در اسفندماه ۳۵ هزار و ۷۰ تماس با اورژانس استان صورت گرفته که ۷۰ درصد مرتبط با کرونا بوده و طی فروردین ۲۲ هزار تماس صورت گرفته که ۵۰ درصد مرتبط با کرونا بود‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ نفر از نیروی انسانی اورژانس که در آستانه بازنشستگی یا پایان دوره طرح بودند، بدون جذب جایگزین، قبل از کرونا از سیستم خارج شده‌اند، تبیین کرد: طی این مدت به علت نیاز به جذب نیرو و فعال بودن بخش‌های مختلف، ۳۲ نفر در قالب قرارداد ۸۹ روزه و تعدادی هم به‌صورت پیمانی جذب شده‌اند و مردادماه نیز آزمونی برای جذب نیرو از سوی وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت که بخشی از آن سهم اورژانس است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان به حضور مستمر این مدیریت در جلسات ستاد کرونای استان و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه استان همدان در موضوع شیوع و ابتلای کرونا وضعیت نامناسبی نداشت و در سطح کشور رتبه بین ۱۸ تا ۲۲ را در بین موارد خام داشتیم و خوشبختانه حالا در برخی شهرستان ها مثل فامنین وضعیت سفید شده‌است. 

وی در ادامه به دیگر اقدامات اورژانس استان در راستای مقابله با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت همه پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در راستای مدیریت شرایط مقابله با کرونا به کلیه واحدها ارسال شد و تلفن‌های داخلی برای پاسخگویی به مردم برقرار شد.

معصومی ادامه داد: در این موضوع سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات ترخیص، بستری و فوت شکل گرفت و براساس اطلاعات این سامانه می‌توان گفت از بین موارد محتمل، مشکوک و قطعی ۸۰۰ مورد از تماس‌ها در این ایام به بیمارستان منتقل شدند همچنین اواخر سال گذشته بیمارستان صحرایی دانشگاه نیز برپا شد تا در صورت لزوم از فضای این مجموعه ۳۰ تختخوابی بهره برداری شود.

وی در پایان گفت: با توجه به سوابق اتفاقات طبیعی در سال‌های گذشته، سیل، صاعقه و قارچ‌های سمی نیز در این ایام به محور مشکلاتی برای مردم در برخی نقاط تبدیل می‌شوند که تقاضا داریم مردم نسبت به هشدارها در این موارد حساس و هوشیار باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته